تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸

استاندار ایلام:

۲۴۲ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل سامانه گرمسیری ایلام تخصیص یافت

۲۴۲ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل سامانه گرمسیری ایلام تخصیص یافت
ایلام - استاندار ایلام با بیان اینکه سامانه گرمسیری یکی از اولویت های مهم استان برای اتمام تا پایان دولت است، گفت: ۲۴۲ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل سامانه گرمسیری ایلام تخصیص یافته است.

محمد نوذری روز چهارشنبه در نشست با مدیران پروژه سامانه گرمسیری خواستار تسریع در اجرای آن شد و اظهار داشت: سامانه گرمسیری یکی از پروژه‌های مهم استان در سال تولید ، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها است که با اتمام آن تحولی بزرگی در حوزه تولید استان اتفاق خواهد افتاد.

وی در ادامه بر تکمیل این سامانه به‌عنوان یک پروژه مهم و مطالبه ملی در استان تاکید کرد و گفت: اتمام پروژه سامانه گرمسیری نقش مهمی در تحقق شعار سال در استان خواهد داشت.

استاندار ایلام با اشاره به آخرین وضعیت سامانه، یادآور شد: این پروژه در حوزه جهاد کشاورزی ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اما در حوزه وزارت نیرو از کل ۲۶۰ کیلومتر طول سامانه بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

نوذری با اشاره به این مهم که خطوط فرعی انتقال آب برای ۱۷ هزار و ۵۵۳ هکتار در مناطق ایلام، مهران و دهلران طراحی شده است، افزود: برای تکمیل سامانه نیازمند انتقال آب از طریق شبکه اصلی هستیم.

وی با اشاره به سفر رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان و تخصیص ۲۴۲ میلیارد تومان برای تکمیل سامانه گرمسیری گفت: در سفر معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان در حوزه وزارت نیرو و جهت انتقال آب ۵۵۰ میلیارد تومان به استان اختصاص یافت که از این میزان تاکنون ۱۰۵ میلیارد تومان تخصیص یافته است و ۴۴۵ میلیارد نیز در بودجه ۱۴۰۰ تخصیص خواهد یافت.

وی با عنوان این مطلب که در این سفر همچنین ۱۳۷ میلیارد تومان در حوزه جهاد کشاورزی برای تکمیل سامانه اختصاص داده شده که به طور کامل تخصیص یافته است، تاکید کرد: برای تکمیل کامل این پروژه مهم نیازمند تزریق اعتبارات بیشتر از محل و ردیف های دیگر چون صندوق توسعه ملی هستیم.

نوذری با بیان اینکه چنانچه در تکمیل سامانه گرمسیری بیش از این زمان سپری شود هم شبکه‌ها فرسوده می‌شوند و هم هزینه و خسارات جبران ناپذیری به بار خواهد آورد، تأکید کرد: با توجه به نگاه مثبت مقام معظم رهبری در تکمیل طرح‌های مهم حوزه آب و خاک کشاورزی برای استان‌های محرومی چون ایلام، لازم است از طریق صندوق توسعه ملی در جهت تزریق اعتبارات برای این پروژه مهم اقدام لازم صورت گیرد.

وی اضافه کرد: تکمیل سامانه در دستور کار نظام و دولت است و در ایام پیش رو این مهم از طریق مسوولان ارشد ملی پیگیری می شود.

استاندار ایلام در پایان از تکمیل سد کنجان چم در سال جاری خبر داد و گفت: این سد هم اکنون بالای ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که تا پایان دولت به بهره برداری خواهد رسید./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.