تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹

شهردار صالح آباد:

باید درآمدهای پایدار شهرداری افزایش یابد

باید درآمدهای پایدار شهرداری افزایش یابد
نگاه اقتصاد - مردم شهر صالح آباد همواره مرزدارانی شایسته برای کشور عزیزمان بوده اند و قرار گرفتن در مسیر عتبات عالیات موقعیت این شهر را دو چندان و مهمان نوازی این مردمان را شهره عام ساخته است.
طبیعت زیبای شهر صالح آباد در فصل بهار و آب و هوای مطبوعش آن را به بهاری در وسط زمستان تبدیل کرده است به طوری که  یکی از مناطق تفریحی برای مردم این استان بشمار می رود؛ به گونه ای که حتی در گرمای تابستان شب های این منطقه زیارتی مملو از جمعیت است.
در شهر صالح آباد مشارکت شهروندان مؤلفه اصلی در نیل به اهداف توسعه پایدار و حکمرانی خوب شهری است . از این رو مدیریت شهری شهرداری صالح آباد  دو رویکرد اصلی محله محوری و تبدیل شهرداری از سازمان صرفا خدماتی به نهاد خدماتی – اجتماعی را در رأس برنامه هایش قرار داده است.
شهردار این شهر اقدامات ارزنده ای را در سطح شهر انجام داده است که  از احداث جداول و زیبا سازی سطح شهر گرفته تا  پارکها از تفرجگاه‌های زیبا و دیدنی این شهر محسوب می‌شود.  قرار گرفتن در مسیر اربعین  نقطه عطفی در تاریخ شهر صالح آباد  محسوب می‌شود که فرصتی برای نشان دادن مهمان نوازی مردمان خونگرم این دیار و رهگذران است.
فضای شهر صالح آباد  نشان می‌دهد که شهرداری این شهر در امر زیباسازی و توسعه فضای شهری از هیچ تلاش و کوششی دریغ نورزیده است.
 جلال الدین محمدی  شهردار صالح آباد، خدمت رسانی به شهروندان رابخشی ازافتخارات خود می داند و می گوید برای پیشرفت و آبادانی شهر از هیچ کوششی مضایقه نخواهم کرد.
همزمان با دهه مبارک فجر به سراغ شهردار شهر صالح آباد  رفتیم.
جلال الدین محمدی در گفتگویی صمیمی با خبرنگار سپهر روز با تبریک دهه مبارک  فجر به تمامی فجر آفرینان و با  گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل(ره) و آرزوی طول عمر با عزت برای مقام معظم رهبری،  به بیان عملکرد  شهرداری در سال جاری پرداخت و گفت:  بیشتر از دو سال است با پیشنهاد و لطف همکاران عزیز شورای شهر و زحمات استاندار و دستگاههای نظارتی بعنوان شهردار صالح آباد  معرفی شده و به این سمت منصوب شدم و  افتخار خدمت مردمان دیار حماسه و شجاعت مردمانی با فرهنگ و منش بالا و دلسوخته جمهوری اسلامی و انقلاب عزیزمان را دارم.
وی افزود: شهر صالح آباد دارای ساختار و زیرساختهای بسیار خوبی جهت توسعه و پیشرفت است که امیدوارم با کمک همکاران پر تلاشم در شورای شهر و شهرداری و همچنین مردم اصیل و نخبگان و متخصصان امر و همچنین با کمک مسوولین استانی و شهرستانی بتوانیم بیش از پیش در همه ی جهات پیشرفت داشته باشیم.
شهردار صالح آباد گفت: اجرای آسفالت در تمام نقاط شهر و انجام خدمات به صورت گسترده در تمامی محلات شهر  و خرید و نصب تابلوهای دروازه ای شهری و بهسازی معابر و نوسازی تابلو های کوچه و معابر انجام گرفته است.
وی ادامه داد: مبلغی بالغ بر ۶ میلیارد  برای آسفالت خیابان های اصلی هم از جمله بلوار خلیج فارس وبلوار ارتش ،  موزاییک فرش بلوار خلیج فارس با هزینه ای ۲۷۰میلیون تومان،  موزاییک فرش بلوار ارتش نیز۱۲۰میلیون تومان،  نصب پرچم های خطی در تمام تیرهای روشنی سطح شهربا هزینه ای بالغ ۷۰میلیون تومان هزینه شده است.
محمدی در ادامه برخی برنامه های در دست اجرا را شامل احداث پارک میدان ورودی شهر از سمت ریکا، انجام آسفالت خیابان امامزاده علی صالح و احداث بلوار حضرت ابوالفضل(ع)  عنوان کرد.
شهردار صالح آباد با اشاره به وصول نشدن بخش عمده ای از مطالبات شهرداری صالح آباد افزود:  هیچ کدام  از ادارات در بخش صالح آباد مجوز پروانه ساختمانی نگرفته اند وجریمه ماده صد شده اند، وجریمه هم پرداخت نکرده اند. ایشان تصریح کرد: در صورت وصول مطالبات  روند آبادانی و پیشرفت شهر صالح آباد سرعت بیشتری به خود می گیرد.
وی  افزود: آسفالت تمام بلوار های شهر،  کاشت درختان و گل و گیاه ، برنامه های عمرانی زیادی از قبیل اسفالت ، جدول کشی و کانال سنگی و تکمیل و تجهیز پارکها از جمله ی  دیگر پروژه هاست که با مساعدت همه مسوولین و شهرداری و شورای شهر در سال ۱۴۰۰ در اولویت های کاری شهرداری صالح آباد قرار دارند.
شهردار صالح آباد  ضمن تقدیر و تشکر ویژه از اعضای  شورای اسلامی شهر، خاطر نشان ساخت: این عزیزان با تلاش و پشتکار از هیچ تلاشی فروگذاری نکرده و در همه موارد چه در اکثر تفاهمات چه در راستای مبلمان شهری و همه موارد به صورت تخصصی کمکهای زیادی در راستای توسعه شهر صالح آباد  حضور فعال داشته اند.
محمدی در ادامه ضمن اشاره به اینکه باید درآمد های پایدار شهرداری افزایش یابد زیرا   این درآمدها به رونق و شکوفایی شهر کمک خواهد کرد، اضافه کرد: در این راستا در خواست وام برای احداث کارخانه تولیدقطعات بلوک سیمانی  با همراهی وهمفکری مهندس کرمی معاونت عمرانی ومدیرکل شهری داده شد زیرا این کارخانه تمام نیاز های شهرداری در حوزه خدمات عمرانی  از جمله جدول،سنگفرش وموزاییک را پوشش می دهد و درآمدزایی پایدار برای شهرداری به همراه خواهد داشت.
شهردار صالح آباد یادآور شد:  با پیش بینی انجام شده ،  تولیدات روزانه تقریبا ۱۲هزارمترمربع سنگفرش  و همچنین برای صادرات تولیدات  ما به کشور عراق صورت خوتاهد گرفت و  به خاطر  نزدیکی صالح آباد به مرز مهران و مرز سومار و قرارگرفتن در بین این دو مرز هزینه حمل وجابجایی برای خریدار کم‌خواهد شد و برای شهرداری نیز سوددهی خواهد داشت.
این مسئول اضافه کرد: این کارخانه  قرار بود دهه فجر سال جاری افتتاح شود اما متاسفانه  با توجه به مشکلاتی که بین سازمان شهرداری ها و دیوان محاسبات پیش آمد مدتی هست انجام این کار به تعویق افتاده است که با همت و نگاه ویژه مسئولان مربوطه  امیدواریم در ماه های آینده بتوانیم  به بهره برداری برسانیم.
محمدی در ادامه با اشاره به آرامستان قدیمی شهر صالح آباد افزود: در گذشته تفاهم نامه ای با شهردار وقت صالح آباد انجام گرفت که طبق آن توافق آرامستان صالح آباد در اختیار شهرداری قرار بگیرد اما متاسفانه مدیر کل اوقاف یا هیئت امنای اوقاف تابلوی شهرداری را برداشته اند  و چنین استنباط شده که زمین این آرامستان متعلق به اوقاف است و شهرداری هیچ گونه مالکیتی نسبت به آن ندارد در حالی که مفاد توافق صورت گرفته موجود است و امیدواریم اوقاف و امور خیریه در بازگرداندن این زمین به شهرداری صالح آباد همکاری لازم را داشته باشد.
وی تاکید داشت: اولین پارکی که در صالح آباد ایجاد شد، پارکی است که در روبروی امامزاده علی صالح(ع) قرار دارد و در گذشته مردم حتی از جاهای دور اموات خود را در آنجا دفن می کردند، تعداد محدودی در این پارک دفن شدند  و بر همین اساس اوقاف این پارک را از مالکیت شهرداری صالح آباد خارج کرد و به نام سازمان اوقاف و امور خیریه سند صادر کرد اما بر اساس قانون قبرستانی که تخریب شود زمین آن متعلق به شهرداری است.
شهردار صالح آباد به تلاش شهرداری در راستای مبارزه با ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: شهرداری صالح آباد همانند تمام شهرداریها در سراسر کشور خدمات دهی خود را طبق پروتکل های بهداشتی در شهر صالح آباد آغاز کرد و دومین ارگانی بود که در این زمینه وارد عرصه شد و متاسفانه تعدادی از نیروهای شهرداری به این ویروس مبتلا شدند.
محمدی ادامه داد: نصب بنر در راستای اطلاع رسانی به مردم  و توزیع ماسک رایگان بین زائران ومردم صالح آباد، توزیع کمک های حمایتی، شستشوی تمام‌معابر سطح شهر یک روز در میان، خرید ماشین آلات گندزدایی برای سطح شهرکه روزانه در مسیرها بخصوص فصل تابستان،  گندزدایی کوچه ومعابر از جمله اقداماتی است که در راستای مبارزه با این ویروس منحوس انجام گرفت.
شهردار صالح آباد خاطر نشان ساخت: با توجه قرار گرفتن صحن بزرگوار امامزاده علی صالح در شهر صالح آباد  و گرایش مردم استان ایلام به ایشان ، در نتیجه دفن اموات از همه ایلات و طوایف استانمان دراین آرامگاه قدیمی انجام می شود بنا براین  یک سوم از قربانیان کرونا در صالح آباد دفن شدند،  حتی شخصی در شمال کشور فوت شده بود در آرامگاه صالح آباد دفن شد، شهرداری صالح آباد بعداز هر خاکسپاری ودفن بلافاصله گندزدایی محل دفن را انجام می دهد و این آرامگاه روزانه تا شش نفر دفن اموات کرونا یی  داشته است.
محمدی در ادامه افزود: دوسال پیش آقای جمالی نژاد رییس سازمان همیاری شهرداری ها ومعاون وزیر در سفر به مهران  از  غارزینگان بازدید کرد و دستور داد تا این  غاردر اختیار شهرداری قرار بگیرد تا  هم رسیدگی به آن  بیشتر  باشد و هم محل درآمد برای شهرداری باشد.
شهردار صالح آباد ضمن ابراز گلایه از ریاست سازمان میراث فرهنگی استان اعلام کرد: چندین مکاتبه حضوری و غیر حضوری با آقای شنبه زاده صورت گرفته،  اما متاسفانه هنوز پای کار نیامده و نه اعتبار خاصی از سوی میراث فرهنگی برای غار زینگان صورت گرفته و نه بستری برای معرفی غار زینگان به عنوان یک جاذبه مهم در شهر صالح آباد انجام گرفته است.
ایشان افزود: غار زینگان از ظرفیت های مهم گردشگری و توریستی در شهر صالح آباد است که روزانه زائران اربعین از آن بازدید می کنند و حتی از کشور های همسایه نیز برای بازدید از این غار زیبا به شهر صالح آباد سفر می کنند ، مسئولین باید غار زینگان و یا هر مکانی با جاذبه توریستی برای شهر صالح آباد در اختیار شهر داری قرار دهند تا شهرداری بتواند با تهیه امکانات رفاهی و ساخت اقامتگاههای شبانه روزی به رونق منطقه کمک کند.
جلال الدین محمدی شهردار صالح آباد در پایان سخنان خود ضمن تشکر ویژه از استاندار که درسفری که درسال گذشته به صالح آباد داشتند، توجه ویژه ای به بخش صالح آباد نشان دادند و قیصوری رییس سازمان برنامه وبودجه، کرمی معاونت عمرانی، اعضای شورای، پرسنل خدوم شهرداری و مردم عزیز شهر صالح آباد، قدردانی کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.