تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۸:۳۴

اولین دوره جشنواره نجوم و اخترفیزیک ایلام برگزار می شود

اولین دوره جشنواره نجوم و اخترفیزیک ایلام برگزار می شود
ایلام - مدیر پژوهش سرای فرهیختگان ایلام‌ گفت: اولین دوره جشنواره نجوم و اختر فیزیک یادواره دانشمند شهید محسن فخری زاده در این استان برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی پژوهش سرای فرهیختگان ایلام، سید سعدالله نبوی نژاد افزود: این جشنواره در راستای ترویج روش های تحقیق و پژوهش و کشف و پرورش استعدادهای دانش آموزی در رشته نجوم، اردیبهشت برگزار می شود.

وی محورهای جشنواره را شامل ارائه محتوی نجومی (همه مقاطع )، فیلم و انیمیشن، پوستر، کتابچه مصور نجومی (مقطع ابتدایی)، مدل سازی نجومی (دست سازه و ماکت در همه مقاطع ) و مقاله علمی اعم از پژوهشی، ترویجی (متوسطه اول و دوم) برشمرد.

به گفته‌ وی، این جشنواره با مشارکت آموزش و پرورش شهرستان ایلام و چوار، پژوهش سرای خوارزمی چوار و انجمن علمی آموزشی معلمان فیزیک استان ایلام برگزار می شود.

نبوی نژاد ترویج روش های تحقیق و پژوهش، گسترش علم و دانش نجوم و اختر فیزیک و آشنایی دانش آموزان با آخرین یافته ها و دستاوردهای نجومی ایران و جهان را از اهداف این جشنواره عنوان کرد.

وی گفت: این جشنواره ویژه دانش آموزان تمامی مقاطع تحصیلی بوده و علاقه مندان می توانند آثار خود را همراه با مستندات درخواستی تا قبل از ۱۵ اردیبهشت به آی دی جشنواره pjilam97_1 در کانال شاد ارسال کنند.

وی یادآور شد: اختتامیه جشنواره ۲۵ اردیبهشت با حضور مسئولان استانی و شرکت کنندگان برگزار و آثار برگزیده معرفی و از برترین ها تجلیل به عمل خواهد آمد.

۱۰۰ هزار دانش آموز در استان ایلام در مقاطع مختلف به تحصیل اشتغال دارند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.