تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۳

استاندار:

ظرفیت های بنیاد برکت برای محرومیت زدایی ایلام بکار گرفته شود

ظرفیت های بنیاد برکت برای محرومیت زدایی ایلام بکار گرفته شود
ایلام - استاندار ایلام گفت: ظرفیت های بنیاد برکت برای محرومیت زدایی، توسعه زیرساخت های عمرانی و رونق اشتغال از طریق سرمایه گذاری و ارائه تسهیلات ارزان قیمت در این استان فراهم شود.

محمد نوذری روز یکشنبه در دیدار با مدیر توسعه و تحقیق و مسوولان بنیاد برکت در استان بر ضرورت کار مطالعاتی و تحقیقاتی در اجرای پروژه های اشتغالزایی مبتنی بر نیاز استان تاکید کرد و خواستار برنامه ریزی برای توسعه اشتغال و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم شد.

وی افزود: سیاست‌های مبتنی بر نیاز در کشورهای جنوب شرق آسیا مثال خوبی برای توسعه منطقه ای و گسترش طرح های بنیاد برکت است که می تواند مبتنی بر نیاز های استان و در جهت پیشرفت های علمی و فناوری شکل گیرد.

استاندار ایلام تاکید کرد: توسعه روستایی، رفع محرومیت‌زدایی و تسهیلات اشتغالزایی بعنوان مهم ترین هدف این بنیاد که در اختیار کارآفرینان و متقاضیان قرار می‌گیرد در واقع اقدامی ارزشمند و ماندگار است.

نوذری با اشاره به شعار سال ۱۴۰۰ که تولید؛ پشتیبانی ها و مانع زدایی ها توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده، گفت: طرح‌های اشتغال‌زایی این بنیاد علاوه بر ایجاد فرصت‌های کسب و کار در مناطق محروم، می تواند زمینه رونق تولید را نیز فراهم آورد.

بنیاد برکت ظرفیت عظیمی برای ایجاد اشتغال دارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام نیز در این دیدار گفت: بنیاد برکت ظرفیت های ویژه ای برای ایجاد اشتغال و تولید در مناطق روستایی و محروم کشور را دارد.

جهانگیر رستمزاد اظهار داشت: ظرفیت های این بنیاد در استان ناشناخته مانده که با تشریح اقدامات و عملکرد آن می توان این پتانسیل ها را به مردم معرفی کرد.

وی با اشاره به اینکه استان ایلام ظرفیت های ویژه ای در بحث گردشگری، مرز، نفت و گاز، اربعین، کشاورزی و کانی های غیر فلزی دارد، افزود: مهم ترین سرمایه اصلی این استان مرزی جوانان غیرتمند و تحصیلکرده ای هستند که با فراهم شدن زمینه شغلی می توانند در توسعه استان و کشور مفید باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام از نمایندگان بنیاد برکت در استان خواست: اشتغال ایجاد شده و سرمایه گذاری انجام شده توسط این بنیاد را در قالب گزارش های عملکردی تشریح کنند تا مردم بیشتر با فعالیت ها و اقدامات این بنیاد خدمتگذار آشنا شوند.

اجرایی شدن ۶ هزار و ۳۹۱ طرح اشتغالزایی در ایلام

مدیر توسعه و تحقیق بنیاد برکت در استان ایلام نیز در این دیدار گفت: ۶ هزار و ۳۹۱ طرح اشتغالزایی تاکنون در این استان اجرایی شده و ۲ هزار طرح دیگر برای سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است.

محسن کال وندی اظهار داشت: این تعداد طرح ها برای ۱۹ هزار نفر در سطح استان تاکنون ایجاد اشتغال کرده و در سامانه رصد وضعیت اشتغال و بیمه این افراد ثبت شده است.

وی افزود: تاکنون بنیاد برکت در ۲۹۵ روستا، ۲۵ بخش و ۹ شهرستان استان در مناطق روستایی و محروم طرح اشتغالزا اجرایی کرده است.

کال وندی از نهادها و سازمان های دولتی، شرکت ها و خیرین استان خواست که به بنیاد برای ایجاد اشتغال بیشتر کمک کنند.

مدیر توسعه و تحقیق بنیاد برکت در استان ایلام اضافه کرد: بنیاد برکت ۱۰۰ میلیارد ریال دیگر برای اجرای یک هزار و ۲۵۰ طرح دیگر در این استان در نظر گرفته تا بتواند به بهبود وضعیت معیشت و اشتغال مردم استان به ویژه در مناطق محروم کمک کند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.