تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶

رشد ۱۴ درصدی سرانه ورزشی ایلام طی هشت سال

رشد ۱۴ درصدی سرانه ورزشی ایلام طی هشت سال
ایلام - استان ایلام در هشت سال گذشته به موفقیت‌های چشمگیری در حوزه ورزش دست یافته و علاوه بر کسب مدال‌های رنگارنگ در ۲ بخش زنان و مردان، طرح‌های مناسبی نیز در نقاط مختلف استان افتتاح شده است.

برای داشتن جامعه‌ای سالم و با نشاط باید زیرساخت‌های مناسبی برای ورزش فراهم شود چرا که ورزش سبب سلامت روانی و جسمی، کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از برخی بیماری‌ها می‌شود.

در دولت تدبیر و امید حوزه ورزش استان در زمینه‌های مختلف به لحاظ کمی و کیفی موفقیت‌های بسیاری کسب کرده است که یکی از آنها افزایش تعداد ورزشکارن سازمان یافته و تکمیل و افتتاح پروژه‌های ورزشی است.

بارشد ۱۴ درصدی سرانه فضاهای ورزشی استان در دولت یازدهم و دوازدهم میزان سرانه ورزشی از ۷۸ صدم به بیش از ۹۲ صدم مترمربع افزایش یافته است.

از ابتدای دولت تدیبر و امید بیش از ۳۸ فضای ورزشی سرپوشیده و روباز در استان ایلام احداث و به بهره‌برداری رسیده است که این تعداد از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی بی‌سابقه بوده است.

حوزه ورزش استان ایلام از نظر اعتبارات نیز در دولت تدبیر و امید رشد بسیار مناسبی داشته است بطوریکه اعتبارات اداره کل ورزش و جوانان استان ایلام از حدود ۸۷ میلیارد ریال در سال ۹۲ با افزایش چشمگیر به ۴۴۵ میلیارد ریال در سال ۹۹ رسیده است.

تاسیس باشگاه‌های خصوصی استان در دولت تدبیر و امید نیز در هشت سال گذشته افزایش یافته است و از ۱۸۰ باشگاه، با حمایت‌های ورزش وجوانان به ۴۱۰ باشگاه در سال ۹۹ رسیده است.

افتتاح طرح‌های ورزشی نیز می‌تواند نقش مهمی در ترویج ورزش و ایجاد نشاط و شادابی در جامعه داشته باشد و در همین راستا اسفندماه سال گذشته هشت طرح ورزشی با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال در مناطق مختلف استان ایلام افتتاح شد.

با شیوع کرونا بسیاری از اماکن ورزشی و باشگاه‌ها تعطیل شدند و آسیب‌های بسیاری بر این مشاغل وارد شد که در این راستا نیز تسهیلات کرونا برای متقاضیان در نظر گرفته شد.

استان ایلام دارای ۹٠ هزار ورزشکار سازمان یافته و غیرسازمان یافته است که این میزان با توجه به شیوع کرونا به کمتر از ۲۵ هزار نفر و با کاهش ۷۵ درصدی همراه بوده است.

کسب سه عنوان بین‌المللی و ۳۶ مدال رنگارنگ، حاصل تلاش ورزشکاران ایلامی در سال شیوع کرونا

مدیرکل ورزش و جوانان ایلام گفت: پنج هزار و ۸۱۰ ورزشکار بیمه شده و سازمان‌یافته در هیات‌های ورزشی استان فعالیت دارند.

مظفر علی‌شائی اظهار داشت: با وجود شیوع کرونا و تعطیلی بسیاری از ورزش‌ها، ورزشکاران ایلامی در سال ۹۹ موفق به کسب عناوین مختلفی در مسابقات کشوری شدند.

وی افزود: در این مدت ورزشکاران استان موفق به دریافت سه عنوان بین‌المللی، یک عنوان سوم تیمی و ۳۶ عنوان انفرادی در مسابقات کشوری شدند.

علی‌شائی با بیان اینکه بیشتر این مسابقات به صورت مجازی برگزار شده است، گفت: همچنین ۱۰ مدال طلای انفرادی، ۱۲ مدال نقره انفرادی و ۱۴ مدال برنز انفرادی در مسابقات کشوری توسط ورزشکاران ایلامی کسب شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان ایلام یادآور شد:سال گذشته ۱۵ کلاس آموزشی در رشته‌های مختلف ورزشی نیز در ایلام برگزار شده است.

علی‌شائی اظهار داشت: همچنین سال گذشته ایلام میزبان سه مسابقه منطقه‌ای و قهرمانی کشور بوده و در ۶ مسابقه قهرمانی کشور نیز شرکت کرده است.

۱۳خانه ورزش روستایی در ایلام تجهیز شد

مدیرکل ورزش و جوانانه ایلام اظهار داشت: سال گذشته ۱۳خانه ورزش روستایی با اعتبار یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در ایلام تجهیز شد.

علی‌شائی گفت: برای تجهیز هر خانه ورزش روستایی ۱۰۰ میلیون ریال تجهیزات خریداری و به دهیاری‌ها اهدا شد.

ورزشکاران ایلامی موفق به کسب ۴۰۰ مقام کشوری شدند

مدیرکل ورزش و جوانان ایلام در بخش دیگری از سخنانش به کسب مدال ورزشکاران اشاره کرد و گفت: ورزشکاران ایلامی سال ۹۸ موفق به کسب ۴۰۰ مقام کشوری شدند همچنین ۲ سهمیه المپیک، ۱۵۵ مدال بین‌المللی و ۶ مدال آسیایی نیز نتیجه تلاش این ورزشکاران است.

وی افزود: همچنین ۱۰ مربی در سطح ملی و ۳۵ داور ایلامی نیز در رشته‌های مختلف در مسابقات کشوری و ملی حضور داشته‌اند.

سال ۹۸ نیز ورزشکاران ایلامی موفق به کسب مدال های رنگارنگی شدند و در میادین بین المللی درخشیدند.

۵۳ ورزشکار ایلامی به تیم ملی دعوت شدند

مدیر کل ورزش و جوانان ایلام گفت: سال ۹۸ نیز ۵۳ ورزشکار ایلامی به تیم ملی و ۱۹۲ نفر نیز به اردوهای تیم ملی دعوت شدند.

علی شائی افزود: چهار عنوان آسیایی، ۶ عنوان جهانی و ۱۴۴ عنوان بین المللی نیز در سال ۹۸ توسط ورزشکاران ایلامی کسب شد.

وی یادآور شد: همچنین ۱۹۸ مدال طلا، ۱۷۲ مدال نقره و ۲۴۲ مدال برنز حاضل تلاش ورزشکاران ایلامی در مسابقات کشوری سال ۹۸ است.

چهار درصد ورزشکاران سازمان یافته در ایلام زن هستند

معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان ایلام نیز گفت: جمعیت زنان استان ۲۸۴ هزار و ۹۵۹ نفر است از این میزان ۱۱ هزار و ۵۸۹ نفر معادل چهار درصد ورزشکار سازمان یافته هستند.

حمیرا نیک سرشت افزود: ۴۳۲ باشگاه فعال در استان وجود دارد که از این تعداد ۸۹ باشگاه متعلق به زنان و ۱۲۸ باشگاه نیز مشترک مردان و زنان است.

وی تاکید کرد: یکی از شاخص های توسعه یافتگی در ورزش زیرساخت و سرانه فضای آموزشی، توسعه در همگانی کردن ورزش، بعد تحرک و سلامتی و توسعه در بعد قهرمانی و افتخار آفرینی است.

معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان ایلام گفت: درصد مشارکت زنان در رویدادهای ورزشی و طرح های اجرا شده از جمله همایش ها ۱۰۰ درصد، پیاده روی ۹۸ درصد و کوهنوردی ۸۶ درصد است.

نیک سرشت به حوزه قهرمانی زنان اشاره کرد و افزود: مجموع میزبانی مسابقات منطقه ای و قهرمانی کشور در استان ۱۹مورد بوده که از این تعداد ۶ مورد مربوط به زنان است.

وی ادامه داد: هفت تیم زنان در لیگ کشور حضور دارند و ۵۰ ورزشکار زن نیز به تیم ملی دعوت شده اند که ۱۷ نفر جزو برگزیدگان تیم ملی هستند.

نیک سرشت اضافه کرد: ۸۸ عنوان آسیایی، جهانی و بین المللی و یک سهمیه المپیک توسط زنان ورزشکار ایلامی کسب شده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.