تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۸:۳۸

نشست تخصصی تئاتر کاغذی در کانون ایلام

هنرمندان عضو کانون ایلام با تئاتر کاغذی آشناتر شدند

هنرمندان عضو کانون ایلام با تئاتر کاغذی آشناتر شدند
نگاه اقتصاد

 

نشست تخصصی تئاتر کاغذی با حضور فرزاد زیدی نژاد کارگردان و عروسک گردان نمایش عروسکی در فضای kpf به صورت برخط ( آنلاین) برای مربیان و اعضای علاقه مند به نمایش عروسکی در کانون ایلام برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان ایلام، نشست تخصصی تئاتر کاغذی با حضور فرزاد زیدی نژاد کارگردان و عروسک گردان نمایش عروسکی در فضای kpf به صورت برخط ( آنلاین) برای مربیان و اعضای علاقه مند به نمایش عروسکی در کانون ایلام برگزار شد.

براساس این گزارش زیدی نژاد در این کارگاه زنده ضمن نمایش تعدادی از کارهای مرتبط با تئاتر کاغذی به عنوان یک کار متفاوت در نمایش عروسکی،مطالبی را با موضوع شیوه های «تئاترکاغذی» به صورت مصور با ارسال عکس ارائه داد و چگونی شروع کار و وسایل موردنظر برای اجرای یک نمایش را توضیح داد.

به گفته ی فرزاد زیدی نژاد : تئاترکاغذی شیوه ای از نمایش است که به خاطرآسانی و در دسترس بودن ملزومات و وسایل مورد نیاز برای ساخت و سازش، از قبیل: کاغذ، مقوا، آبرنگ یا گواش، جعبه مقوایی و … در ابعادکوچک، به راحتی در کوتاه ترین زمان می تواند به اجرا درآید.داشتن یک قصه ی مناسب و یا یک اجرای بداهه با عروسک های موجود، برای یک اجرا به همراه اعضای خانواده و … می تواند لحظات شاد و سرگرم کننده ای را درشرایط کنونی که به خاطر کرونا و رعایت فاصله اجتماعی کودکان ونوجوانان و خانواده ها زمان بیشتری را در منزل سپری می کنند.

این پیشکسوت عرصه تئاتر گفت: تئاترکاغذی اصول و قواعدیک نمایش عروسکی را داراست و قدمت آن نزدیک به دویست سال قبل برمی گردد در زمانی که هنوز تلویزیون هنوز جایی در منازل نداشت، نمایش عروسکی یکی از سرگرمی های خانواده ها در کشورهای مختلف بود.

در پایان نیز به پرسش اعضا و مربیان در خصوص «تئاتر کاغذی»پاسخ داد.

تئاتر کاغذی یکی از شیوه‌های جذاب و هیجان‌انگیز نمایش عروسکی است که عروسک‌ها و دکور آن از کاغذ و مقوا ساخته و رنگ‌آمیزی می‌شود.عروسک‌ها گاهی حالت تخت و گاهی به صورت حجمی ساخته می‌شوند. بنابراین برای اجرای تئاتر کاغذی نیاز به ابزار دور از دسترس و گران قیمت نیست و با استفاده از ابزار در دسترس به راحتی می توان در خانه تئاتر کاغذی را با همکاری دوستان، والدین و حتی به تنهایی تولید و اجرا کرد و از آن لذت برد.

اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان ایلام با بیست ودو مرکز فرهنگی،هنری در سراسراستان به صورت ثابت،سیار و پستی به بچه های ایلامی خدمات فرهنگی،ادبی ،هنری و آموزشی ارائه می دهد. که در سال جدید نیز تا پایان گرفتن شیوع کرونا،تمامی فعالیت های شصت و چهار گانه ی آن به صورت مجازی انجام می گیرد به شکلی که در ۱۸ مرکز ثابت آن در سراسر استان هر مرکز با فعالیت فرهنگی ،ادبی،هنری در شیفت صبح و عصر در فضای مجازی kpf به بچه ها خدمات فرهنگی ارائه می دهند.علاوه براین ها بیش از هشت انجمن مجازی و ۱۰۹ کارگاه مجازی با فعالیت های ۶۴ گانه نیز با دعوت از چهره های فرهنگی،ادبی و هنری کشوری و استانی،امسال نیز برنامه های خاص خود را در ادامه برنامه های سال گذشته با توان بیشتری پیگیری می کنند.این در حالی است که فعالیت های مجازی نسبت به فعالیت حضوری زمان بیشتری ازمربیان کانون می گیرد و هماهنگی و اجرا و حساسیت ویژه ی آن با سختی بیشتری همراه است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.