تاریخ انتشار : شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰

حضور فرد اصلح در انتخابات مشارکت را افزایش می‌دهد

حضور فرد اصلح در انتخابات مشارکت را افزایش می‌دهد
خرم‌آباد - یک تحلیلگر سیاسی در لرستان گفت: حضور فرد اصلح در انتخابات و اعتمادسازی در جامعه، مشارکت را افزایش می‌دهد.

امیرعلی حیدر امیری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: شوق همیشگی در بین مردم وجود ندارد و مردم از برخی بی مسوولیتی ها دلخور هستند و با وضعیت موجود میانه خوبی ندارند برخی وضع موجود را از چشم دولتمردان و عملکرد بد آنان می بینند و برخی دیگر مربوط به هجمه‌های رسانه‌های دشمن است.

وی افزود: قدرت بین احزاب در کشورهای دیگر مانند اسرائیل غاصب، آمریکا و انگلیس دست به دست می‌شود اما در کشور ما نقش احزاب کمرنگ می‌باشد و هنوز نهادینه نشده است، احزابی با نام احزاب فصلی و سالی با دولت ها می آیند و می روند و در زمان حیات این احزاب اگر به اهدافشان رسیدند که هیچ اما اگر نه به منتقدان تبدیل می شوند.

وی گفت: هنوز طرز تفکر حزبی در جامعه نهادینه نشده هرچند که تقریباً جامعه به ۲ قطب اصلاح طلب و اصولگرا که توسط مردم نامگذاری شده تبدیل شده است اما در کشور احزاب نهاد جناح‌های سیاسی داریم که بنا بر موقعیت رنگ عوض می کنند و فرصت‌طلب هستند همچنین احزاب نقش هدایتی جامعه را دارند که باید به سمت مطلوب سوق دهند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی افزود: بحث عملکرد بد دولتمردان قبل از این دولت هم وجود داشت و تورم بالا را مشاهده می‌کردیم، مردم تا کی باید تحمل کنند به امید اینکه دولت یا حزب بعدی بر سر کار بیاید و وضعیت بهتری را ایجاد کند مردم چپ، راست، اصولگرا، اصلاح طلب و اعتدال را امتحان کردند و متوجه شدند جواب نمی دهد و هر کدام بدتر از گذشته هستند.

حیدر امیری گفت: قیمت کالا در بازار هر لحظه تغییر می‌کند و این موضوع مردم را دلزده و خسته کرده همچنین عدم اشتغال جوانان هم باعث شده که امیدی برای مشارکت در بین مردم نباشد یک نسل خموده، افسرده دهه ۶۰ در جامعه زندگی می کند که باید برخی از جوانان این نسل کاندید می‌شدند.

وی ادامه داد: جوانی که امروز باید به دنبال حزب و یا شرکت در کاندیداتوری انتخابات باشد هنوز بیکار است، چگونه انتظار داریم که رای دهد.

این فعال سیاسی افزود: با احزاب فصلی و گروه هایی که بر سر کار می‌آیند عده‌ای علی‌رغم تجربه و توانایی کنار می‌روند و افراد جدید جایگزین آنها می‌شود که از هر لحاظ وضعیت مناسبی نیست و تبعیض ایجاد می‌شود.

حیدر امیری بیان کرد: وضعیت مسکن در این دولت ناامید کننده است و حتی یک آجر روی آجر گذاشته نشد امروز مشکل مسکن وجود دارد و این دولت اعتقادی به مسکن مهر ندارد اما در سال آخر مسکن ملی را اجرا کرد که شاید تا پنج سال آینده نتیجه آن را ببینیم.

وی گفت: دولت تمام تخم مرغ هایش را در سبد برجام گذاشت، هیچگونه اعتقادی به داخل، کشورهای همسایه، مراودات بین کشوری، نیروهای متخصص و محور مقاومت نداشت، همه اقدامات دولت امید به برجام بود.

این تحلیلگر سیاسی ادامه داد: دشمن همواره برای ناامید کردن مردم هجمه‌ای رسانه ای انجام می‌دهد، اکنون ایجاد فضایی برای ترغیب مردم برای شرکت در انتخابات و افزایش میزان مشارکت همچنین انتخاب فرد اصلح ضروری است.

حیدر امیری بیان کرد: اگر فرد اصلح را شناسایی و برای انتخابات آماده کنیم خواهیم دید که مردم چگونه مشارکت می کنند باید فردی را انتخاب کنیم که درد مردم را درک کند و در تراز انقلاب باشد و چشم به خارج نداشته باشد تا مردم شاید مجدداً با صندوق رای آشتی کنند.

وی افزود: مردم نظام حاکمیت و رهبری را دوست دارند چرا که انقلاب را رایگان به دست نیاورده اند و در این راه شهیدانی را تقدیم انقلاب کرده‌اند پس باید برای افزایش مشارکت حداکثری مردم اعتمادسازی کنیم.

حیدر امیری با اشاره به اینکه تمام تاکیدات مقام معظم رهبری برای مشارکت حداکثری است، گفت: در تمام دنیا باید حداقل ها رعایت شود فیلتر شورای نگهبان برای این است که بهترین ها انتخاب شود، عده‌ای می‌خواهند افراد خاص بالا بیایند، ۳۲ سال است که ریاست جمهوری در دست اصلاح طلبان بوده و همیشه هم اعتراض داشته اند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.