تاریخ انتشار : جمعه ۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۲

۲۱ روز مانده تا ظهور و بروز اراده ملی؛

انتخابات، زمانی برای ضمانت چهار ساله ارایه بهترین خدمات

انتخابات، زمانی برای ضمانت چهار ساله ارایه بهترین خدمات
استان‌ها- ملت ایران، ملتی نجیب و وفادار هستند. هر چه هست با کم و زیاد، کنار آمده و زمان های سختی نیز درکنار نظام بوده‌اند.مثل زمانی که جنگ تحمیلی شروع شد؛ همین ملت از هست و نیستشان گذشتند و به دفاع برخاستند. الان هم که تحریم است با کمبودها دست و پنجه نرم می کنند؛ پس شایسته بهترین خدمت هستند.

و انتخابات زمانی برای ضمانت چهار ساله ارایه بهترین خدمات به مردم است. یعنی زمانی است که ملت برای چهار سال خود ، خدمتگذاران خود را تعیین می کنند حال فرقی نمی کند در حوزه اجرایی مثل ریاست جمهوری باشد ، در حوزه قانون گذاری مثل مجلس باشد یا در حوزه شهر و روستا مثل شوراهای اسلامی باشد.

در این میان منتخبان باید چه کنند؟ این را یک شهروند بهابادی استان یزد جوابی کوتاه داد. محمد دهقان زاده امروز مردم ایران را نجیب‌ ترین و شریف ‌ترین انسان ها معرفی کرد و گفت: چنین مردمانی شایسته خدمت هستند و منتخبان انتخابات شوراها و ریاست جمهوری باید اولویت‌های زندگی مردم را در نظر بگیرند و برای حل مشکلات تلاش کنند.

حجت الاسلام مهدی بیگ محمدی، دبیر جامعه روحانیت مبارز استان زنجان نیز از مردم قدردانی کرد و گفت: باید از مردم برای صبوری و تحملشان تشکر کرد، واقعا تحمل مردم در برابر مشکلات زیاد بود و آنچه در عمل دیدیم مردم ایران با این صبوری خود به آنچه وظیفه انسانی و ملی بود، عمل کردند.

بیگ محمدی افزود: مردم در اثر مشکلات اقتصادی و معیشتی فشار زیادی را متحمل شدند از این جهت خواهان تغییر شرایط هستند و این انگیزه ای است که مردم را به پای صندوق های رای می کشاند.

منتهای مراتب به قول حجت الاسلام علی اکبرابراهیمی بشکانی امام جمعه بهاباد، مردم باید هوشیار و مراقب باشند و با بصیرت فرد اصلح را انتخاب کنند.ملت سرافراز این مرز و بوم با وجود انواع تحریم‌ها، مشکلات و فشارها همواره در تمامی صحنه‌های همیاری و همدلی حضور دارند و حماسه سیاسی با حضور و مشارکت فعال در انتخابات محقق می‌شود.

امام جمعه بهاباد ، انتخابات پرشور و انتخاب درست را از اقدامات مهم آینده کشور در حوزه شوراهای شهر روستا و ریاست جمهوری عنوان کرد و افزود: انتخابِ درست در پیشبرد امور بسیار مهم است، لذا آحاد مردم بدانند که در انتخابات با انتخاب درست نقش مهمی در عمران و آبادانی کشور و شهر خود دارند.

هرموند آراطونیان، رییس هیات نمایندگان کلیسای ارامنه شیراز هم می گفت: انتظارات ارامنه از دولت منتخب تفاوتی با خواسته ها و انتظارات دیگر هموطنان ندارد و ما نیز مانند سایر مردم خواستار برطرف شدن مشکلات کشور در ابعاد مختلف هستیم و امیدواریم با روی کار آمدن دولت جدید شاهد رفع معضلات اقتصادی و معیشتی مردم باشیم.
آراطونیان همچنین میزان مشارکت ارامنه ساکن این شهر در دوره‌های مختلف انتخابات‌ را بیش از ۹۰ درصد اعلام کرد و گفت: بدون تردید در انتخابات پیش‌رو نیز شاهد حضور گسترده ارامنه همگام با ملت ایران در پای صندوق‌های رای خواهیم بود.

البته بد نیست فرصت را غنیمت شماریم و یکی از دغدغه های این هموطن را هم به گوش منتخبان شورای شهر آینده شیراز برسانیم مبنی براینکه کلیسای مریم مقدش به مرمت و بازسازی نیاز دارد. آراطونیان می گفت: ارمنی‌های مقیم شیراز تاکنون هزینه های زیادی بابت برطرف شدن مشکلات این کلیسا متحمل شده اند اما نیاز است که تدابیر اساسی برای حل این مشکل اتخاذ شود.
وی در درخواستی از مسئولان گفت: بارها مشکلات مان در خصوص بازسازی این کلیسا را به گوش مسئولین رسانده ایم و امیدواریم که در دوره ششم فعالیت شورای شهر شاهد رسیدگی بیشتر به مشکلات این کلیسا باشیم.

طایفه گرایی ملاک انتخاب اعضای شوراها نباشد

از شورا و انتخابات آن گفتیم . اتفاقا امروز خبرگزاری مرکز کرمان مطلبی با تیتر “طایفه گرایی ملاک انتخاب اعضای شوراها نباشد” منتشر کرد. از تیتر کرمان معلوم می شود برخی نقاط کشور دربند و درگیر طایفه گرایی در انتخابات شورای شهر و روستا هستند. این یعنی اینکه اگر هموطنان به دنبال طایفه گرایی باشند یعنی یک قدم از گرفتن بهترین خدمات دورتر می شوند که نزدیک تر نمی شوند .

شاهد این ادعا هم محمدرحیم ابوسعیدی ، رئیس مجمع مشورتی توسعه استان کرمان است که با اشاره به نقش توسعه ای شوراهای اسلامی شهر و روستا، پرهیز از طایفه گرایی و تمرکز بر ملاک های تخصصی و تقوای نامزدهای انتخابات را بسیار مهم دانست.

او در خصوص انتخابات شورای شهر و روستا در استان کرمان این ارزیابی را داشت که ملاک های انتخاب اعضای شوراها در روستاها و مناطق کم جمعیت تر بیشتر براساس شناخت مردم از نامزدها و احساس مسئولیتی که نسبت به نام وکیل خود دارند تعیین می شود و خانواده ها نقش مهم تصمیم گیرنده دارند.

ابوسعیدی در ادامه افزود: در مناطق پرجمعیت تر و شهرها ، طایفه گرایی نقش پررنگ تری در انتخاب افراد دارد و احزاب و تفکرات سیاسی کمتر در این زمینه نقش آفرینی می کنند اما باتوجه به اهمیت نهاد مدیریت شهری انتظار است که شهروندان در انتخاب خود تمرکز و مطالعه بیشتری داشته باشند.

به گفته رئیس مجمع مشورتی توسعه استان کرمان گفت: اهمیت دارد که فرد صالح در شوراهای شهر و روستا براساس معیارهای تخصصی، تجربی و علمی و نیز تقوا انتخاب شود زیرا تاثیر فعالیت و تصمیم گیری های شوراها در توسعه استان ها بسیار زیاد است.

مرتضی دهرویه، فعال ورزشی و مطبوعاتی استان سمنان نیز روی تخصص تاکید کرد . او امروز به ایرنا گفت: قوانین فعلی در پیشبرد اهداف شوراهای شهر تا حدی بازدارنده است، اما اعضا در صورت داشتن تخصص، خلاقیت و تجربه کافی، با همین شرایط فعلی نیز می‌توانند کارهای بزرگی انجام دهند.

او اظهارامیدواری کرد که شورای آینده را افرادی با تخصص بالا تشکیل دهند و نامزدها در صورت انتخاب به وعده‌های فعلی خود پایبند باشند و از همه مهم‌تر اینکه ارتباط خود با مردم را قطع نکنند.

محمد زحمتکش، رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شورای اسلامی شهر سمنان هم این ارزیابی را از شوراها داشت که در پنج دوره گذشته، با گذر زمان، هر دوره نسبت به دوره های قبل خود از نظر نامزدها و همچنین انتخاب مردم پیشرفت حاصل شده اما هنوز با شرایط مطلوب فاصله باقی است.

وی افزود: در شهری دانشگاهی و با میانگین تحصیلات بالا مانند سمنان، نخبگان لایق زیادی برای حضور در شورای شهر وجود دارند اما بنا بر دلایلی مانند اختیارات کم شورای شهر و یا حضور رقیب‌هایی بدون تخصص، تمایلی به حضور در عرصه انتخابات شورای شهر ندارند.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شورای اسلامی شهر سمنان گفت: این مشکلات باید آسیب‌شناسی و برطرف شود تا روند رشد و پیشرفت شوراهای شهر و روستا ادامه داشته باشد.

حفظ بی طرفی وظیفه اصلی مجریان انتخابات است

انتخابات است و تبلیغات انتخاباتی و پیامدها و آسیب های احتمالی آن و بازار داغ فضای مجازی که بد نیست سخن آخر این گزارش جمع بندی از اظهارات فرماندار سیروان از استان ایلام باشد که گفت: مجریان از نظر قانونی اجازه هیچگونه فعالیت انتخاباتی له یا علیه هیچکدام از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایری ندارند. همچنین عضویت و ادمین بودن خودخواسته در گروه های طرفداری از یک نامزد خاص را قویا تکذیب می کنم.

جواد رحیمی مقدم گفت: مردم بدانند مجریان انتخابات هیچگونه طرفداری و فعالیت له یا علیه هیچکدام از نامزدها نداشته و ندارند و از رسانه ها نیز درخواست می شود این موضوع را در آستانه انتخابات برای مردم تشریح کنند تا شاهد برگزاری انتخاباتی پرشور و مشارکت آگاهانه و بالای مردم باشیم.

فرماندار سیروان تاکید کرد: حفظ بی طرفی و صیانت از آرای مردم وظیفه اصلی و اساسی مجریان انتخابات است. مجریان انتخابات وظیفه دارند با حفظ بی طرفی زمینه جلب اعتماد عمومی و برگزاری انتخاباتی پرشور و با مشارکت حداکثری را فراهم کنند.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری به همراه ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ، میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ۲۸ خردادماه به صورت همزمان برگزار می شود./ایرنا\

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.