تاریخ انتشار : جمعه ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶

فرماندار بدره اقدامات صورت گرفته دراین شهرستان راتشریح کرد:

برای توسعه گردشگری دراین شهرستان به سرمایه گذاری بخش خصوصی نیازداریم

برای توسعه گردشگری دراین شهرستان به سرمایه گذاری بخش خصوصی نیازداریم
نگاه اقتصاد

شهرستان بدره یکی از مهمترین مناطق توریستی استان به شمار می رود که به تازگی سد سیمره بر زیبایی های این شهرستان افزوده است، طبیعت گردی بعنوان یک مزیت مهم در شهرستان بدره بخصوص در ایام نوروز می تواند بسیاری از گردشگران را به خود جذب کند چرا که ظرفیت ها و پتانسیل های بسیار زیادی در بخش گردشگری دارد که برای هر گردشگری لذت بخش است.

 

یکی از شاهکارهای طبیعت در شهرستان بدره وجود روستاهای سرسبز در تمام فصول است که علاوه بر زیبایی شهرستان به جذب گردشگران و مسافران بخصوص در فصل بهار کمک می کند، روستای کلم یکی از این روستاهای سرسبز و زیباست که چشمه و باغات سرسبز، مناظر و چشم‏اندازهای بسیار کم نظیری در این روستا وجود دارد ضمن اینکه رودخانه پرآب و خروشان کلم که از ارتفاعات شمالی کبیرکوه سرچشمه می‏گیرد، پس از مشروب نمودن باغات و اراضی پایین دست به رودخانه سیمره می‏ریزد و تنگه کافرین از بهترین و زیباترین مقاصد گردشگری ایلام است، شکل گیری تنگه های متعدد و زیبا در اطراف این کوه دیده می شود. تنگه ای که علاوه بر جاذبه ذاتی طبیعی خود، در برخی از آن ها یادگارهایی از تاریخ و پیشینیان ما به چشم می خورد، اینها فقط اندکی از هزاران جاذبه گردشگری و تاریخی در این شهرستان بدره است.

همزمان با دهه مبارک فجر به سراغ یونس آزادی، فرماندار شهرستان بدره رفتیم. ایشان در آغاز صحبت با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل (ره) و همه شهیدان انقلاب و آرزوی طول عمر با برکت برای مقام معظم رهبری و با تبریک دهه فجر به تمامی ملت شریف ایران به بیان اجرای پروژه‌ها و اعتبارات در دهه فجر پرداخت و گفت: برای اجرای پروژه آبخیزداری در مناطق تخت دولگاب و مله روشک مبلغی به میزان ۳ میلیارد تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی هزینه شده است.

وی با بیان این که برای احداث ایستگاه پمپاژخط انتقال به طول ۲۷ کیلومتر و برای احداث یک مخزن ۱۰۰۰ متر مکعبی با اشتغالزایی ۳۰ نفر مبلغ ۹۵ میلیارد تومان هزینه شده اضافه کرد: برای اجرای پروژه توسعه و اصلاح شبکه برق رسانی بدره هم ۳۱ میلیارد تومان اعتبار با اشتغالزایی ۱۰ نفر در دست انجام است.

نماینده عالی دولت در شهرستان بدره افزود: اعتباری به میزان ۶/۲ میلیارد تومان برای اجرای پروژه انتقال نیرو و برق رسانی به شبکه توزیع برق بدره در روستای زرانگوش جذب شده است. آزادی اعتبار اجرای کانال انتقال آب کشاورزی روستای کلم را ۶ میلیارد تومان و با اشتغالزایی ۵۰ نفر عنوان کرد و در ادامه خاطر نشان ساخت: مبلغ ۱۵ میلیارد تومان برای اجرای طرح ایمن سازی ولیعصر(عج) مبلغ ۱۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی سیل و با اشتغالزایی ۳۰ نفر در حین اجرای کار اعتبار اختصاص داده شده است.

فرماندار بدره ضمن اشاره به اعتبار پروژه نوسازی مدارس به مبلغ دو میلیارد تومان افزود: برای اشتغالزایی مددجویان متقاضی مبلغ ۸/۲ میلیارد تومان با اشتغالزایی ۱۵ نفر هزینه شده و برای اجرای طرح های اشتغالزایی بنیاد برکت مبلغ ۹۰ میلیارد تومان با اشتغالزایی ۴۵۰ نفر اختصاص یافته که در مجموع ۲۵۰ طرح اشتغالزایی در شهرستان بدره به انجام رسیده است.

این مسئول گفت: ۱۱ پروژه دهه فجر شهرستان بدره شامل کلنگ زنی سه پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۱۰۱ میلیارد ریال، افتتاح پنج پروژه عمرانی با اعتبار ۷۸ میلیارد ریال و همچنین افتتاح سه طرح اقتصادی کوچک مقیاس با اعتبار ۱۷۶ میلیارد ریال است.

 

وی یادآور شد: سه طرح اقتصادی کوچک مقیاس شهرستان بدره برای ۷۴۵ نفر اشتغالزایی ایجاد کرده و طرح های اشتغالزایی بنیاد برکت، کمیته امداد امام ( ره ) و بهزیستی از جمله این طرح هاست.

 

فرماندار بدره به عنوان پروژه‌ های افتتاح شده شهرستان بدره اشاره کرد و گفت: پنج پروژه عمرانی شهرستان بدره که افتتاح شده شامل اصلاح و توسعه شبکه برق روستای زرانگوش، کانال انتقال آب کشاورزی به روستای کلم، طرح ایمن سازی عمرانی شهرک ولیعصر، اجرای آسفالت روستای کلمرد و ارتقا سرعت اینترنت نسل چهار شهرستان است.

فرماندار بدره در ادامه به اقدامات صورت گرفته در بحث کرونا اشاره کرد و گفت: در مورد بیماری کرونا از ابتدا تا کنون ۴۵ جلسه ستاد برگزار شده که ۹۵ درصد مصوبات این جلسات اجرایی شده اند و در حال حاضر نیز این شهرستان از نظر تست های pcr و رپیدتست شهرستان پیشتاز استان است.

 

آزادی همچنین زمان افتتاح جاده قاضی خان به بدره را قبل از پایان دولت دوازدهم افتتاح ذکر کرد و افزود: عملیات عمرانی این پروژه در حال اتمام است و بازگشایی این راه، در توسعه شهرستان بدره نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

 

فرماندار بدره در زمینه ظرفیت های گردشگری شهرستان بدره خاطرنشان کرد: این شهرستلن علیرغم دارا بودن ظرفیت های بسیار بالا از نظر گردشگری برای توسعه ی این بخش هنوز در ابتدای یک راه طولانی است.

 

آزادی تصریح کرد: در چند سال گذشته اقدامات خوبی از جمله تدوین طرح جامعه توسعه گردشگری حاشیه سد سیمره، احداث جاده های له لار و تنگه کافری، واگذاری جاده تلمبه ذخیره به میراث فرهنگی، برق رسانی به منطقه گردشگری رماوند و صدور چندین مجوز موافقت اصولی در حوزه گردشگری انجام شده است.

 

فرماندار بدره در پایان گفت: در بخش گردشگری نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصی هستیم که تا کنون ظرفیت های شهرستان را برای تعدادی از سرمایه گذاران و شرکت های فعال در بخش گردشگری تشریح کرده ایم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.