تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۹

گرامیدشت روز شهدا در بازرسی کل استان ایلام/حفظ یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست

گرامیدشت روز شهدا در بازرسی کل استان ایلام/حفظ یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست
.

نگاه اقتصاد – طی مراسمی در سالن جلسات بازرسی کل استان ایلام، با حضور بازرس کل استان ایلام، مدیر حوزه های علمیه استان و معاونین ایشان مراسم گرامیداشت روز شهدا برگزار شد و از خانواده شهید شاخص ایلامی و همچمین خانواده شهید همکار بازرسی کل استان تجلیل به عمل آمد.

به گزارش روابط عمومی بازرسی کل استان ایلام، تعدادی از همکاران بازرسی کل استان به نمایندگی کارکنان بازرسی کل استان به اتفاق بازرس کل استان و امام جماعت بازرسی کل استان حجت الاسلام و المسلمین آقای ساجدی بر مزار شهدای گمنام ایلام حاضر شده و ضمن ادای احترام و قرائت فاتحه و زیارت نامه شهدا، با آرمان های شهدا تجدید پیمان نمودند. سپس مراسمی با رعایت پروتکل های بهداشتی ( ماسک و فاصله گذاری و … ) در محل سالن اجتماعات بازرسی کل استان ایلام با حضور همکاران بازرسی کل و مدیر حوزه های علمیه استان جناب حجت السلام مرادبیگی و معاونین ایشان و مهمانانی از خانواده معظم و معزز شهدا برگزار گردید.

در این مراسم پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، زیارت عاشورا برگزار شد و بازرس کل استان ایلام ضمن قرائت زیارت نامه شهدا و تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری، مبنی بر اینکه حفظ یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست، ۲۲ اسفند ماه سالروز تاسیس بنیاد شهید به فرمان حضرت امام خمینی (ره)، را گرامی و اظهار داشت: «بزرگداشت شهدا وظیفه دینی و ملی و ارج نهادن به ایثارگری ها و جان فشانی هایی است که جان و مال و هستی خود را برای دفاع از ارزش های دینی و میهن اسلامی فدا کردند و ملتی که شهادت دارد و به آن افتخار می کند، شکست نخواهد خورد و سربلند و پیروز خواهد بود. »

مهدی اصلانی ضمن اشاره به سختی ها و حساسیت های کار بازرسی و همچنین مورد هجمه قرار گرفتن بازرسان از جانب مراکز فساد و قدرت، اظهار داشت: «معمولاً همکاران بازرسی مورد هجمه مراکز قدرت و فساد هستند تا شاید از این طریق اظهارنظرها و تصمیمات ایشان را تحت تأثیر قرار دهند؛ اما اگر انسان متصل به سرچشمه الهی و دارای اعتقادات عمیق دینی با نگاه انقلابی باشد نه تنها مشکلی پیش نمی آید؛ بلکه تأثیر اقدامات و زحمات همکاران بازرسی کل دو چندان می شود».

وی در ادامه گفت: «باید تلاش کنیم بیش از پیش به ارزشهای انقلابی همچون تکریم مقام شهید و شهادت پرداخته شود و ما کارکنان بازرسی کل استان با آرمان های شهدا و امام شهدا تجدید پیمان می بندیم که در راه حق و تحقق عدالت و اجرای منویات مقام معظم رهبری ایستادگی خواهیم کرد و آیه شریفه فاستقم کما امرت ; را سرلوحه فعالیت های بازرسی کل استان قرار خواهیم داد».

در ادامه این مراسم مدیر حوزه های علمیه استان با گرامیداشت سالروز مقام شهدا و تبریک فرا رسیدن عید مبعث حضرت رسول اکرم (ص) و تبیین اهمیت و نقش آموزه های دینی اظهار داشت: « انقلاب درونی و روحی ناشی از تأثیر تربیت دینی مردمان عصر جاهلیت توسط پیامبر اسلام منجر شد که ایشان به مقامات بلای فضایل اخلاقی و انسانی دست یافته و قساوت های قلبی آنان در فرزندکشی بخصوص دختر کشی به روحیه جهاد و ایثار و شهادت تبدیل شود» است، بر تأکید کردند.

حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی در ادامه ضمن بیان خاطراتی از خانواده های شهدا هشت سال دفاع مقدس و اهمیت و جایگاه مقام شهید در آیات و روایات گفتند: همانگونه که در قرآن کریم شهید، زنده و شاهد توصیف شده است؛ در زندگی روزمره ما نیز شهدا ناظر و شاهد ما بوده و در بسیاری از امور زندگی ما آگاه بوده و حلّال بسیاری از مشکلات ما و خانواده های خودشان هستند».

وی با آرزوی توفیق برای همکاران بازرسی کل استان ایلام در امر خطیر مبارزه جدی با فساد و دفاع از حق مردم و بیت المال، با بیان این مطلب که آبروی نظام جمهوری اسلامی و آبروی افراد در دست شما بازرسان است، اظهار داشت: «سهل انگاری در بازرسی ها ممکن است منجر به لطمه به آبروی نظام اسلامی شود و زیاده روی و شتاب زدگی بازرسان نیز موجب ریخته شدن آبروی افراد می شود» و در ادامه به ذکر توصیه های اخلاقی در این زمینه پرداختند.

در پایان این مراسم از خانواده شهیدان حمزه و جعفر چناری به عنوان شهید شاخص معرفی شده اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام و خانواده شهید خلیل شیرزادی، منتسب به یکی از همکاران جانباز بازرسی کل استان ایلام تجلیل و قدردانی گردید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.