تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹

کرونا تولید ناخالص داخلی‌ اسپانیا را تا ۱۰.۸ درصد کاهش داد

کرونا تولید ناخالص داخلی‌ اسپانیا را تا ۱۰.۸ درصد کاهش داد
مادرید- موسسه ملی‌ آمار اسپانیا اعلام کرد: تولید ناخالص داخلی‌ اسپانیا در سال ۲۰۲۰ ، به دلیل بیماری همه گیر ویروس کرونا ۸، ۱۰ درصد کاهش داشت .

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه ال پاییس ، موسسه ملی‌ آمار اشاره کرد که با اینکه کاهش مذکور دو دهم درصد کمتر از آنچه که انتظار می‌ رفت می‌ باشد ، این رقم اندک چیزی را در مقایسه تاریخی ، تغییر نمی‌ دهد .

به گفته این موسسه ، سال گذشته از لحاظ اقتصادی ، بدترین سال از زمان جنگ داخلی‌ سال ۱۹۳۶ است که در آن موقع ، اقتصاد اسپانیا تقریبا ۲۷ درصد سقوط کرده بود .

سقوط ناشی‌ از قرنطینه های خانگی برای جلوگیری از پیشروی ویروس ، به عنوان مثال بیشتر از رقم ثبت شده در سال ۱۸۹۸ است هنگامی که جنگ های کوبا و فیلیپین باعث سقوط ۱۰ درصدی شد . کاهش اقتصادی اعلام شده همچنین بیشتر از سقوط ۸ درصدی ناشی‌ از جنگ جهانی‌ دوم در سال ۱۹۴۵ و یا ۸، ۳ درصدی بحران مالی‌ سال ۲۰۰۹ به شمار می رود.

در این عقبگرد که زنجیره شش سال متوالی رشد را قطع کرده است ، ارتباط بسیاری با سقوط مصرف خانوارها ناشی‌ از محدودیت ها در رفت و آمد و تعطیلی اجباری مغازه ها در تلاش برای کاهش گسترش کووید ۱۹ دارد .این مورد اصلی‌ برای اقتصاد اسپانیا ، ۴، ۱۲ درصد کاهش داشت که بیشترین کاهش از زمان وجود داده ها است .

از سوی دیگر ، سرمایه گذاری نیز در سال گذشته ۴، ۱۱ درصد کاهش داشت که بیشترین رقم از سال ۲۰۰۹ است .

با وخیم شدن بیماری همه گیر و موج سوم این بیماری ، میزان بیکاری در ماه فوریه برای نخستین بار در ۵ سال اخیر به چهار میلیون نفر رسید .بر اساس داده های منتشر شده از سوی موسسه آمار ، تعداد ساعات کار در اسپانیا در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ نسبت به همین زمان در سال ۲۰۱۹ میلادی ۱، ۶ درصد افت کرد .

این رقم که در مقایسه با سه ماهه قبلی‌ خود اندکی‌ افزایش یافته ، حاکی از کاهش معادل ۹۶۲ هزار شغل تمام وقت می‌ باشد که ۲، ۵ درصد کل شغل تمام وقت است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.