تاریخ انتشار : پنجشنبه ۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴

استاندار ایلام: 

توسعه اقتصاد استان از مسیر حمایت تولید می گذرد

توسعه اقتصاد استان از مسیر حمایت تولید می گذرد
ایلام - استاندار ایلام با بیان اینکه با برنامه ریزی و همدلی همه مجموعه ها، در سال جهش تولید کارهای بزرگی به نتیجه رسید، گفت: توسعه اقتصاد این استان از مسیر حمایت و پشتیبانی از حوزه تولید می گذرد.

 

محمد نوذری در گفت و گویی خبری با مردم استان ایلام اظهار داشت: در سال ۹۹ که آبستن حوادث بی سابقه بسیاری برای ما بود از جمله فشار اقتصادی، بیماری کرونا و..تلاش کردیم در راستای تحقق شعار سال و جهش تولید گام برداریم و در توسعه سرمایه گذاریها و ایجاد زیرساخت هاموفق عمل کردیم.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب برای چندین سال است که محور شعار سال را در موضوع تولید نام گذاری می کنند که این اهمیت کار را می رساند، تمام توانمان را در راستای تحقق شعار سال می گذاریم.

استاندار ایلام تاکید کرد: ایلام به ظاهر استانی کوچک اما به اندازی کشوری بزرگ ظرفیت اقتصادی دارد، اساس کار ما تولید است آنچه که سد مسیر تولید است از جمله سیستم بوروکراسی را هموار می کنیم.

نوذری یادآور شد: کارگروهی متناسب با شعار سال تشکیل می شود و مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و اقتصاد مقاومتی را در محور تولید قرار می دهیم پشتیبانی و حمایت لازم از تولید و سرمایه گذار را انجام می دهیم.

وی اضافه کرد: رابطه منطقی بین دانشگاه و تولید ایجاد می کنیم و از ظرفیت علمی دانشگاه، پژوهشگران و نخبگان بهره می گیریم.

استاندار ایلام با اشاره به اقدامات دولت تدبیر و امید در استان گفت: در دولت تدبیر و امید در ایلام در حوزه سرمایه گذاری کارهای بسیار بزرگی در حوزه نفت و گاز انجام شده است به طوری که از ابتدای انقلاب تاکنون هفت میلیارد یورو در استان سرمایه گذاری شده که بالغ بر پنج میلیارد یورو آن چند سال اخیر اتفاق افتاده اشت.

نوذری با اشاره به افتتاح میدان نفتی آذر گفت: افتتاح این طرح بزرگ نفتی با اشتغالزایی سه هزار و ۲۰۰ نفر روزانه ۵۴ هزار بشکه نفت را وارد چرخه تولید می کند.

وی تاکید کرد: افتتاح فاز دوم پتروشیمی و واحدالفین با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیون یورو و توسعه زیرساخت های کشاورزی در بستر سامانه گرمسیری از دیگر مزیت های استان است که در محور تولید قرار می گیرد.

استاندار ایلام افزود: تلاش داریم تمرکزمان را در این چند ماه باقی مانده را بر روی این دو مولفه تولید نفت و گاز و پتروشیمی و کشاورزی قرار دهیم، اگر بتوانیم از ظرفیت بخش خصوصی و دولتی ، بنیادها و .. بهره بگیریم زمینه توسعه استان فراهم می اید.

نوذری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحث مهار ویروس کرونا در استان گفت: سال گذشته سه موج کرونا را پشت سرگذاشتیم، موج سوم در آبان ماه یکی از غم بارترین دوران کرونایی بود که بسیاری از عزیزان و بزرگان استان را از دست دادیم.

استاندار ایلام تاکید کرد: دو مشکل عمده استان تردد از خوزستان و عراق بود که خوزستان بیشتر شهرهایش قرمز بود و عراق هم بیشترین آثار ویروس جهش یافته وجود داشت.

نوذری اضافه کرد: در استان دو مشکل بزرگ داشت، اول همجواری با خوزستان بود که این استان وضعیت بحرانی دارد و دیگری مرز با عراق بود که بیشترین مبتلایان به ویروس جهش یافته را داشت، در مسیرهای منتهی به خوزستان ورود و خروج‌ها کنترل، مدیریت و در نهایت ورودی و خروجی‌ها محدود شد و مرز مهران نیز تا پایان تعطیلات بسته شده است.

وی ادامه داد: آبدانان از زرد به نارنجی تغییر وضعیت داد و دهلران هم شرایط خوبی ندارد، چرداول و ایوان هم مستعد این هستند که وارد فاز نارنجی شوند، در ۴ روز اول فروردین ۲۰۹ نفر مبتلا، ۷۱ نفر بستری و ۲ نفر فوتی در استان ثبت شده که بسیار خطرناک است در حالی که ۲۵ روز را بدون فوتی طی کردیم.

استاندار ایلام دلیل خیز کرونا را در هر منطقه عدم اجرایی شدن مصوبات و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مسوولان و مردم عنوان کرد و گفت: راه مهار کرونا وحدت و همدلی مردم و مسئولان و ایجاد هم افزایی در اجرای مصوبات ستاد کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.