تاریخ انتشار : شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۵

۲۱۵ شطرنج باز در ایلام فعالیت می کنند

۲۱۵ شطرنج باز در ایلام فعالیت می کنند
ایلام - رییس هیات شطرنج ایلام گفت: ۲۱۵ شطرنج باز سازمان یافته در ۲ بخش مردان و زنان در استان فعالیت دارند که از این تعداد ۴۰ نفر را بانوان و ۱۸۵ نفر را آقایان تشکیل می دهند.

محمد نیکوکار روز شنبه در گفت و گو با ما اظهار داشت: ۲۵ داور و ۲۶ مربی در این رشته در استان فعالیت دارند و قرار است دوره ارتقا مربیگری و داوری در تیرماه امسال برگزار شود.

وی افزود: هزینه برگزاری دوره های مربیگری در استان بالاست و به ازای برگزاری هر ساعت سه میلیون ریال هزینه می شود.

نیکوکار در بخش دیگری از سخنانش به رتبه های کشوری این ورزش در استان اشاره کرد و گفت: مهدی نیکوکار شطرنج باز ایلامی اردوی زیر ۲۰ سال کشور دعوت شد.

رییس هیات شطرنج ایلام اظهار داشت: اردوهای آماده سازی تیم ملی در رده های سنی مختلف بصورت آنلاین و همزمان در حال برگزاری است.

وی افزود: نیکوکار پیش از این در اردوهای تیم ملی رده های سنی زیر ۱۸ سال نیز حضور داشت.

نیکوکار یادآور شد: در بخش زنان نیز سال گذشته سه بانوی ایلامی در مسابقات آزاد شطرنج سریع سکوهای نخست را کسب کردند.

وی ادامه داد: خانم ها فائزه هاشمی، فاطمه درویشی و نسیم احمدی از ایلام به ترتیب مقام های اول تا سوم این مسابقات را در بخش آزاد کسب کردند.

رییس هیات شطرنج ایلام اضافه کرد: با شیوع کرونا فعالیت این رشته ادامه داشت و تمام مسابقات بصورت آنلاین با حضور بالای ورزشکاران انجام گرفت.

نیکوکار با بیان اینکه شطرنج بازان ایلامی بالاترین حضور در مسابقات آنلاین کشور را داشتند، افزود: در اسفند ماه ۹۸ همزمان با شیوع کرونا مسابقات کشوری یادبود شهید فتاحی پور برگزار شد.

وی افزود: در این مسابقات استان ایلام با بیشترین شرکت کننده رکورد تعداد بازیکن را شکست و ۴۳۱ بازیکن ایلامی در ۲ بخش زنان و مردان حضور داشتند.

نیکوکار با بیان اینکه مسابقات آنلاین همچنان در حال برگزاری هستند، گفت: در شهرستان های دهلران و دره شهر مسابقات شطرنج بصورت آنلاین برگزار و مورد استقبال نیز قرار گرفت.

رییس هیات شطرنج ایلام یادآور شد: همچنین بهمن ماه سال گذشته خانه شطرنج شهرستان آبدانان افتتاح شد و هم اکنون مورد استفاده ورزشکاران قرار دارد.

نیکوکار همچنین به استعدادیابی در این رشته اشاره کرد و گفت: امسال استعدادیابی بصورت آنلاین صورت گرفت و ۱۲۰ نوآموز به شطرنج بازان استان افزوده شد و در صورت حفظ تنها ۵۰ نفر از این افراد می توان برای آینده این ورزش در استان با برنامه ریزی مناسب افق روشنی ترسیم کرد.

ایلام دارای ۱۸۰ ورزشکار سازمان یافته در رشته شطرنج است که از این تعداد ۳۰ نفر را بانوان و ۱۵۰ نفر را آقایان تشکیل می دهند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.