تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲

هشتم تیرماه، روزی بنام شهدای سایت پدافند هوایی آبدانان

هشتم تیرماه، روزی بنام شهدای سایت پدافند هوایی آبدانان
ایلام - هشتم تیرماه سالگرد شهادت ۱۷ نفر از کارکنان غیور سایت پدافند هوایی آبدانان است که با عزمی راسخ ، اراده ای آهنین و سرشار از عشق به وطن و ارادت به اسلام عزیز با سلاح ایثار و اخلاص از شرف و منزلت انقلاب اسلامی پاسداری کردند.

 

در نگاه نافذ حضرت امام خمینی(ره) جایگاه و جلالت شهیدان و خانواده های معزز آنان به قدری رفیع و با کرامت است که آنان را چشم و چراغ ملت دانسته و خدمت به این قشر بافضیلت را خدمت به خدا می داند.

والدین شهدا، زارعان زمین و عاشقان آسمانند که با دست دعا و نور نجابت شمیم شهادت را بر رخ زمانه می نشانند تا در بازار خدا و معامله معبود پذیرفته شود، آنان با کرامت نفس و سلامت روح بذر برکت را در صحرای دل غرس و با آب بصر سیراب کرده تا گل لاله در بستر ببار آید و گل شهیدان سرزمین جان را معطر کند.

آنان چون منصور حلاج دشت و دمن و سیمای خود را با خون آراستند تا ایران بزرگ در معرض تجاوز صدام بعثی قرار نگیرد و تاریخ ایرانیان خدشه دار نشود، پدران پاک سرشت و مادران مکرم شهدا گل باغ وجود خود را به آتش عدو سپردند تا استقلال و آزادی ملت ایران از دست نرود و عزت و اکرام آرش تباران عاشق پیشه تداوم یابد.

با آغاز دفاع مقدس و در آن هنگامه هولناک که صف صالحان و سایه و سفلگان در تقابل هم قرار گرفتند، عده ای چون مور در خرابه های خفت لولیدند و با فرزندان ناز پرورده خود در آشیانه های اروپایی مشغول نشخوار نان نامردی شدند، اما این والدین شهیدان بودند که دست فرزندان خود را گرفته و در پایگاه های بسیج سپاه ثبت نام و در یگان های نظامی مشغول خدمت شده و آنها را با آب ایثار و فانوس فداکاری به میادین خون و حماسه بدرقه کردند و به حرمت وطن و عشق و اعتقادات دینی پلاک پاک و اندکی خاک از آنان در آغوش گرفتند.

شهیدان گلگون کفن سایت راداری آبدانان مسافران مهاجری که حین پاسداری از سرحدات کشور و دفاع از امنیت ملی موطن خود در اوج فداکاری با عبور از جان و نان و نام و نشان فدایی این آب و خاک شدند در چنین روزی مظلومانه و غریبانه در سنگر شرف و شهامت توسط هواپیماهای متجاوز صدام ملعون به درجه رفیع شهادت نائل و هرکدام تباری را برای همیشه عزادار کردند.

سربازان سربداری که غم عروجشان تا قیام قیامت بر دل و جان ما ایلامیان میهمان نواز ماندگار است.

شهیدان؛ مجید عسگری، علی شجاعی، هیبت اله الیاسی، امیر الیاسی، صفدر مرادی، محمود گودرزی، محمدتقی کریمیان، شاه میرزا دارابی، شیخ صبوریعلی مرادی، محمدرضا امانی، بهروز یوسفی، سید عباس موسوی، حسین عرب یارمحمدی، مالک مرادی، ایوب رستگار و علی حسینی در تاریخ هستی خویش را تقدیم اسلام کردند تا ایران بزرگ همچنان بزرگ بماند و بر تاریخ سراسر افتخار خود سروری کند.

آری؛ آنان از زادگاه خود به میدان مخاصمه دشمن آمده بودند تا آبدانان و ایلام و ایران از گزند مهاجمان متجاوز در امان باشند و بر عهد خود پای فشردند و با خون خویش طومار عزت و وفاداری را امضاء کردند تا امروز خاندان شریفشان سترگ و سربلند در این در جامعه حضور یابند و به فرزندان و پدران خویش بنازند و ببالند.

به بازماندگان این طایران طاهر آسمانی درود می فرستیم و دست با سخاوت آنان را می بوسیم، عزیزانیکه امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا، در حفظ شان خانوادهای معظم آنان می فرمایند: مدیران وظیفه شرعی و قانونی دارند با سر و جان و ذوق و شوق و تمام استعداد، به بازماندگان شریف شهدا خدمت کنند، چون امروز هرچه ما و انقلاب داریم همه مدیون مجاهدت شهداست و خانواده های آنها.

امام راحل، خدمت به خانواده شهدا را خدمت به خدا توصیف و می فرمایند: باید به ارائه خدمت بی منت در امور معنوی مادی ، علمی و اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی به خانواده های شهدا بها داده شود.

مقام معظمِ رهبری نیز در این زمینه می فرمایند: شان و منزلت خانواده های شهدا فقط با مقام و جایگاه شهیدانشان قایل مقایسه است، امیدواریم مردم و مسوولان و مدیران نظام های اجرایی ، قضایی و تقنینی و جریان‌های‌ سیاسی هیچگاه و در هیچ شرایطی خود را با این تبارک پاک و طاهر مقایسه نکنند و بعنوان یک واجب شرعی ، یک التزام جهانی و یک راه و رسم اجتماعی خود را در برابر شهیدان و والدین محترمشان مسئول و مدیون بدانند.

هشتم تیرماه سال ۱۳۶۵ در اثر بمباران سایت هوایی شهید ملکی شهرستان آبدانان توسط هواپیماهای متجاوز رژیم بعث عراق ۱۷ نفر از نیروهای این سایت به درجه رفیع شهادت نائل آمده و جمع دیگری از همرزمانشان نیز مجروح و ردای فاخر جانبازی بر تن کردند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.