تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴

خدمات ۱۲ کتابخانه‌ عمومی مناطق نارنجی ایلام حضوری شد

خدمات ۱۲ کتابخانه‌ عمومی مناطق نارنجی ایلام حضوری شد
ایلام - مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام گفت: با توجه به ابلاغ جدید معاونت توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد در خصوص ادامه فعالیت حضوری کتابخانه‌های عمومی، از هفته‌ جاری این مراکز در مناطق با سطح هشدار نارنجی به تعداد ۱۲ مرکز خدمات خود را حضوری به مراجعان ارایه می دهند.

سمیه حیدری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ما با ذکر اینکه امکان ارائه خدمات امانت کتاب به اعضای کتابخانه های عمومی مناطق با رنگ‌بندی نارنجی فراهم شده افزود: اکنون ۲ شهرستان ایلام و آبدانان وضعیت نارنجی دارند که تعداد کتابخانه های ایلام هشت مرکز و آبدانان چهار مرکز است.

به گفته وی، در این شرایط سالن های مطالعه تعطیل بوده اما بخش امانت کتابخانه به روال سابق و بر اساس شیوه‌نامه های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا و شیوه‌ نامه‌های ابلاغی معاونت توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی به ارائه خدمات خواهند پرداخت.

مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام تاکید کرد: در این شرایط رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و جلوگیری از تجمع افراد در بخش های مختلف کتابخانه شامل لابی، راهروهای مخازن، مقابل میز امانت و محوطه کتابخانه الزامی بوده و اجرا خواهد شد.

حیدری گفت: بر این اساس شهرهای با سطح هشدار قرمز که خدمات کتابخانه‌های عمومی مجازی است، کتابخانه‌های عمومی در مناطق با سطح هشدار نارنجی، زرد و آبی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به ارائه خدمات حضوری به اعضا می‌پردازند.

به گزارش ایرنا، در استان ایلام بیش از ۲۲ هزار نفر عضو کتابخانه های عمومی هستند که بیشترین عضو بین رده سنی ۳۰ تا ۶۰ سال و کمترین عضو نیز بین رده سنی ۶۰ الی ۷۵ سال است.

بیشترین منابع کتابخانه عمومی استان مربوط به ادبیات و کمترین منابع نیز مربوط به زبان انگلیسی است.

همچنین از مجموع ۵۱ کتابخانه استان ۶ کتابخانه مشارکتی در ادارات فعال است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.