تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳

۵۰۶ نفر از صنعتگران ایلامی سال گذشته تسهیلات بانکی دریافت کردند

۵۰۶ نفر از صنعتگران ایلامی سال گذشته تسهیلات بانکی دریافت کردند
ایلام - مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: سال گذشته تسهیلاتی افزون بر ۱۰ میلیارد ریال توسط بانک های عامل در حوزه مشاغل خانگی به ۵۰۶ نفر از صنعتگران و هنرمندان این استان پرداخت شد.

به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی ایلام، عبدالمالک شنبه‌زاده روز دوشنبه اظهار داشت: همچنین در این مدت( سال گذشته) ۵۶ فقره مجوز تاسیس و تولید کارگاه صنایع دستی و ۲۳ فقره مجوز پروانه تولید کارگاه در رشته‌های مختلف صنایع دستی در استان صادر و تمدید شده است.

وی افزود: مجوز تاسیس کارگاهی مجوزی است که برای راه‌اندازی و ایجاد ظرفیت‌های جدید تولید، اشتغال، توسعه و تکمیل ظرفیت‌های موجود در یک رشته مصوب صنایع‌دستی صادر می‌شود و بیانگر پیش‌بینی ظرفیت و نوع تولید محصولات است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام تاکید کرد: این مجوز برای افرادی که قصد احداث و راه‌اندازی کارگاه دارند به مدت ۶ ماه صادر می‌شود تا در صورت تکمیل ظرفیت‌های موجود تبدیل به پروانه کارگاهی شود.

شنبه زاده با اشاره به مزایای صدور این پروانه‌ها گفت: هنرمندان دارای پروانه‌های تولید انفرادی و کارگاهی می‌توانند از مزایایی چون شرکت در نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها، اهدای تسهیلات، شرکت در دوره‌های آموزشی و مهارتی و غیره بهره‌مند شوند.

۹۳ قلم شی تاریخی در ایلام مرمت شدند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام در یخش دیگری از سخنانش گفت: ۹۳ قلم شی تاریخی در استان شامل اشیای مخزن و موزه باستان‌شناسی دره‌شهر توسط کارشناسان آسیب‌شناسی و پس از اولویت‌بندی مرمت شده‌اند.

شنبه زاده با اشاره به اهمیت حفاظت و مرمت اشیای تاریخی، تاکید کرد: مراقبت از آثار تاریخی، امری فلسفی و عقلی است، زیرا توجه به این مقوله مبین اهمیت صیانت از اصالت‌های فرهنگی جامعه محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: مرمت آثار و اشیای تاریخی و فرهنگی یک دستورالعمل نیست، بلکه به معنی فهم درست ارزش‌های جامعه است که باید در ابعاد مختلف جامعه نهادینه شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام گفت: عکسبرداری، تهیه شناسنامه و مستندسازی و نیز سایر اقدامات زیر نظر کارشناسان باستان‌شناسی برای این اشیا انجام شده و اموال و اشیای تاریخی و فرهنگی در سامانه جام به ثبت می‌رسند.

استان ایلام یک هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی، طبیعی و گردشگری دارد که ۷۷۴ اثر آن تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده که از این تعداد ۷۳۷ اثر تاریخی، ۲۴ اثر معنوی، ۶ اثر طبیعی و هفت اثر نیز مکان رویداد دفاع مقدس است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.