تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰

قاضی زاده هاشمی:

نرخ تورم را تا پایان دولتم تک رقمی می‌کنم

نرخ تورم را تا پایان دولتم تک رقمی می‌کنم
تهران- نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: تک رقمی کردن نرخ تورم تا پایان دولتم طول می‌کشد و برای رساندن ثبات در نرخ تورم تا ۱۴۰۴ باید صبر کنیم.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار سیاسی ایرنا، امیرحسین قاضی زاده هاشمی در گفت و گویی اظهار کرد: یک شیب تورم و یک بحث نوسانات تورمی داریم. در گام نخست دنبال کاهش نواسانات تورمی هستیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: برنامه ریزی که دوستان در بخش نوسانات تورمی کردند، برای دو سال آینده است و همزمان کاهش شیب تورم هم داریم اما رساندن به ثبات و تک رقمی کردن نرخ تورم و زیر پنج درصد رساندن آن تا ۱۴۰۴ اتفاق می افتد.

قاضی زاده هاشمی عنوان کرد: حوزه سیاست گذاری، اجرا و نظارت در زمینه مبارزه با قاچاق باید جدا و اصلاح شود و این امر کار یک ستاد نیست. ستاد و شورا درست می‌کنیم اما هیچ فردی پاسخ نمی‌دهد باید وزرای مربوطه مسوول شوند. یعنی وزیر اقتصاد، صنعت و معدن و تجارت باید مسوول و پاسخگو باشند، نه اینکه به یک نهاد فراقوه ای که پاسخ هیچ فردی را نمی‌دهد.

وی یادآور شد: باید هزینه فعالیت های قانونی و حلال را کاهش دهیم. در صدور مجوزها و داستان طولانی گرفتن مجوز هر فردی که اهلیت داشت باید بتواند در حوزه صادرات و واردات کار مناسبی انجام دهد نه اینکه یک بسته ای درست کند. ما هنر کرده ایم و تحریم‌ها را به خود تحریمی تبدیل کرده ایم. در ابطال کارت‌های بازرگانی هر چیزی که غربی‌ها تحریم کردند و بجای اینکه بی دلیل اهلیت را درست کنیم باید آن کار را دست آدم‌های مناسب بدهیم. اصل کارت بازرگانی را داریم باطل می‌کنیم و رویه ها را سمت غیرقانونی می بریم./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.