تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۸:۱۲

نحوه مقابله با گونه‌های جدید کرونا تفاوتی با انواع قبلی ندارد

نحوه مقابله با گونه‌های جدید کرونا تفاوتی با انواع قبلی ندارد
.

تهران- رییس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه نحوه مقابله با واریانت‌های جدید کرونا هیچ تفاوتی با انواع قبلی ندارد، گفت: مهمترین راهکار در این زمینه رعایت دقیق اصول بهداشتی است.

علیرضا ناجی، ویروس شناس روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا اظهار داشت: ماسک زدن، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، عدم حضور در تجمعات و نرفتن به مسافرت از مهمترین اصول بهداشتی برای مقابله با انواع واریانت های کرونا است.

وی ادامه داد: شناسایی حداکثر بیماران، انجام بیشتر تست های تشخیصی و شناسایی به موقع افراد در تماس با بیماران از دیگر اقدامات برای مقابله با بیماری کرونا است.

ناجی، درمان به موقع، اعمال به موقع مقررات اجتماعی و انجام واکسیناسیون را در مقابله با بیماری کرونا بسیار موثر دانست و ادامه داد: در شرایط فعلی که با بروز واریانت های جدید کرونا مواجه هستیم، باید اصول بهداشتی به دقت رعایت شود.

وی، فرار از سیستم ایمنی و بهتر چسبیدن به غشای سلولی را از جمله شاخص های واریانت هندی اعلام کرد و گفت: با ویروسی مواجه هستیم که هم سرعت و قدرت انتقال بیشتری دارد و هم می تواند از ایمنی حاصل موارد طبیعی یا حاصل از واکسن فرار کند.

کاهش قابل توجه مرگ و میر با تزریق واکسن کرونا

وی اظهار داشت: هرچند واکسن های موجود کرونا در مقابل واریانتی مانند آفریقای جنوبی تاثیر کمتری دارد اما از موارد شدید بیماری و مرگ و میر به مقدار قابل توجهی جلوگیری می کنند پس برنامه واکسیناسیون عمومی باید با قوت ادامه پیدا کند.

این ویروس شناس گفت: به رغم اینکه با واریانت های مختلف ویروس کرونا مواجه هستیم اما باید واکسیناسیون ادامه پیدا کند و چاره ای جز این کار نداریم.

وی بیان داشت: عملکرد واکسن نسبت به ویروس جهش یافته کرونا به احتمال فراوان، حدود ۵۰ درصد کاهش پیدا می کند اما همچنان توصیه به زدن واکسن است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.