تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹

۲۳۵ هزار بیمار در مراکز بیمه سلامت ایلام معاینه شدند

۲۳۵ هزار بیمار در مراکز بیمه سلامت ایلام معاینه شدند
ایلام - مدیرکل بیمه سلامت ایلام گفت: سال گذشته ۲۳۵ هزار و ۳۲۹ بیمار در مراکز جامع بیمه سلامت این استان معاینه شدند که از این تعداد سه هزار و ۵۵۰ نفر بیماران کرونایی بودند.

 

نورالدین رحیمی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: سال گذشته برای بیماران کرونایی ۱۳۰ میلیارد ریال توسط بیمه سلامت هزینه شد که هزینه هر بیمار کرونایی ۴۵ میلیون ریال بوده است.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد هزینه افراد تحت پوشش توسط بیمه سلامت پرداخت می شود، افزود: ۱۱۲ مطب طرف قرارداد در استان وجود دارد که از این تعداد معادل ۱۰۰ درصد در طرح نسخه نویسی الکترونیک و استحقاق سنجی مشارکت دارند.

مدیرکل بیمه سلامت ایلام یادآور شد: طرح نسخه‌نویسی الکترونیک در ۶۰ داروخانه، ۱۹ آزمایشگاه ، ۹ مرکز تصویربرداری و ۲۳ مرکز فیزیوتراپی استان انجام می شود.

به گفته رحیمی ۹۸ درصد از مجموع پزشکان و موسسه های بهداشتی درمانی طرف قرارداد بیمه سلامت استان نیز در این طرح حضور دارند.

وی اضافه کرد: ۶۰ داروخانه موجود استان در طرح نسخه نویسی الکترونیک فعالیت دارند و سال گذشته ۳۹۷ هزار و ۱۳۹ نسخه الکترونیک و نیمه الکترونیک در این داروخانه ها پیچیده شده است.

مدیرکل بیمه سلامت ایلام تاکید کرد: ۱۲ مرکز دولتی و ۲۵۰ مرکز غیردولتی طرف قرارداد این سازمان در طرح نسخه‌نویسی الکترونیک فعال هستند.

رحیمی گفت: ۳۴۳ هزار و ۵۸۶ نفر در استان ایلام تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که از این تعداد ۲۲۳ هزار و ۶۱۲ نفر روستایی، ۵۶ هزار و ۲۰۶ نفر کارکنان دولت، یک هزار و ۵۱۹ نفر ایرانیان، ۳۲ هزار و ۳۰ هزار نفر همگانی و ۳۰ هزار و ۲۱۹ نفر نیز سایر اقشار هستند.

۲۴ دفتر پیشخوان طرف قرارداد بیمه سلامت ایلام هستند و ۶۰ درصد از جمعیت ۵۸۱ هزار نفری استان تحت پوشش این نهاد است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.