تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲

معاون استاندار ایلام:

دستگاه های تخصصی ایلام در فرآیند اشتغالزایی زندانیان مشارکت کنند

دستگاه های تخصصی ایلام در فرآیند اشتغالزایی زندانیان مشارکت کنند
ایلام- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: حرفه آموزی زندانیان ضرورتی برای ایجاد اشتغال و پیشگیری از آسیب های اجتماعی است که می طلبد دستگاه های تخصصی برای اشتغالزایی زندانیان مشارکت بیشتری داشته باشند.

جهانگیر رستمزاد روز چهارشنبه در نشست هیات اجرایی اشتغال و حرفه آموزی زندانیان ایلام اظهار داشت: نمی شود افراد زندانی را قضاوت کرد زیرا این افراد ممکن است به دلیل شرایط نامناسبی مرتکب خلاف شده باشند اما می توان با فراهم کردن زیرساخت های حرفه آموزی از گسترش و دامن زدن به آسیب های اجتماعی خود و خانواده هایشان کاست.

وی افزود: با توجه به اینکه بیشتر افراد زندانی سرپرست خانوار هستند باید وضعیت معیشت و اشتغال خانواده این افراد رصد شود.

معاون استاندار ایلام تاکید کرد: این افراد نیرو کار ارزان و مناسبی هستند که خود سازمان امور زندانها علاوه بر بیمه آنها مکان مناسب برای حرفه آموزی آنها را فراهم می کند اما باید دستگاه های تخصصی نظیر جهاد کشاورزی و صنعت پای کار بیایند و به این افراد کمک کنند.

رستم زاد گفت: اگر سرمایه گذاران از نظر اخلاقی به این افراد اعتماد کنند و فرصت دوباره برای زندگی مناسب به آنها بدهند مسیر زندگی بسیاری از آنها تغییر خواهد کرد.

معاون اقتصادی استاندار ایلام از مدیران دستگاه های اجرایی، خیرین و بنیاد برکت خواست که برای زمینه سازی اشتغال این افراد آسیب دیده پای کار بیایند و به آنها کمک کنند.

اشتغال زندانیان در ایلام به ۳۹ درصد افزایش یافت

مدیرکل امور زندان ها و امور تربیتی ایلام نیز در این نشست گفت: اشتغال زندانیان در استان سال ۹۸ بر اساس آمار کمتر از ۱۰ درصد بود که با کمک بنیاد برکت و برخی دستگاه ها سال گذشته به ۳۹ درصد افزایش یافت.

مجید احسانی اظهار داشت: سال جاری بر اساس تصمیم رییس قوه قضاییه در تلاش هستیم که این آمار به ۸۰ درصد افزایش یابد.

وی افزود: توجه به بحث حرفه آموزی و اشتغال زندانیان و کمک به معیشت و درآمد زایی آنان زمینه کاهش جرم در جامعه را فراهم می کند.

وی اضافه کرد: با توجه به انتقال زندانیان به زندان مرکزی جدید اکنون محل سابق بهترین شرایط برای تبدیل به کارگاه حرفه آموزی و مهارت آموزی زندانیان دارد تا بتواند مهارتی را به آنان آموخت که بتوانند درآمد کسب کنند و کمک حال خانواده خود باشند.

احسانی گفت: بدون شک همراهی دستگاه ها برای مهارت آموزی زندانیان در کاهش میزان جرائم تاثیرگذار است.

وی افزود: اکنون ۲۸۷ زندانی شاغل داریم که به گیوه بافی، منجق دوزی و دمپایی بافی مشغولند و درآمد زیادی ندارند اما اگر مهارت مناسبی در حوزه های مختلف بیاموزند می توانند درآمد بیشتری داشته باشند.

در این نشست نماینده بنیاد برکت اعلام کرد در صورت جذب کمک خیرین این بنیاد پنج برابر مبلغ را برای حرفه آموزی و مهارت آموزی زندانیان اختصاص دهد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.