تاریخ انتشار : جمعه ۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۳

مرحله دوم نهالستان هلیلان کلنگ زنی شد

مرحله دوم نهالستان هلیلان کلنگ زنی شد
ایلام - مرحله دوم نهالستان هلیلان با ظرفیت سالانه ۲۰۰ هزار اصله نهال با حضور استاندار ایلام و مسوولان استانی و شهرستانی کلنگ زنی شد.

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری هلیلان روز پنجشنبه در آیین کلنگ زنی این نهالستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای احداث مرحله دوم این نهالستان اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد ریال هزینه خواهد شد.

سید حیاس حسینی افزود: مساحت مرحله دوم این نهالستان یک هزار متر مربع بوده که برای ۲ نفر بصورت مستقیم و ۷۰ نفر بصورت غیر مستقیم اشتغالزایی ایجاد می کند.

وی یادآور شد: پیش بینی می شود مرحله دوم این نهالستان تا سه ماه آینده به بهره برداری برسد.

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری هلیلان با بیان اینکه ۵۰ درصد مرحله دوم این نهالستان به کشت گل محمدی اختصاص دارد، افزود: علاوه بر کشت گل محمدی گیاهان دارویی نظیر نعنا فلفلی، به لیمو، مریم گلی و زوفا در این نهالستان نیز کشت می شود.

حسینی در خصوص میزان اعتبار، اشتغالزایی و زمان بهره برداری مرحله نخست این نهالستان نیز گفت: مرحله نخست این نهالستان فروردین ماه امسال با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال با اشتغالزایی ۲ نفر مستقیم و ۵۰ نفر بصورت غیر مستقیم در ۵۰۰ متر مربع به بهره برداری رسید.

به گفته وی پس از بهره برداری مرحله دوم این نهالستان، عملیات مرحله سوم که به کشت گلخانه و قلمه زنی اختصاص دارد، آغاز و پیش بینی می شود پنج میلیارد ریال اعتبار برای این مرحله مورد نیاز باشد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.