تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۸:۳۷

شب قدر مجالی دوباره برای صیقل دل

شب قدر مجالی دوباره برای صیقل دل
ایلام- بیست و یکم ماه رمضان و شهادت مولای متقیان علی(ع)، شب راز و نیاز است و مناجات، شب فراغت، درد و اندوه، شب سیاه امت اسلام است و یتیمی کودکان کوفه.

شاید باید علی (ع) در شب قدر به شهادت می رسید تا عظمت و بزرگی نامش و جلال و جبروت کلامش، منش پهلوانانه و مروتش، ابهت مردانه و شهامتش و همه فضایل نیکش یک به یک مفهوم بیابد.

شب قدر، یک شب نیست، فرصتی است به اندازه هزار شب، لحظه لحظه و ثانیه اش مجالی است برای پاک شدن از گناه، رستن از پلیدی ها، دور شدن از نجاست ها.

شاید شهادت مولا علی(ع) را خداوند در این شامگاه قرار داده تا عظمت و بزرگی این شب به اندازه صاحبش برای بندگان خدا بیشتر نمایان شود.

راز دست یابی به سعادت دنیوی و اخروی در این سه شب و توفیق بهره مندی از فضیلت های بی شمار این شب ها، اطاعت و خلوص نیت و شب زنده داری است تا همه از آتش بدی نجات یابند و پرونده اعمال یک ساله و تقدیر روزهای آینده شان به امضای ولی عصر(عج) برسد.

بی گمان شب قدر را خداوند مهربان برای مجال دوباره به بنده هایش و نگاشتن تقدیر نکوی آنها قرار داده است تا افراد با توجه و استغفار از گذشته خویش نادم شوند و راه راست را در پیش گیرند.

هر یک از افراد با مدد گرفتن از خداوند و توسل به ائمه می خواهند مولا علی (ع) را شفیع خویش قرار دهند تا خداوند از گناهان شان درگذرد.

خداوند شب با عظمت قدر را شب شهادت حضرت علی(ع) قرار داده است تا تاریخ بشریت بهترین نمونه شجاعت و جوانمردی و مهربانی و از خود گذشتگی را بشناسد.

بی گمان سراسر زندگانی امیرالمومنین(ع) مملو از فداکاری و اعمالی است که هر انسانی بی‌اختیار در برابر آنها سر تعظیم فرود آورده و به عظمت و شخصیت وی ایمان می‌آورد.

شب قدر، شب قدر دانستن خویش است تا خدا را در میان اشک ببینی و با تضرع و استغفار لحظات ناب بندگی با معشوق را تا سپیده دم سحر کنی.

چگونه می‌توان از دریای سخاوت، زلالی آب، روشنایی خورشید، لذت عدالت، اوج جوانمردی و عظمت شجاعت چشم پوشید.

جهان در بهت و شگفتی فرو رفته، فوران مرثیه است، اوج گریه و اشک و اندوه برای شهادت ابر مردی که همای رحمت بود و آیت روشن الهی.

در شب قدر، مولا علی(ع) به شهادت رسیده تا قدر و عظمتش هویدا و عیار مردانگی و ابهتش نمایان شود.

امشب کوفه در این شب قدر ماتم نشین و سیاه پوش مردی است که جوانمردی و شجاعت و مهربانیش زبانزد بود و در فراغش نخلستان مویه می‌کند.

خداوندا به حرمت شب های قدر، به حرمت خون به ناحق ریخته مولا علی (ع) به اندوهمان پایان بخش و با ظهور منجی این همه پلیدی و زشتی را پاک کن و تقدیرمان را به بهترین شکل رقم بزن./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.