تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹

۸۷ درصد جمعیت هلیلان غربالگری کرونا شدند

۸۷ درصد جمعیت هلیلان غربالگری کرونا شدند
ایلام - مدیر شبکه بهداشت و درمان هلیلان گفت: ۸۷ درصد جمعیت این شهرستان معادل ۱۴ هزار و ۷۶۰ نفر از ابتدای سال جاری تاکنون غربالگری کرونا شدند.

دکتر فاطمه کریمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه همچنان افزایش نمونه گیری، رهگیری دقیق و روزانه بمنظور قطع زنجیره کرونا در دستور کار این شبکه قرار دارد، اظهار داشت: افزایش نمونه گیری و غربالگری روزانه جمعیت شهرستان منجر می شود که گردش ویروس در جامعه کاهش یابد و به تناسب آن میزان مبتلایان و بستری کرونا نیز نزولی شود.

وی با اشاره میزان نمونه گیری کرونا در هلیلان از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون افزود: ۱۰۸ نمونه پی سی آر و یک هزار و ۷۵ رپید تست در مدت یاد شده در این شهرستان به ثبت رسیده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان هلیلان تاکید کرد: از مجموع آزمایش های پی سی آر و رپید تست های به ثبت رسیده هلیلان در سال جاری ۳۷ پی سی آر و ۱۵۳ رپید مثبت اعلام شد.

دکتر کریمی با بیان اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون ۲ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در این شهرستان جان خود را از دست داده اند، یادآور شد: این شهرستان با مجموع هفت فوتی همچنان کمترین میزان فوت کرونا در استان را به خود اختصاص داده است.

وی در ادامه به میزان بازدیدهای شبکه بهداشت محیط و حرفه ای شهرستان اشاره و اضافه کرد: ۸۹ بازدید از ابتدای سال جاری از اصناف و بازار سطح شهرستان انجام شده که در این بازدیدها ۳۵ تذکر بهداشتی نیز صادر شده است.

به ازای هر نمونه مثبت ۱۲ آزمایش از اطرافیان مبتلایان گرفته می شود

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان هلیلان با بیان اینکه به اعضای هر تست مثبت بیش از ۱۲ آزمایش از اطرافیان فرد مبتلا در هلیلان گرفته می شود، گفت: کلیه مدیران و کارکنان شهرستان بعنوان رابطان سلامت در مقابله با کرونا اهتمام داشته باشند و برای حفظ جان خود و اطرافیان استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

وی خواستار پوشش کامل نصب اپلیکیشن ماسک در کلیه ادارات شد و تاکید کرد: نصب این نرم افزار موجب کاهش شیوع کرونا در شهرستان می شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اضافه کرد: استمرار برخورد با ناقضان برگزارکنندگان مراسمات عزا در دستور کار قرار گیرد.

هم اکنون شهرستان های ایلام، ایوان، دره شهر، آبدانان، دهلران، مهران، چوار و چرداول در وضعیت نارنجی و ملکشاهی، سیروان، بدره و هلیلان نیز در وضعیت زرد کرونا قرار دارند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.