تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۹:۱۸

آیین های دومین شب از لیالی قدر در ایلام برگزار شد

آیین های دومین شب از لیالی قدر در ایلام برگزار شد
ایلام- آیین های دومین شب از لیالی قدر و همزمان با شهادت امیرمومنان علی(ع) دوشنبه شب تا سحرگاه امروز در مناطق مختلف استان ایلام برگزار شد.

مومنان روزه دار و مردم ولایتمدار استان ایلام شب گذشته با حضور درفضاهای باز مساجد، تکایا، اماکن متبرکه و زیارتگاه های استان ایلام با رعایت پروتکل های بهداشتی، آیین های دومین شب از لیالی قدر را برگزار و برای آمرزش گناهان خود و همه مومنان دعا کردند.

اقشار مختلف مردم خداجو و روزه دار ایلام اعم از زن و مرد و پیر و جوان در شب ۲۱ ماه‌مبارک رمضان که با شهادت حضرت علی(ع) تقارن یافته با راز و نیاز با خدا و گرفتن قرآن بر سر و همچنین عزاداری و سوگواری در غم فراق امام علی (ع) اشک ماتم ریختند و سرنوشتی نیکو را از خدا طلب کردند.

شب زنده داران ایلامی در جای جای استان ایلام با سر دادن ندای الهی العفو و استغفار و خواندن دعای جوشن کبیر و قرآن به سر گرفتن با واسطه قرار دادن حضرت علی(ع) درد و دلهایشان را در خلوت عاشقانه با معبود بر زبان آوردند و به درگاه الهی پناه بردند.

آیین ویژه دومین شب از لیالی قدر در مرکز استان در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) ایلام برگزار شد.

بنا به گزارش های رسیده از خبرنگاران ایرنا ، آیین های دومین شب از لیالی قدر شب گذشته در شهرستان های ایوان، دره شهر، آبدانان، سیروان، چرداول، هلیلان، چوار، مهران، ملکشاهی، دهلران و بدره نیز با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.

استان ایلام در غرب کشور حدود ۵۸۰ هزار نفر جمعیت دارد و مردم این دیار در عشق ورزی به اهل بیت عصمت و طهارت (ع)‌ شهره هستند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.