تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۴

آیا مشکلات شهری در آسمان آباد رفع می شود

صدور ۲۷ پروانه ساختمانی و اختصاص چهار میلیارد و پانصد برای پروژه آسفالت

صدور ۲۷ پروانه ساختمانی و اختصاص چهار میلیارد و پانصد برای پروژه آسفالت
نگاه اقتصاد - آسمان آباد شهری باستانی و زیبا واقع در غرب استان ایلام است که طبیعتی بسیار زیبا و مردمانی خونگرم و مهمان نواز را در خود جای داده است.

صدای دل انگیز آواز اساطیری هوره که با نغمه ی روح نواز طبیعت وحشی عجین شده است، دل هر مستمعی را سر ذوق می آورد.

شرایط آب و هوایی این منطقه معتدل کوهستانی می‌باشد. جمعیت این شهر حدود ۳۰ هزار نفر می‌باشد. شغل اصلی مردم این منطقه کشاورزی و دامداری است، همچنین چاه نفت بانکول که قبل از انقلاب توسط آمریکایی‌ها حفر شده است، در این منطقه واقع می‌باشد، اما بهره برداری از آن صورت نگرفته است. این شهر بسیار سیاحتی بوده که دارای اماکن تاریخی و طبیعی می‌باشد.

آثار موجود در کوهستان‌های بانکول نشان از وجود یک شهر ساسانی به قدمت شهرهای تاریخی سیمره و دره‌شهر دارد، محوطه گم‌گم مربوط به دوره ساسانیان است و در شهرستان چرداول، بخش مرکزی، ۷ کیلومتری جنوب شهر آسمان‌آباد، دامنه کوه بانکول واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۸ شهریور ۱۳۸۶ با شماره ثبت ۱۹۶۸۲ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است، شهر تاریخی گم‌گم در منطقه بسیار خوش آب و هوایی قرار دارد. شهر آسمان آباد به دلیل قرار گرفتن بین استان ایلام و استان کرمانشاه و قرارگیری در محدوده کوههای زاگرس از مراکز بسیار بااهمیت تاریخی و باستان‌شناسی ایران است که بررسی‌های باستان‌شناسان هر روز بر ارزش آن می‌افزاید.

در این شهر زیبا و تاریخی ادارات و سازمانهای مختلفی مشغول فعالیت و خدمات رسانی به همشهریان هستند که از فعال‌ترین این نهادها می‌توان شهرداری آسمان آباد را نام برد که با مدیریت شهردار کوشا و جوان محمد ابراهیم بیگی توانسته فعالیت‌های قابل توجهی را به انجام برساند.

ابراهیم بیگی ، شهردارآسمان آباد در گفتگوی اختصاصی با ندای زاگرس با تبریک دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل(ره) و آرزوی طول عمر با عزت برای مقام معظم رهبری به تشریح عملکرد خود در دهه فجر ۹۹پرداخت و گفت: با همکاری و هماهنگی اعضای محترم شورای شهر و همکاران خدوم و زحمتکش شهرداری در راستای وظایف و امورات اداری و خدماتی و عمرانی صورت گرفته است.

شهردار آسمان آباد به پروژه های انجام گرفته در سال جاری اشاره داشت و افزود: اعتباری به میزان چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال برای جدولگزاری از محل تملک دارایی جذب شده و اعتباری به میزان چهار میلیارد و پانصد و شصت میلیون ریال برای پوشش سیلبند از محل تملک داراییهای استان کسب شده است.

وی ادامه داد: برای پروژه آسفالت در شهر آسمان آباد مبلغ سه میلیارد ریال و یک میلیارد و پانصد میلیون ریال از محل تملک داراییهای استان جذب شده و ۲۷ پروانه ساختمانی در سال جاری صادر شده و پی گیری طرح جامع شهری انجام شده است.

محمد ابراهیم بیگی مهمترین دغدغه شهرداری آسمان آباد را مشکلات زیادی که از لحاظ اعتباری و مالی گریبانگیر شهرداری شده عنوان کرد و ادامه داد: چون شهرداری آسمان درجه ۳ است بنابراین اعتبارات اختصاص یافته خیلی کم هستند و سازمان شهرداری ها هم کمک چندانی به ما نمی کند و هر ماه برای پرداخت بیمه و حقوق کارکنان با مشکل مواجه هستیم.

وی گفت: ماشین آلات ما نیاز به تعمیر دارند و متاسفانه به دلیل کمبود اعتبارات ماشین آلات شهرداری بلا استفاده باقی مانده اند و سازمان شهرداری ها فقط از نیرو های رسمی و پیمانی حمایت می کند و نیرو های روزمزد در آمار سازمان نیستند.

این مسئول یادآور شد: متاسفانه با وجود دارا بودن پتانسیل ها و ظرفیت های فراوان، تاکنون هیچگونه توجه ویژه ای از سوی مسئولان رده بالای استان به منظور پیگیری مشکلات این شهر، صورت نگرفته است.

ابراهیم بیگی اضافه کرد: در ایام اربعین پذیرای حجم قابل توجهی از زائران بوده ایم که از سراسر کشور برای زیارت به کربلا می روند و با این حال نبود زیر ساخت های مناسب گردشگری نظیر سیستم حمل و نقل، راههای ارتباطی ایمن و استاندارد، کمبود امکانات رفاهی و اقامتی و .. سبب شده تا نتوانیم میزبانی شایسته ای از زائران به عمل آوریم و در نتیجه تنها فرصت طلایی گردشگری زیارتی برای آبادانی شهر ازما گرفته شده است.

وی با اشاره به این که شهرهای با جمعیت کم و درجه پایین شهرداری از کمک‌های مالی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور بی‌نصیب هستند تصریح کرد: این شهرداری‌ها اعتبارات خیلی کمی دریافت می کنند، امروز و در وضعیت بد اقتصادی موجود و کاهش شدید ساخت‌وساز، شهرداری‌ها مشکلات بسیار زیادی داشته و با کمبود اعتبار مواجه هستند.

ایشان تاکید داشت: شهرآسمان آباد دارای موقعیت جغرافیایی و ظرفیت بسیار بالاییست که متاسفانه تاکنون به صورت بهینه از آن استفاده نشده و امیدواریم در آینده با استفاده مطلوب تر از این ظرفیت ها شاهد رونق بیشتر این شهر و منطقه به خصوص در حوزه اقتصاد شهری باشیم.

ابراهیم بیگی افزود: مهمترین مشکل شهرداری‌های کوچک را می‌توان در نبودن درآمدهای پایدار و مازاد نیرو جستجو کرد و با توجه به مشکل درآمدی و مازاد نیرو، مسئولین باید به شهرداری‌های کوچک در این زمینه به اقتصاد شهری و چابک‌سازی سازمان خود توجه بیشتری داشته باشند.

شهردار آسمان آباد افزود: با توجه به مشکلات مالی متعدد در شهرداری آسمان آباد از آقای مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور تقاضا داریم به شهرداری آسمان آباد نگاه ویژه ای داشته باشند و با افزایش اعتبارات به رونق و پیشرفت شهر آسمان آباد کمک کنند.

محمد ابراهیم بیگی شهردارآسمان آباد در پایان سخنان خود از مهندس قاسم سلیمانی؛ استاندار وقت ایلام، معاونت عمرانی دکتر کرمی، مدیر کل امور شهری و شورای های اسلامی استان، فرماندار شهرستان چرداول، شورای اسلامی شهرآسمان آباد، کارکنان خدوم و زحمتکش شهرداری آسمان آباد و همچنین در ادامه تقدیر و تشکر خود را از مردم عزیز شهر آسمان آباد که همیشه همکار و یار شهرداری آسمان آباد بوده اند ابراز داشت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.