تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶

استاندار ایلام:

خدمات داوطلبانه هلال احمر حد و مرز نمی شناسد

خدمات داوطلبانه هلال احمر حد و مرز نمی شناسد
ایلام - استاندار ایلام با بیان اینکه خدمات داوطلبانه هلال احمر حد و مرز نمی شناسند، گفت: حضور نیروهای این جمعیت در مواقع بحران موجب آرامش حادثه دیدگان می شود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، محمد نوذری روز یکشنبه در دیدار با مدیرعامل و معاونان جمعیت هلال احمر استان با تبریک روز جهانی صلیب سرخ و هفته هلال احمر با اشاره به خدمات ارزنده امدادی ، نجات بخش و فعالیت های اجتماعی و فرهنگی این جمعیت اظهار داشت: هلال احمر یک نهاد بین المللی است که فعالیت های انسان دوستانه و خدمات داوطلبانه آن حد و مرزی را نمی شناسد.

وی افزود: لباس هلال احمر مقدس است و در حوادث این لباس مقدس تر می شود، چراکه نیروهای این جمعیت بعنوان ناجی همواره موجب آرامش و ایجاد امیدواری در حادثه دیدگان می شوند.

استاندار ایلام عملکرد هلال احمر در استان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در ایام اربعین و تردد میلیونی زوار در مرز مهران بخش عظیمی از کار در اختیار هلال احمر بود و در سیل ۹۸ هم عملکردی موفق ارایه نمود که بسیار دلگرم کننده بود.

نوذری اضافه کرد: این جمعیت در بسیارهای از بلایای طبیعی نظیر زلزله، آتش سوزی‌ و خشکسالی ها نیز همواره منشا خدمات موثری بوده است.

مدیرعامل هلال احمر ایلام نیز در این دیدار، گزارشی از فعالیت ها و خدمات جمعیت هلال احمر استان در طول سال ۹۹ ارائه کرد و گفت: ۱۴ پایگاه امداد و نجات با تعداد ۲۷۸ نیروی امداد جاده ای و کوهستان، یک پایگاه امداد هوایی با ۲۴ پرواز، یک داروخانه ویژه بیماران دیابتی و توزیع انسولین در استان فعال است.

علی اصغر علی اکبری با اشاره به اینکه سه هزار و ۱۵۳ نفر نیروی داوطلب تاکنون آموزش دیده و ۵۵ خانه هلال در روستاها راه اندازی شده است، افزود: ۱۳ هزار ۶۱۱ عضو جوانان، داوطلبان و نجاتگران در هلال احمر استان ایلام مشغول فعالیت هستند.

وی اضافه کرد: توزیع بسته های معیشتی به نیازمندان و جمع آوری کمک های خیرین، فعالیت های حوزه درمان و توانبخشی و همچنین فعالیت های فرهنگی و آموزشی از دیگر فعالیت های هلال احمر برای جامعه هدف بوده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.