تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۸:۵۷

بخشش قاتل پس از ۱۸ سال در آبدانان؛

شکفتن گل رافت در باغ مهربانی

شکفتن گل رافت در باغ مهربانی
ایلام - گُل نازک و نورافروز عفو، ایثار، گذشت و مهربانی در نخستین روزهای خردادماه در روستای گرمسیری سیاه گاو شهرستان آبدانان ببار نشست و پدری پاک سرشت و پرهیزکار در شهرستان آبدانان استان ایلام، قاتل دو فرزند و یک برادرزاده خود را بخشید و زندگی دوباره ای به وی عطا کرد.

این پدر نیک اندیش رافت، عشق، گذشت و ایثار را به اوج رساند و با تاسی از سیره و سنت اولیای خدا و بدون هیچگونه تعلق مادی و انتفاع مالی، قاتلان عمد و کُشندگان فرزندان دلبند خود را برای رضایت خدای سبحان بخشید و طناب مرگ وی را به امید زندگی تبدیل کرد.

این اقدام ارزشمند و عمل آسمانی، هنر مکتبی است که صلح را توصیف و جنگ را توبیخ، خصومت را نفی و محبت را اثبات و مُبَشِرِ صفا و مخالف کدورت است.

رییس دادگستری شهرستان آبدانان در آیین بخشش این قاتل گفت: با وساطت و تلاش مجدانه و مستمر متولیان، مصلحان، ریش سفیدان و معتمدان شهرستان آبدانان و استان ایلام و در راستای رحمت و رافت اسلامی، حاج کرم الله رضایی زنگنه اهل و ساکن روستای سیاه گاو آبدانان، قاتل دو فرزند و برادرزاده خود را بخشید و از اجرای حکم اعدام و قصاص وی صرفنظر کرد.

علیرضا طهماسبی افزود: مراسم عفو و بخشش این قاتل که با حضور جمع زیادی از بزرگان، معتمدان، مصلحان، مدیران، اعضای شورای معتمد پلیس و هیات صلح و سازش استان و شهرستان آبدانان در روستای سیاه گاو برگزار شد.

وی تاکید کرد: در دین اسلام به منظور حفظ نظم و امنیت در جامعه و صیانت از حریم افراد و اجتماع برای همه جرائم و هنجارشکنی های فردی و اجتماعی مجازات هایی تعریف، تعیین و اجرا می شود اما به اولیای دم توصیه شده است که از خطای خطاکاران درگذرند و امروز حاج کرم الله رضایی با گذشت از خطای قاتل فرزندانش ، سنت الهی و قرآنی عفو و بخشش را عملا به نمایش گذاشت.

وی ضمن تشکر از مردم شهرستان آبدانان بخصوص طوایف بدره ای، زنگنه و اهالی روستای سیاه گاو و همه مصلحان و معتمدان، یادآور شد: این حادثه ۱۸ سال پیش در منطقه عشایری سیاه گاو به وقوع پیوست و در آن یکنفر از عشایر منطقه بنام امیر دارابی نسب با استفاده از سلاح گرم سه نفر از بستگان خود به نام نصرت الله، ماشا الله و محمدرضایی زنگنه را به قتل رسانده و متواری می شود که پس از پیگیری و تجسس نیروهای انتظامی و قضایی، قاتل دستگیر و محاکمه و به قصاص نفس محکوم می شود.

طهماسبی اضافه کرد: رای این قاتل در دیوان عالی کشور تایید و آماده اجرا شده بود که با لطف، رافت و بزرگواری صاحبان دم مورد بخشش قرار گرفت و این قاتل حیات دوباره ای بدست آورد.

امام جمعه آبدانان نیز با قدردانی از بذل عنایت و بخشش خانواده های رضایی زنگنه گفت: توسعه و تعمیق صلح و سازش و رفع کدورت، یکی از سنت های متعالی دین اسلام است که ضمن رضایت خدای سبحان، زمینه ساز امنیت، آرامش، صفا و سازندگی را در جامعه فراهم می کند.

حجت الاسلام محمد سوری همه را به رعایت قانون و حسن همجواری دعوت کرد و افزود: مشارکت و مساعدت معتمدان و خیرخواهان در همه زمان ها و مکان ها یک عمل سازنده و پربرکت است که هزینه های اجتماعی و اجرایی را در حد مطلوب و چشمگیری کاهش می دهد و آرامش و برادری و برابری را نیز به ارمغان می آورد.

به گزارش ایرنا، خاندان رضایی از طایفه بزرگ زنگنه بعد از ۱۸سال دشمنی و کدورت و اختلاف شدید با تیره های دارابی نسب و فتاحی با اقدام خدا پسندانه حاج کرم الله رضایی زنگنه و دیگر اقوام و فامیل و صرفنظر از اجرای حکم اعدام قاتل فرزندانشان ‌با هم آشتی کردند و صلح، صفا و صمیمت را در آغوش گرفتند.

روستای سیاه گاو با ۵۰۰ نفر جمعیت در ۴۵ کیلو متری شمالغرب شهرستان آبدانان قرار دارد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.