تاریخ انتشار : جمعه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۹:۱۱

استاندار ایلام:

تفاهم نامه ۲۰۰ میلیارد تومانی با سازمان راهداری کشور منعقد شد

تفاهم نامه ۲۰۰ میلیارد تومانی با سازمان راهداری کشور منعقد شد
ایلام - استاندار ایلام گفت: تفاهم‌نامه ای بین استانداری ایلام و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده کشور به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان در سفر معاون وزیر راه شهرسازی به این استان منعقد شده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، محمد نوذری روز جمعه در خصوص جزئیات این تفاهم نامه اظهار داشت: ۶۰ درصد این اعتبار توسط سازمان راهداری وحمل و نقل جاده ای کشور و از اعتبارات ملی و ۴۰ درصد باقیمانده نیز در استان تامین می شود که بصورت ۱۰۰ درصدی تخصیص می یابد.

وی هدف از انعقاد این تفاهم نامه را مشارکت سازمان راهداری در تامین مالی و برنامه ریزی شروع عملیات اجرایی پروژه های اولویت دار حوزه راهسازی استان ذکر کرد و افزود: در بخش اول رفع و اصلاح نقاط حادثه خیز، احداث ابنیه فنی، ایمن سازی راه های اصلی، روکش آسفالت راه‌های اصلی و فرعی، خرید، بازسازی و نوسازی ناوگان ماشین آلات راهداری استان و توسعه و بهسازی ساختمان های اداری، تامین نیرو و تجهیزات از جمله اولویت های این تفاهم نامه است.

استاندار ایلام با اشاره به بخش دوم تفاهم نامه منعقد شده با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، یادآور شد: توسعه و گسترش پایانه مرزی مهران (شهید سلیمانی) و افزایش ۲۰ هکتاری پایانه، توسعه و گسترش پایانه برکت و سهولت دسترسی زائرین به پایانه‌های مرزی و همچنین تملک زمین جاده ملکشاهی به‌عنوان مسیر دوم اربعین از دیگر مباحث مورد توافق در این تفاهم نامه است.

به گزارش ایرنا، استاندار ایلام در ادامه پیگیری های هفتگی خود در مرکز با مسئولان ارشد کشوری ۲۳ فروردین ماه گذشته به دیدار با وزیر راه و شهرسازی رفت و ضمن بیان خواسته ها و مطالبات مردمی خواستار مساعدت‌های لازم در این حوزه شده بود.

طی چند روز گذشته و به فاصله حدود یک ماه از آن دیدار، وزیر راه و شهرسازی معاون خود داریوش امانی رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور را مامور سفر به ایلام کرد تا بعد از بازدید از زیرساخت های جاده ای و بررسی مسائل و مشکلات استان در نشست با استاندار ایلام تفاهم نامه همکاری را در حوزه راه و حمل و نقل جاده ای امضا کند./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.