تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۹:۱۳

۱۲ نمایش خیابانی در جشنواره ملی شرهانی رقابت می کنند

۱۲ نمایش خیابانی در جشنواره ملی شرهانی رقابت می کنند
ایلام - معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: رقابت ۱۲ نمایش خیابانی در جشنواره ملی تئاتر شرهانی از ۲۳ اسفندماه بصورت همزمان در سراسر کشور آغاز می شود.

عبدالحسین رحمتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: جشنواره امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا در استان های شرکت کننده برگزار شده و در مجموع ۱۲ اثر در هشت استان کشور از شنبه هفته آینده اجرای خود را آغاز خواهند کرد.

وی ادامه داد: آغازگر برنامه های جشنواره امسال اجرای نمایش در کنار مزار شهدای گمنام دهلران بوده و این رویداد هنری با ادای احترام به شهدا و بزرگداشت سردار شهید قاسم سلیمانی آغاز و در سالروز شهادت شهید سیدمرتضی آوینی در ۲۰ فروردین ماه سال آینده به کار خود پایان می دهد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، معرفی زوایای پیدا و پنهان دوران دفاع مقدس به نسل جدید و ایجاد انگیزه در هنرمندان برای خلق آثار هنری با موضوع ایثار و شهادت را از اهداف این جشنواره عنوان کرد.

رحمتی تاکید کرد: داوری جشنواره امسال را محمود فرهنگ، وحید لک و توحید معصومی انجام داده که پس از بازبینی در مجموع ۷۶ اثر ارسال شده به دبیرخانه جشنواره، ۱۲ اثر را شایسته حضور در بخش اصلی جشنواره دانستند.

وی یادآور شد: هر گروه نمایشی (اسفند ۹۹ و فرودین ۱۴۰۰) در استان خود اجرا داشته و آثار منتخب با نظر داور بازبین و ستاد جشنواره شرهانی به جشنواره و همایش مختلف معرفی می شوند.

جشنواره تئاتر شرهانی همه ساله اسفندماه به میزبانی شهرستان دهلران برگزار می شود که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا بصورت غیر حضوری اجرا خواهد شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.