تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۷:۵۶

امام جمعه:

باغ موزه دفاع مقدس ایلام در شان استان نیست

باغ موزه دفاع مقدس ایلام در شان استان نیست
.

ایلام – نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: علیرغم اینکه استان ایلام در طول هشت سال دوران دفاع مقدس به صورت مستقیم با دشمن متجاوز درگیر بود ، اما موزه متناسب با حماسه های دوران دفاع مقدس و در خور شان در این استان وجود ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار روز چهارشنبه در دیدار با رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: برای حفظ و ثبت دستاوردهای دوران دفاع مقدس بایستی موزه متناسب با حماسه های هشت ساله رزمندگان در ایلام ساخته شود و موزه فعلی در خور شان استان نیست.

وی افزود: موزه دفاع مقدس باید برای بازدیدکنندگان و کاروان های راهیان نور روایت کننده کل حماسه های مردم در طول جنگ تحمیلی هشت ساله باشد و برگزاری کنگره سه هزار شهید در امسال فرصت خوبی است که با استفاده از گنجینه طلایی خاطرات نسل جبهه رفته که هم اکنون به عنوان شهید زنده در قید حیات هستند، ارزش های دفاع مقدس را به نسل های بعد منتقل شود.

امام جمعه ایلام با تاکید بر وجود ظرفیت و آمادگی لازم برای خرید زمین مورد نیاز بنای باغ موزه دفاع مقدس در استان ، از مسوول سازمان حفظ آثار سپاه پاسداران خواست در این زمینه کمک های لازم را انجام دهند.

تاثیر کنگره های ملی شهدا بر جامعه انکارناپذیر است

مسوول سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه نیز در این دیدار گفت: برگزاری کنگره ها و یادواره های شهدا بیشترین تاثیرگذاری معنوی و فرهنگی را بر مردم داشته است.

سردار احمد حق طلب افزود: با برنامه ریزی به عمل آمده بنا داریم در سال ۱۴۰۰ با رعایت پروتکل های بهداشتی در چهار استان کشور از جمله ایلام کنگره شهدای استانی برگزار کنیم.

وی همچنین در آیین اهدای بسته های مومنانه و اهدای بسته های معیشتی به نیازمندان هم اظهار کرد: شهدا و ایثارگران جان و سلامتی خود را خاضعانه و بدون منت فدای مردم کردند و اکنون سپاه و بسیج در کنار سایر نهادها خادم و خدمتگذار مردم هستند.

سردار احمدحق طلب در آیین توزیع بسته های معیشتی و آرد بین خانوارهای جامعه هدف استان ایلام افزود: ایجاد زیرساخت ها، تامین جهیزیه نوعروسان، ساخت خانه های محرومان، … از جمله خدمات سپاه با همکاری دیگر نهادها است.
وی اظهار داشت: خدمات رسانی به مردم به طور قطع موجب خشنودی شهدا خواهد بود و در بحبوحه کرونا حجم خدمات رسانی به مردم به ویژه قشر نیازمند و محروم گسترش بیشتری یافته است.

سردار حق طلب یادآور شد: تکریم شهدا امری واجب بر عهده همگان است چرا که عزتمندی و استقلال ایران بدون شک مرهون فداکاری و از خودگذشتگی شهدا و ایثارگران است.

وی با اشاره به برگزاری کنگره شهدا در سطح کشور توضیح داد: تاکنون ۲۷ کنگره شهدا برگزار شده است که آخرین کنگره مربوط به استان یزد است که در همین ایام شیوع کرونا برگزار شد.

وی گفت: مسوولان برگزاری کنگره به نیابت از چهار هزار شهید استان یزد اقدام به برگزاری ۴۰ عنوان برنامه با نام و نیت شهدا متناسب با شرایط کرونا کردند از جمله توزیع غذا یا بسته های معیشتی به نام شهدا، ختم قرآن و صلوات، طرح های محرومیت زدایی و آزادسازی زندانیان از جمله این برنامه ها بود.
وی ادامه داد: برگزاری کنگره سرداران و سه هزار شهید استان ایلام که در سال جاری برگزار خواهد شد باید همچون استان یزد متناسب با وضعیت کرونا و در راستای اعتلای نام و یاد شهدا باشد.

توزیع ۳۰ میلیارد ریال بسته معیشتی به نیابت از سه هزار شهید استان ایلام

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام هم در این آیین گفت: ۳۰ میلیارد ریال بسته معیشتی، آرد و غذای گرم به مناسبت آغاز هفته اکرام از میلاد امام حسن مجتبی(ع) تا پایان شب های قدر در حال انجام است.

سردار جمال شاکرمی افزود: امروز سه هزار بسته معیشتی و ۱۰ هزار کیسه آرد بین عشایر، خانواده های ساکن در مناطق دورافتاده و برخی نانوایان مزین به نام شهدای استان توزیع می شود.

وی اظهار داشت: از ابتدای شیوع کرونا و آغاز رزمایش های کمک مومنانه ۱۶۰ هزار بسته معیشتی به ارزش ۴۰ میلیارد تومان در بین خانواده ها و اقشار مختلف جامعه توزیع شد.

شاکرمی یادآور شد: تهدید کرونا در استان به یک فرصت مغتنم تبدیل شد و با همدلی، همراهی و همکاری قوای نظامی، نهادهای حمایتی، بنیادها، خیرین، آستان قدس رضوی و دستگاه های مختلف سعی شد از اقشار آسیب دیده از کرونا و نیازمندان به طرق گوناگون دستگیری و حمایت شود.
وی ادامه داد: در طول سال ۹۹ به علت شیوع ویروس کرونا تعداد خدمات ارائه شده به مردم با ۴۰ سال گذشته برابری می کرد و در سال جاری نیز این برنامه ها تداوم خواهد یافت.

به گزارش ایرنا، با توجه به برگزاری کنگره ملی سه هزار شهید در استان ایلام بسته های معیشتی به نیابت و نام و یاد سه هزار شهید استان بین نیازمندان و جامعه هدف توزیع می شود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.