تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵

عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست:

“پست”؛ بسترساز “تجارت الکترونیک بین الملل” است

“پست”؛ بسترساز “تجارت الکترونیک بین الملل” است
نگاه اقتصاد - محمدرضا قادری، پست را بستر ساز تجارت الکترونیک بین الملل و درگاه واحد انتقال کالا به خارج از کشور دانست.

 

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پست، امروز چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ پنجمین نشست آنلاین چهارشنبه های استارتاپی پست با حضور محمدرضا قادری و بهزاد اقبالخواه اعضای هیئت مدیره شرکت ملی پست، فرزانه دانشمند مدیرعامل شرکت تجارت الکترونیک بین الملل چیگل و شرکتهای استارتاپی، مراکز رشد و شتابدهنده، مدیران پارکهای علم و فناوری کشور و سایر مدیران شبکه پستی کشور با موضوع همکاری استارتاپ ها در توسعه تجارت الکترونیک بین الملل برگزار شد.

 

عضو هیئت مدیره شرکت ملی با تاکید بر اینکه اتحادیه جهانی پست، چشم انداز شرکت های پست را سکوی تجارت الکترونیک کسب و کارها معرفی کرده است، گفت:”در این اتحادیه صحبت از قلمروی واحد پست است و شرکتهای پست دارای مبادله مرسولات با هم هستند، از این رو موضوع تجارت الکترونیک به بحثی جهانی کشیده شده است.”

 

وی ذات تجارت الکترونیک را عرضه مستقیم کالا خواند و افزود: “پلتفرم هایی مانند آمازون، ای بی و … از گذشته کالاها را به صوت مستقیم به مشتریان عرضه می کنند. اما در شرایط کنونی توسعه تجارت الکترونیک منجر به تغییر خریدهای سنتی شده است.”

 

راهبر حوزه برنامه ریزی و فناوری شرکت ملی پست ادامه داد:”با توجه به روند حذف انبار و هزینه های جانبی در خریدها، ساختار بازرگانی بین المللی در حال تغییر است از این رو مقوله هایی چون گمرک، کارت بازرگانی و … هم باید تغییر کند.”

 

قادری با بیان اینکه وزارتخانه های اقتصاد و صمت باید در بعضی قوانین بازنگری کنند، تصریح کرد: “وقتی فضای سنتی بازرگانی عوض شده و واسطه ها حذف می شوند باید در موضوع حقوق گمرکی، تعرفه و … سیاست های جدیدی وضع شود.”

 

وی به ارکان تجارت الکترونیک و چالشهای این حوزه پرداخت و گفت : “نخستین مساله در تجارت بین المللی موضوع زبان است لذا سایت ها باید چند زبانه باشند، مساله دیگر بحث مبادلات ارزی است و باید مشخص شود با چه ارزی معاملات انجام شود و این مساله برای ایران به دلیل تحریم ها چالش ساز است. ”

 

عضو هیات مدیره شرکت ملی پست با تاکید بر اهمیت پاسخگویی به مشتریان در تجارت الکترونیک گفت: “شرکت های که تجارت الکترونیک دارند هر لحظه از شبانه روز باید آماده پاسخگویی به مشتریان خود باشند .”

 

قادری با اشاره به اینکه در تجارت الکترونیک سرعت و امنیت انتقال کالا اهمیت ویژه ای دارد، گفت: “در این مقوله علاوه بر اینکه چالش مرجوعی کالا وجود دارد با مسائلی مانند ارزیابی امنیتی، ایکس ری، قاچاق و … نیز روبرو هستیم.”

 

راهبر حوزه برنامه ریزی و فناوری شرکت ملی پست با تاکید بر اینکه شرکت ملی پست درگاه واحدی برای انتقال کالا به خارج از کشور است، و در حال حاضر بازار بزرگ و جذابی در منطقه داریم اذعان کرد:” شرکت ملی پست با کمک شرکت های خصوصی می تواند خدمات مبادله کالا ارائه دهد .”

 

وی افزود:” در شرایط کنونی به دلیل اینکه برخی از کشورهای همسایه به دلیل ارزان بودن کالا خرید های روزانه خود را از ایران انجام می دهند، یا برعکس برخی از ایرانی ها برای خرید پوشاک به کشورهای همسایه مراجعه می کنند و مباحثی چون قاچاق کالا و … مطرح است، ایجاد سازوکار تجارت الکترونیک در کشور مشکلات موجود در این مسیر را حل کرده و فرد می تواند در داخل کشور به صورت آنلاین خریدها را از دیگر کشورها انجام می دهد.”

 

گفتنی است قادری پس از این جلسه در توییتی که موردتوجه بسیاری از رسانه ها قرار گرفته است عنوان کرد: “اقتصاد چین بخش اعظمی از رشد خود را مدیون علی بابا و اپراتورهای پستی قدرتمندی است که آن را پشتیبانی می کنند وقت آن رسیده که ما هم تجارت الکترونیک بین الملل را به عنوان یک باید و اقدام جدی برای نجات اقتصادی کشور آغاز کنیم. پست هموار کننده این راه پرفراز و نشیب خواهد بود.”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.