تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۴

امام جمعه ایلام:

رسانه ها امیدآفرین باشند/ مسئولان از نقد رسانه ها آشفته نشوند

رسانه ها امیدآفرین باشند/ مسئولان از نقد رسانه ها آشفته نشوند
.

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه بارها به مسئولان گفته ایم که بگذارید رسانه ها کار و وظیفه خود را انجام دهند و نباید از تبیین واقعیات و مطالبات آشفته شوند، گفت: زمینه ها و ظرفیت های سرمایه گذاری استان توسط رسانه ها معرفی شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، بعداز ظهر امروز(۲۴ فروردین) در دیدار جمعی از اعضای هیئت اندیشه ورز سازمان بسیج رسانه استان ایلام، با تبریک حلول ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: ماه مبارک رمضان فرصت مغتنمی برای رسیدگی به خود و توجه به بُعد معنوی وجود انسان است.

حجت الاسلام «الله نور کریمی تبار» با بیان اینکه انسان در طول حیات خود از هدف اصلی که برای آن آفریده شده ایم غافل می شود، افزود: در روایات داریم که مردم خوابند و وقتی می میرند بیدار می شوند، ماه مبارک رمضان ماهی است که به مهمانی خداوند دعوت می شویم و در این ماه، مومنین به مهمانی خداوند دعوت شده اند که شایستگی دعوت خاص را داشته اند.

وی با بیان اینکه با نیت صادق و قلب پاک از خداوند بخواهید که در این ماه مبارک توفیق بندگی و مهمانی الهی را به همه ما ارزانی بدارد و مورد آمرزش قرار دهد، یادآور شد: آنچه نجات دهنده انسان در آن دنیا و روز قیامت خواهد بود و نجات دهنده واقعی است، همراه داشتن قلب سلیم و پاک است که در این صورت است که مورد آمرزش درگاه الهی واقع می شویم، قلب سلیم، قلبی است که پاک است،کینه ندارد، ریا کاری در آن جایی ندارد.

امام جمعه ایلام در ادامه با تاکید بر اینکه به طور قطع رسانه اگر بخواهد وظیفه و نقش واقعی خود را به انجام برساند با چالش ها و تنش هایی هم مواجه خواهد شد، یادآور شد: رسانه و نقد سازنده در سطح جامعه به طور قطع بسیار تاثیرگذار است و قلم زدن و نشر مطالب در رسانه ها، بازخوردهای مثبتی و منفی در سطح جامعه به دنبال خواهد داشت که این امر هم نشان دهند تاثیرگذاری کار رسانه ای است.

حجت الاسلام کریمی تبار تصریح کرد: بارها به مسئولان گفته ایم که بگذارید رسانه ها کار و وظیفه خود را انجام دهند و نباید از تبیین واقعیات و مطالبات آشفته شوند، گفت: بیان نقد در رسانه به استحکام نظام اسلامی کمک می کند، چرا که رسانه نقد را از زبان مردم بیان می کند، لذا نباید از تبیین واقعیت هایی که اصحاب رسانه انجام می دهند و یا نقدها و مطالباتی که دارند آشفته شد بلکه مدیران باید از نقادی و مطالبه گری رسانه ها استقبال کنند.

وی با اشاره به اینکه بنده تا کنون از رسانه و اصحاب مطبوعات استان در بیان مطالبات حمایت کرده ام، ابراز کرد: البته رسانه ها هم باید در چارچوب قانون و بر اساس قانون مطبوعات عمل کنند و نقد رسانه ای، نقد عملکردی همراه با ارائه راهکار در فضایی توام با ادب و اخلاق اسلامی باشد.

وی با تاکید بر اینکه تشکیل شورای حل اختلاف رسانه ای در استان می تواند زمینه مناسبی برای حل مسایل و شکایت دستگاه های اجرایی از رسانه ها باشد، ابراز کرد: در شرایط فعلی جامعه، امید دادن به مردم مهم‌ترین کاری است که رسانه ها می توانند در آن ورود کرده و مردم را نسبت به آینده کشور علی رغم همه مشکلات امیدوار کنند.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: دشمنان نظام و انقلاب اسلامی، همواره به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه هستند و هیچگاه دستاوردها و داشته های نظام اسلامی را بیان و مطرح نمی کنند، امروز علی رغم همه مشکلات و تگناهای اقتصادی و تحریم های ظالمانه، ایران اسلامی در جایگاه هجدهم اقتصاد جهان و رتبه شانزدهم علمی جهان قرار گرفته است و در بسیاری از علوم و فناوری ها با کشورهای اروپایی در رقابت هستیم و باید قدر این نعمت را بدانیم.

حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: مقام معظم رهبری چندین سال است که در شعار سال، مقوله توجه به مقوله اقتصاد را مطرح می کنند و امسال را نیز به عنوان شعار « تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» نامگذاری کرده اند، نشان دهنده اهمیت و جایگاه مساله اقتصاد است، در بسیاری از موارد اگر مانع زدایی از مسیر تولید انجام شود، تولید در مسیر خود قرار می گیرد.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه استان ایلام در زمینه های مختلف ظرفیت ها و توانمندی های بالایی دارد، ابراز کرد: این ظرفیت ها در کشور و استان وجود دارد که با وجود محدودیت هایی داشته ایم، در جایی که مدیر دلسوز، پای کار و جهادی بوده است، موفق شده ایم، اگر موانع پیش روی سرمایه گذاری و تولید در استان مرتفع شود، اشتغالزایی ایجاد و بسیاری از مشکلات مرتفع خواهدشد.

وی با تاکید بر اینکه اصحاب رسانه ها نقش امید آفرینی خود را در سطح جامعه ایفا کنند، ابراز کرد: شرایط کشور با داشتن منابع غنی مادی و انسانی می تواند تغییر یابد، باید نگاه به داشته های خود داشته باشیم که مهم ترین این داشته ها نقش ولایت فقیه و نیروی انسانی است و خداوند باری تعالی هم ظرفیت ها و منابع غنی و طبیعی در اختیار ما قرار داده است.

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه تشویق مردم برای حضور در انتخابات بسیار مهم و حایز اهمیت است، ابراز کرد: جای تاسف است که نیروهای نخبه و توانمندی که انتظار می رفت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا حضور داشته باشند، در این عرصه حضور نیافتند اما باز هم مردم قدرت انتخاب دارند و مردم تعیین کننده در پای صندوق های رای هستند و باید زمینه ای فراهم کرد که مردم امیدوار در پای صندوق های رای حاضر شوند.

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه بخشی از مدیریت کنترل کرونا با فرهنگ سازی قابل حل است، گفت: رسانه ها نقش مهم در آگاه کردن مردم در زمینه پیشگیری از کرونا داشته اند و این امر قابل تقدیر است.

وی با تاکید بر اینکه اصحاب رسانه در تبیین شعار سال می توانند تاثیرگذار باشند، خاطرنشان کرد: در استان ایلام لازم است که توانمندی ها و ظرفیت های استان شناسایی و تقویت شوند و مدیران استان نیز در این امر رسانه ها را همراهی کنند، باید از سرمایه گذاری در استان حمایت شود و زمینه های سرمایه گذاری در استان فراهم گردد و این فرصت طلایی از جمله مرز مهران و دیگر ظرفیت های استان معرفی شود و نقش رسانه ها در این زمینه بسیار ارزشمند است./ایلام- خبرگزاری شبستان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.