تاریخ انتشار : جمعه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱:۲۷

معاون استاندار:

همیاری شهرداری ها باید به سازمانی چابک تبدیل شود

همیاری شهرداری ها باید به سازمانی چابک تبدیل شود
ایلام - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: سازمان همیاری شهرداری ها خدمات رسان مردم و پشتیبان شهرداری در انجام فعالیت های عمرانی و اقتصادی است و باید با اصلاح برخی رویه ها به سازمانی چابک تبدیل شود.

احمد کرمی روز چهارشنبه در مراسم تکریم و معارفه روسای سازمان همیاری شهرداری های استان با قدردانی رییس سابق سازمان همیاری شهرداری های استان، افزود: طی سه سال گذشته فعالیت های بسیار خوبی در قالب سازمان همیاری شهرداری های استان انجام شده و کارهای خوبی هم برای تدوین طرح جامع منطقه ویژه که تبدیل به منطقه آزاد هم شده به انجام رسید.

وی ادامه داد: رئیس جدید سازمان همیاری شهرداری ها براساس مصوبه هیات مدیره سازمان و براساس اساسنامه جدید سازمان که ابلاغ شد به عنوان مدیرعامل جدید منصوب شدند ، در گذشته مکانیزم انتخاب روسای سازمان بر عهده کلیه شهرداران بود و در اساسنامه جدید هیات مدیره سازمان نسبت به انتصاب رئیس سازمان اقدام خواهند کردند.

معاون عمرانی استاندار با یادآوری اینکه سازمان همیاری شهرداری ها در گذشته از امکانات و تجهیزات بسیاری برخوردار و کارخانجات متعددی هم در اختیار این سازمان بود، گفت: بنا به دلایلی و در مقاطعی چالش های مالی ایجاد شد تا این که در حال حاضر از لحاظ نیرو این سازمان به یک سازمان چابک تبدیل شود.

وی بیان داشت: از سازمان همیاری شهرداری ها انتظار می رود به عنوان یک سازمان الگو و پیشرو در فعالیت های عمرانی و اقتصادی در استان باشد و سازمانی که شهرداری ها سهام دار آن هستند، باید بخشی از مشکلات و نیازهای مالی شهرداری ها را جبران کند.

کرمی تاکید کرد: این سازمان زمانی می تواند به شهرداری ها کمک کند که بتواند درآمد زایی داشته باشد که در حال حاضر با توجه به ظرفیت های ایجاد شده در استان باید تلاش کنیم از این ظرفیت ها بهترین استفاده را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه با ارتقاء منطقه آزاد مهران دریچه بسیار قدرتمندی برای فعالیت ایجاد شده که می تواند مزایای بسیار خوبی ایجاد شود، افزود: اگر به نحوه مطلوب از این شرایط بهره نگیریم، می تواند باعث معضلاتی هم شود که باید با ارائه ایده ها و نظرات جدید و مبتکرانه نسبت به استفاده از این ظرفیت ها استفاده کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام اضافه کرد: باید با شناخت وضعیت موجود و آینده ابزارهای لازم را به کار ببنیدیم و البته اولین ابزار ما برنامه ریزی مناسب است که بتوانیم بهترین خدمات را به مردم و شهرداری ها ارائه دهیم.

معاون استاندار تصریح کرد: تعامل با شهرداری ها یکی از اقداماتی است که باید این سازمان در دستور کار قرار دهد و اعتمادی که باید در شهرداری ها ایجاد شود، نیاز است با تعامل بالا ایجاد شود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.