تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵

رییس کل دادگستری:

۹۶ هکتار از اراضی ملی ایلام به بیت المال بازگردانده شد

۹۶ هکتار از اراضی ملی ایلام به بیت المال بازگردانده شد
ایلام - رییس کل دادگستری ایلام از اعاده ۹۶ هزار هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان با صدور حکم قضایی به بیت المال در سال جاری خبر داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دادگستری استان ایلام، علی دهقانی روز دوشنبه با اشاره به سیاست های دستگاه قضایی در صیانت از اراضی ملی و حفاظت از منابع طبیعی و برخورد قاطع دادگستری استان با هرگونه تخلف و دست اندازی به بیت المال اظهار داشت: استان ایلام در بحث حفظ حقوق بیت المال و انفال عملکرد قابل قبولی داشته و در سال جدید نیز مجموعه تلاش ها و زحمات اعضاء این شورا تا رسیدن به نقطه مطلوب ادامه خواهد داشت.

وی صیانت از اراضی ملی و حفاظت از منابع طبیعی را از ماموریت های مهم سند تحول قضایی در زمینه احیای حقوق عامه و گسترش عدالت خواند و افزود: مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر مقابله با تصرف اراضی ملی و انفال و حفاظت از بیت المال، برخورد با متصرفان اراضی ملی و منابع طبیعی را به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار داده ایم.

رییس کل دادگستری ایلام تاکید کرد: با توجه به ابلاغ دستورالعمل اجرایی شورای حفظ حقوق بیت ‌المال در امور اراضی و منابع طبیعی کشور از سوی ریاست قوه قضائیه در شهریورماه امسال و در راستای حفاظت از اراضی ملی و دولتی و منابع طبیعی کشور و حفظ کاربری اراضی کشاورزی و حمایت از حقوق عمومی و پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی و منابع طبیعی، شعب ویژه ای در دادگاه های بدوی و تجدیدنظر استان مشخص شده است.

دهقانی با تاکید بر لزوم هوشیاری بیش تر دستگاه های ذیربط در حفظ اراضی ملی و منابع طبیعی، یادآور شد: انتظار داریم کلیه دستگاه های مسئول در راستای تکالیف قانونی خود نظارت هایشان را تشدید کنند تا از هرگونه تصرف در این اراضی جلوگیری به عمل آید.

وی خواستار حساس شدن عموم مردم نسبت به حفظ و نگهداری اراضی و منابع طبیعی استان شد و گفت: آحاد مردم باید خود را در حفاظت از بیت المال مسئول دانسته و در صورت مشاهده تخلف مراتب را به مراجع قانونی گزارش کنند.

رییس کل دادگستری استان ایلام با تاکید بر برخورد قاطع قضایی با متصرفان اراضی ملی افزود: پرونده های مربوط به دست اندازی به اراضی ملی و دولتی در مراجع قضایی استان به صورت ویژه مورد رسیدگی قرار گرفته و متخلفان برابر قانون و مقررات تحت تعقیب قرار می‌گیرند و با قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز، اراضی ملی که متعلق به عموم است به بیت المال اعاده خواهد شد.

استان ایلام با ۵۸۰ هزار نفر جمعیت و ۲ میلیون هکتار مساحت و با داشتن ۴۲۳ کیلومتر مرز با کشور عراق در غرب کشور قرار دارد.

۸۷ درصد مساحت استان ایلام را جنگل ها، مراتع و عرصه های ملی تشکیل می دهد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.