تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷

میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در ایلام به ۵۴ درصد سقوط کرد

میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در ایلام به ۵۴ درصد سقوط کرد
ایلام - سرپرست معاونت سیاسی استانداری ایلام با اشاره به اینکه میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در ایلام به ۵۴ درصد سقوط کرده است، گفت: راه نجات از شرایط بحرانی کرونا در این وضعیت همراهی مردم و افزایش رعایت پروتکل هاست.

معروف بسطامی روز شنبه در نشست ستاد استانی کرونا اظهار داشت: اکنون میزان بستری افراد مبتلا به کرونا افزایش یافته و بر اساس پیش بینی ها با توجه به وضعیت موجود، در روزهای آینده بیشتر می شود.

وی از کاهش میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح استان انتقاد کرد و گفت: میزان رعایت پروتکل ها از ۹۴ به ۵۴ درصد کاهش یافته که همین مسأله در انتشار کرونا تاثیرگذار بوده است.

سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری ایلام تاکید کرد: مردم باید کمک کنند دوباره میزان رعایت پروتکل ها به بالای ۹۰ درصد افزایش یابد و با رعایت فاصله گذاری، زدن ماسک، پرهیز از اجتماعات و عدم حضور در تفرج گاه ها و جلوگیری از خروج غیر ضروری به کاهش بحران کرونا کمک کنند.

افراد کرونا مثبت نباید در شهر تردد کنند

بسطامی یادآور شد: افرادیکه تست کرونای آنها مثبت شده نباید آزادانه در سطح شهر و ادارات تردد کنند.

وی اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی باید این افراد را شناسایی و به روسای ادارات و خانواده آنان اطلاع دهد و مانع تردد آنها شود.

سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری ایلام تاکید کرد: هرگونه تردد افرادی که تست کرونای آنها مثبت شده خلاف بوده و با متخلفان به دلیل به خطر انداختن جان مردم، برخورد قضایی می شود.

آژیر خطر و هشدار در همه محلات بصدا در می آید

بسطامی گفت: دومین مرحله رزمایش با کمک پدافند غیر عامل در مرکز استان و سایر شهرستان های قرمز امروز (شنبه) عصر اجرا می شود.

وی گفت: در این رزمایش که با حضور ۴۰۰ نفر شهر به ۲۲ محله تقسیم شده هم آژیر خطر برای آگاهی و هشدار به مردم به صدا در می آید و هم با همراهی تبلیغات اسلامی از کلیه بلندگوهای سطح شهر و مساجد پیام های هشدار اعلام می شود.

سرپرست معاونت سیاسی استانداری ایلام از مردم خواست پای کار بیایند و برای حفظ سلامت خود و عزیزانشان نسبت به رعایت محدودیت ها پایبند باشند.

وی خواستار کاهش تعداد جلسات، کاهش حضور در مراکز سطح شهر و محدود کردن تعداد افراد در بازرسی ها شد و از اصحاب رسانه، صدا و سیما و خبرگزاری ها خواست نسبت به آگاهی بخشی و اطلاع رسانی مردم بیشتر تلاش کنند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.