تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳

خدمت به مردم مرزنشین ایلام را برای خود یک افتخار می دانم

خدمت به مردم مرزنشین ایلام را برای خود یک افتخار می دانم
.

نگاه اقتصاد – از آمدن سردار “دلاور القاصی مهر” برای تصدی فرمانده انتظامی استان ایلام چند ماه بیشتر نگذشته است و با توجه به حجم ماموریت هایی که در پایان سال ۹۹ و سال ۱۴۰۰ وجود داشت فرصتی نشد تا با ایشان گفت‌وگویی دوستانه داشته باشم.

 

اما در آخرین روزهای فروردین ماه ۱۴۰۰ و با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان تصمیم گرفتم از نزدیک گفت‌وگویی دوستانه با فرمانده انتظامی استان ایلام داشته باشم.

 

با توجه به روحیات و شخصیت فرمانده انتظامی استان ایلام که همیشه در دفترشان به روی همه باز است، تلفن همراهم را برداشتم و با گرفتن شماره سردار “دلاور القاصی مهر” تصمیمم را برای گرفتن مصاحبه عملی کردم.

 

با چند بار زنگ خوردن گوشی، صدایی آشنا با لهجه لری توجهم را به خودش جلب کرد، با توجه به نزدیکی لهجه‌های کردی و لری من نیز با زبان کردی شروع به صحبت با ایشان کردم.

 

به ایشان گفتم چند ماهی است که به استان آمده اید اما با توجه به حجم ماموریت هایی که به وجود آمده است فرصتی نشد که به صورت خودمانی گفت و گویی با شما داشته باشیم و از شما تقاضا داریم در صورت صلاحدید چند دقیقه ای وقت را در اختیار ما قرار دهید که بتوانم با حضور در دفتر حضرتعالی مصاحبه ای را با شما انجام دهم.

 

فرمانده انتظامی استان نیز برای انجام مصاحبه اعلام آمادگی کردند و گفتند تا یک ساعت دیگر در دفتر کارم منتظرتان خواهم ماند.

 

من بلافاصله برای اینکه بتوانم از این فرصت پیش آمده نهایت استفاده را کنم به قول معروف سریع شال و کلاه کرده و پس از برداشتن ملزومات خبرنگاری، و هماهنگی با معاون اجتماعی با ایشان راهی دفتر فرمانده استان شدیم.

 

داخل ستاد انتظامی که شدیم تصمیم گرفتیم برای زودتر رسیدن از آسانسور استفاده کنیم.

بعد از رسیدن به دفتر فرماندهی انتظامی استان ایلام، با استقبال خوب اعضای دفتر مواجه شدیم و پس از اطلاع از اینکه ما برای مصاحبه با سردار دلاور القاصی مهر آنجا حضور پیدا کرده‌ایم ،دوباره هماهنگی انجام و اجازه ورود دادند.

 

لحظه ورود به دفتر، شخصیت و اخلاق فرمانده انتظامی استان ایلام توجهم را به خودش جلب کرد چرا که ایشان به احترام ما از پشت میز بلند شدند و به استقبال ما تا جلوی درب آمدند و پس از احوال‌پرسی های روزمره و همچنین تبریک ماه مبارک رمضان، از ما خواستند که بنشینیم.

 

از فرمانده انتظامی استان ایلام سوال کردم هدف شما برای انتخاب استان ایلام برای خدمت کردن چه بوده است؟

سردار دلاور القاصی مهر با خنده ای که حکایت از سر درونی داشت گفت: نام و آوازه ایلام برای دفاع از انقلاب اسلامی و تلاش های مردم مرزنشین در هشت سال دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست و این حقیر خدمت به مردم مرزنشین ایلام را برای خود یک افتخار می‌دانم به همین دلیل زمانی که پیشنهاد تصدی فرمانده انتظامی این استان را به من پیشنهاد دادند حتی بدون اینکه با خانواده ام صحبتی داشته باشم بلافاصله پذیرفتم پیش خودم گفتم این یک توفیق الهی است.

سوال دوم را اینگونه آغاز کردم و از ایشان پرسیدم چه هدف هایی را در حوزه سرزمینی استان ایلام دنبال می کنید؟

فرمانده انتظامی استان ایلام در پاسخ گفتند هدف اصلی ما در این استان عزیز و ولایتمدار، همان سربلندی، ایجاد امنیت و احساس آن برای تمامی مردم است چه کسانی که در شهر زندگی میکند و چه کسانی که در دورترین نقطه مرزی و یا روستاها امرار و معاش می‌کنند.

وی گفت:ما با عمل به توصیه رهبر معظم انقلاب در خصوص رافت اسلامی با آحاد مردم و همچنین اقتدار در مقابل هنجارشکنان، این رویه را داریم دنبال می‌کنیم و کسانی که بخواهند امنیت و آرامش مردم را خدشه دار کنند برابر قانون و با شدت برخورد خواهیم کرد.

فرمانده انتظامی استان ایلام تصریح کرد: همه مردم استان خانواده من هستند و دوست دارم وقتی که این خانواده در تمام نقاط استان احساس امنیت را به خوبی لمس کنند نه اینکه این امنیت و آرامش توسط عده ای خدشه دار شود.

سوال سومم را این گونه مطرح کردم و گفتم سردار مدتی است که برابر آمار موجود، با کاهش سرقت ها و همچنین افزایش کشفیات روبرو بوده ایم ،آیا اتفاق خاصی در این زمینه افتاده است؟

فرمانده انتظامی استان ایلام در پاسخ به این سوال گفتند این روزها با توجه به شرایط پیش آمده و تحریم‌های ظالمانه دشمنان، مردم با مشکلات اقتصادی زیادی روبرو هستند، و وقتی که این مال و سرمایه که با هزاران زحمت به دست آمده است توسط سارق یا سارقان به یغما برود من به عنوان فرمانده استان نباید خود را ببخشم گرچه همه مسئول هستند.

الا ایحال به منظور حراست از جان و مال مردم، طرح های مختلف انتظامی را داریم اجرا میکنیم و با اشرافیت اطلاعاتی و شناسایی نقاط جرم خیز و استفاده از گشت های شبانه روزی پیدا و پنهان، همکاران من در کل استان دارند تلاش می کنند و نتیجه آن هم به قول شما کاهش سرقت ها و افزایش کشفیات در سطح استان است.

سردار القاصی مهر تصریح کرد: مردم عزیز باید در حفاظت و نگهداری از اموال خود نیز کوشا بوده و با انجام اقدامات پیشگیرانه و نصب تجهیزات الکترونیکی در منازل و همچنین خودروهای خود، زمینه سرقت را از سارقان سلب کنند.

سوال بعدی را این گونه مطرح کردم و از سردار پرسیدم در مبارزه با مواد مخدر اعم از مبارزه با توزیع کنندگان اصلی، خرده‌فروشان و معتادان متجاهر در سطح استان چه اقداماتی انجام شده است؟

پلیس استان برای جلوگیری از ورود مواد مخدر و مبارزه با توزیع کنندگان اصلی مواد مخدر، خرده فروشان و همچنین معتادان متجاهر، با همکاری خوب مردم و تلاش شبانه روزی کارکنان اقدامات خوبی را در این زمینه در طول سال گذشته و امسال انجام داده است.
وی گفت: ماموران ما با تلاش شبانه روزی خود در سال گذشته بیش از ۳۹۷ کیلو گرم مواد مخدر را در استان کشف و در یک ماه امسال نیز بیش از ۵۳ کیلوگرم مواد مخدر را نیز کشف کرده اند.

از فرمانده انتظامی استان ایلام سوال کردم که در بین صحبت‌هایتان به تلاش شبانه روزی کارکنان در راستای تامین امنیت و آرامش مردم اشاره کردید آیا برای همین کارکنانی که تلاش مضاعف دارند در بحث معیشت اقدامی انجام شده است؟

معیشت و حقوق کارکنان، یک مبحث فرا استانی است که الحمدالله با وجود فرمانده مقتدر در ناجا و رایزنی های ایشان اقدامات خوبی انجام شده است.

به فرمانده انتظامی استان ایلام عرض کردم به عنوان مبحث پایانی اگر نظر و حرفی باقی مانده است به عنوان بفرمایید؟

سردار القاصی مهر گفت: امسال ماموریت های مهمی را پیش رو داریم که امیدواریم با همکاری خوب مردم و تلاش پلیس بتوانیم به خوبی آنها را پشت سر بگذاریم که مهمترین آن بحث انتخابات است و انشالله با مشارکت حداکثری مردم در این آزمون سرنوشت ساز، بار دیگر امید دشمنان را به یاس و نابودی مبدل خواهیم کرد و با هدایت های داهیانه مقام معظم رهبری(مدظله العالی ) به سمت قله های ترقی و پیشرفت حرکت می کنیم.

در پایان هم از شما که زحمت این مصاحبه را کشیده اید سپاسگزارم و امیدوارم در این ماه رحمت و مغفرت همه مردم عزیزمان در سرتاسر میهن اسلامی در صحت و سلامتی قرار داشته باشند و طاعات و عباداتشان مورد قبول حق تعالی قرار بگیرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.