تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹

استاد دانشگاه ایلام:

انتخابات سالم تقویت امنیت کشور را بدنبال دارد

انتخابات سالم تقویت امنیت کشور را بدنبال دارد
ایلام - استاد دانشگاه های ایلام با بیان اینکه امنیت یکی از مسایل بسیار مهم برای هر کشوری است، گفت: انتخابات سالم و مشارکت بالای مردم، تقویت امنیت کشور را بدنبال دارد.

 

حجت الاسلام حشمت الله رستمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: برگزاری انتخابات سالم هم موجب تقویت احزاب شده و هم حس استقلال و مشارکت در تعیین سرنوشت سیاسی کشور توسط مردم را تقویت می کند که در پی آن آرامش و ثبات در کشور برقرار می‌شود.

وی با اشاره به دو مقوله امنیت حوزه داخلی و خارجی، ادامه داد: یکی از مهمترین راهکارهای تامین امنیت داخلی حفظ مشروعیت سیاسی و فرهنگی از طریق مشارکت مستقیم مردم در تعیین سرنوشت خود و در فرایند سیاست گذاری است.

این استاد دانشگاه بیان‌کرد: بنابراین افزایش مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خود از طریق مشارکت در انتخابات ثمر و برکت فراوانی خواهد داشت که از جمله آن اطمینان مردم از ایمن بودن آرا و انتخابات و تاثیر آنها در سرنوشت کشور، حرکت جامعه به سمت وضعیت مطلوب، فراهم شدن زمینه آرامش در جامعه و در نهایت تقویت امنیت داخلی و خارجی و تقویت و تثبیت دموکراسی خواهد بود.

وی گفت: مردم مهمترین پشتوانه حکومت و دولت هستندو مردم ایران در ۴۲ سال بعد از انقلاب تاکنون با مشارکت گسترده خود در انتخابات مختلف همیشه با مشارکت جدی و حضور و حماسه حضور خود این نظام مقدس را تقویت کرده اند.

وی یکی از بارزترین اهرم های زنده نگه داشتن دموکراسی در کشورها را انتخابات و دولت انتخابی دانست و یادآور شد: انتخاب مسئولان و نمایندگان مجالس و شوراها از طریق برگزاری انتخابات سالم مسئله بسیار مهمی است که تاریخ جمهوری اسلامی ایران کارنامه بسیار قوی و درخشانی در این زمینه دارد.

حجت الاسلام رستمی گفت: نظام‌ مقدس جمهوری اسلامی ایران برپایه قیام مردمی و رهبری حضرت امام (ره) و در نهایت انتخاب حداکثری خود مردم از طریق مشارکت در تعیین سرنوشت خود شکل گرفته است.

وی تصریح‌ کرد: پشتوانه مردمی کشور و حکومت در مواجهه با جامعه جهانی زمینه‌ساز رسیدن به اقتدار و عزت و امنیت داخلی و خارجی است و بی شک انتخابات همانگونه که مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیر اشاره داشتند هم فرصت مهم و بی نظیری برای استحکام پایه های اقتدار و امنیت کشور است و هم کشور در مواجهه با جامعه بین المللی با اقتدار و امنیت بیشتری در این صحنه ورود پیدا خواهد کرد.

وی ابراز امیدواری کرد: امسال نیز ملت شریف ایران اسلامی و مردم استان ایلام با مشارکت حداکثری خود در پای صندوق‌های رای ضمن انتخاب رئیس جمهور منتخب خود و اعضای شوراهای شهر و روستا برگ زرین دیگری در تاریخ افتخارات نظام جمهوری اسلامی به یادگار گذاشته و زمینه ساز رفع مشکلات و درخشش ایران هم در عرصه بین المللی و عرصه های داخلی مختلف باشند.

به گزارش ایرنا، انتخابات شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایری همزمان با سیزدهمین دوره همه‌پرسی ریاست جهموری در تاریخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

ایلام بر اساس آخرین سرشماری سال ۹۵ دارای ۱۱ شهرستان و ۲۷ شهر است که ۵۸۰ هزار و ۱۵۸ نفر جمعیت دارد و ۳۱ امین استان پرجمعیت کشور محسوب می‌شود.

واجدان شرایط رای در استان ایلام بیش از ۴۴۰ هزار و ۵۶۵ نفر هستند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.