تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۹

جلیلی: 

جهش ایران تلاش بزرگ و جهاد همگانی می‌خواهد

جهش ایران تلاش بزرگ و جهاد همگانی می‌خواهد
رشت - نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: جهش ایران تلاش بزرگ ، جهاد همگانی و سترگ می‌خواهد که بدون این ها امکان پذیر نیست.

سعید جلیلی عصر روز یکشنبه در گفت و گو با مردم استان گیلان از شبکه باران با بیان اینکه جهش کشور با نمایش انجام نمی شود، افزود: جهش کشور کار واقعی و مردانی از جنس میدان می خواهد، کسانی که کارنامه موفق نشان داده باشند.

وی با اشاره به حماسه آفرینی مردم گیلان در تاریخ معاصر ایران اظهار داشت: از تلاش های بزرگ این مردم در نهضت مشروطه به سرپرستی آیت الله خمامی تا فعالیت های میرزاکوچک خان جنگلی، همه اینها در تاریخ ما با افتخار ثبت شده است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه حماسه بزرگ مردم در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به یادماندنی است، اضافه کرد: اعزام یکهزار و ۵۰۰ کامیون به جبهه های جنگ از رفتارهای به یادماندگی مردم گیلان در دفاع از این مرز و بوم است.

جلیل گفت: از همه مهمتر تقدیم هشت هزار شهید در دوران دفاع مقدس حرکتی که امروز هم کماکان با قدرت ادامه دارد، تقدیم ۲۴ شهید در دفاع از حرم، این ها از حرکت های بزرگ مردم استان گیلان است.

وی خطاب به مردم گیلان اظهار داشت: ما امروز در آستانه یک انتخاب بزرگ قرار داریم، انتخابی برای چهار سال آینده کشور، دو نوع نگاه می تواند وجود داشته باشد، نگاه و رویکرد حداقلی برای گذران امور و فقط اداره کشور و حداکثر حل چند مسئله و نگاه دیگر اینکه با اهتمام جدی، شناخت ظرفیت ها و توانمندی های کشور برای چهار سال آینده ، برنامه ای در جهت ارتقاء پیشرفت و جهش کشور داشته باشیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه ما امروز باید انتخاب کنیم، افزود: هشت سال گذشته در دولت سایه، سعی کردیم تمام نقاط و استان های کشور برویم، در شهرک های صنعتی، دانشگاه ها و شهرها و روستاها حضور یابیم، از نزدیک با تمام توانمندی های کشور آشنا شویم، ما فکر می کنیم نتیجه این جمع بندی ها این است که کشور می‌تواند به خوبی در چهار سال آینده جهش پیدا کند.

جلیلی با اشاره به چندین سفر به استان گیلان طی چند سال گذشته اظهار داشت: در این سفرها توانستم از نزدیک با اساتید دانشگاه، جوانان، صاحبان حرف و صنایع جلسات داشته‌ باشم، حرف های آنان را بشنوم و مطالعات و بررسی های آنها را مطالعه کنم و به تحقیقات آنها نگاه کنم، همه این ها نشان می دهد که اگر صحبت از جهش ایران می کنیم این یک امر ممکن است.

جهش ایران بدون جهش شهرها و روستاها ممکن نیست

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه جهش ایران بدون جهش جای جای ایران، روستاهای و شهرهای آن ممکن نیست، افزود: لازمه جهش ایران این است که هر روستا را یک سلول برای جهش کشور بدانیم و هر شهر را ببینیم که چگونه می توان به بهترین شکل جهش داد، حاصل این رفتار می تواند برای کشور پیشرفت، رفاه و جهش بیاورد.

جلیلی اظهار داشت: مردم گیلان، ما امروز فکر می کنیم این کار ممکن است اما برای آن علاوه بر برنامه، اراده و باور نیز نیاز دارد، من از شما مردم عزیر گیلان خواهش می کنم در این زمینه همانگونه که در عرصه های مختلف پیشگام بوده اید، پیشگامی خود را دوباره نشان دهیم.

وی گفت: امروز ما نیاز به مردان بی ادعایی داریم که در گوشه و کنار کشور حضور دارند و می توانند کارهای بزرگ انجام دهند، مردان و زنانی که در عرصه های مختلف بدون تمایلی به دیده شدن کارهای بزرگ انجام می دهند، این امر ممکن است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه هیچ دولتی پیشرفت کشور را بدون کمک مردم نمی تواند انجام دهد، اضافه کرد: اگر در هشت سال از دولت سایه صحبت کردیم دولت سایه یعنی اینکه سایه مردم بر سر دولت برقرار باشد و مردم سایه به سایه تحولات کشور را دنبال کنند و در حد وسع خودشان بر آن تاثیر مثبت بگذارند.

جلیلی ادامه داد: اگر دولت کار مثبت و درست انجام می دهد مردم به همت او بیایند و کار را تقویت کنند، همچنان اگر دولت کار خطایی را انجام می دهد، مسیر غلطی می رود، مردم به او گوشزد کنند.

وی با بیان اینکه امروز شما مردم بهتر از همه می توانید نقش موثری در پیشرفت کشور داشته باشید، گفت: شما در هرجا، هر روستا، شهر و استان بهتر از دولت می توانید فرصت های آن منطقه را شناسایی کنید و ظرفیت های مغفول واقع شده را یادآوری کنید.

جلیلی همچنین اظهار داشت:: دولت آینده وظیفه دارد که این نقش بزرگ را در مشارکت دادن مردم انجام دهد.

گیلان کارنامه درخشانی دارد

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه خطاب به مردم گیلان خاطر نشان کرد: یکی از کارهای بسیار بزرگ این است که برای انجام کار بزرگ مردانی که می توانند آن کار را انجام دهند شناسایی کرده و بشناسانیم و این یک وظیفه بزرگی است.

جلیلی با بیان اینکه امروز استان گیلان کارنامه درخشانی دارد، اظهار داشت: شاید کمتر استانی باشد که مانند گیلان از مردان و گنجینه هایی برخوردار باشند که در عرصه های مختلف بی ادعا کار و خدمت کردند و جانشان را در این راه دادند و ما امروز به چنین افرادی نیاز داریم.

وی با اشاره به استاندار، دادستان، شهردار، بخشدار و فرماندار شهید در گیلان و شهید در زمینه مبارزه با زمین خواری در این استان خاطر نشان کرد: اگر صحبت از جهش کشور و استان گیلان می کنیم، مردانی و زنان می خواهیم که در عرصه مسئولیت نه تنها به منافع فردی توجه نداشته باشند بلکه حاضر باشند برای پیشرفت انقلاب کشور حتی جانشان را بگذارند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه چهار سال آینده می تواند مملو از موفقیت و شکوفایی باشد، اظهار داشت: شما مردم گیلان حماسه های بزرگی خلق کرده اید، تعارف نمی کنم، فرزندان شما در این استان این حماسه های بزرگ را عملاً در تاریخ ثبت کرده اند، تنها در یک روز ۶۰ جوان لنگرود در کربلای ۲ برای دفاع از انقلاب، اسلام و کشور شهید شدند آیا با این حماسه ها، در عرصه اقتصاد، صنعت، کشاورزی و شیلات نمی تواند حماسه ایجاد کرد.

جلیلی گفت: اگر صحبت از پیشرفت و جهش کشور در چهار سال آینده می کنیم، باید ساز و کارها را تغییر دهیم و ساز و کارها را در انتخاب مدیران به سمت کسانی ببریم که با همه وجود دلشان برای کشور و انقلاب می تپد.

وی با بیان اینکه در هشت سال این را در جوانان شما در استان گیلان می دیدم، اظهار داشت: این باعث افتخار من بود اینکه جوانانی را می دیدم و در سفر بعد که به گیلان می آمدم می گفتند در دفاع از حرم شهید شد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه امروز هم چنین جوانان و انسان های ارزشمندی در کشور، استان و شهرهای شما مردم گیلان حضور دارند، اضافه کرد: اما ساز و کارها هم باید در جهت استفاده حداکثری از نیروی انسانی عظیم و ارزشمند باشد و هم در جهت فعال کردن ظرفیت های اقتصادی کشور باشد.

جلیل به ظرفیت های و فرصت های گیلان در بخش های مختلف اشاره کرد و گفت: این استان با همه فرصت های ارزشمند جز ۱۰ استان پایین بیکاری در کشور است ، با هر کدام از فرصت های گیلان شامل کشاورزی، بازرگانی، شیلات، جنگل و دریا، گردشگری می توان جهش های بزرگ انجام داد.

وی با تاکید بر اینکه در چهار سال آینده باید سعی کنیم تمام فرصت های گیلان به بهترین شکل فعلیت پیدا کند، اظهار داشت: قرارگرفتن گیلان در یک مسیر مهم راهبردی کریدور شمال و جنوب از فرصت های این استان است ضمن اینکه می تواند روابط خوب و گسترده اقتصادی با کشورهای دریای خزر داشته باشد به این فرصت ها باید به آنها توجه شد.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی ، میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد برگزار می‌شود .

گیلان دو و نیم میلیون نفر جمعیت دارد . واجدین شرایط رأی دهنده‌ در استان یک میلیون و ۹۸۸ هزار و ۵۳۴ نفر هستند. سه هزار و ۹۲ شعبه در سراسر استان پیش‌بینی شده که از این تعداد ۲ هزار و ۷۱۴ شعبه ثابت و مابقی سیار است. در شهر رشت انتخابات به صورت الکترونیک برگزار می شود.

طبق آخرین گزارش ستاد انتخابات گیلان، در این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تاکنون صلاحیت یکهزار و ۴۶۱ داوطلب در شهرها و ۱۳ هزار و ۳۳۰ نفر در روستاهای استان تایید شده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.