تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۹:۲۹

مهرعلیزاده: رانت نباشد امکان فساد هم از بین می‌رود

مهرعلیزاده: رانت نباشد امکان فساد هم از بین می‌رود
تهران- نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: وجود رانت‌های متعدد در زمینه‌های مختلف از جمله در حوزه‌های اقتصادی عامل فساد شده است و اگر رانت‌ها از بین برود این فسادها هم از بین‌ می‌روند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا،‌ محسن مهرعلیزاده روز چهارشنبه در گفت‌وگویی درخصوص زمینه‌های بروز فساد گفت: اولین و مهمترین علت بروز فساد در جامعه رانت است و اگر رانت نباشد امکان فساد هم وجود ندارد.

وی اضافه کرد: رانت‌های مختلفی در زمینه های اقتصادی، اعم از قیمت ارز، اطلاعات اقتصادی و امضاهای طلایی وجود دارد که باید از بین برود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری سنگین بودن بروکراسی کشور را دیگر عامل فساد ذکر کرد و افزود: وقتی فردی می‌خواهد سرمایه گزاری یا اقدام اقتصادی کند در پیچ و تاب‌های بورکراتیک اسیر می‌شود و با تاسی به بخشنامه‌های متعدد، متغیر و متضاد سرگردان می‌شود و همین موضوع زمینه را برای فساد فراهم میکند.

مهرعلیزاده خویشاوندسالاری و آقازادگی را عامل دیگر فساد عنوان کرد و گفت: مشکل دیگر این است که نظارت‌ها یا اعمال نمی‌شود و یا خود سیستم‌های نظارتی هم ممکن است آلوده شوند بنابراین باید رانت‌ها را از بین ببریم و با خویشاوندسالاری بی‌رحمانه برخورد کنیم.

وی خواستار اعمال شایسته سالاری و به کار گماردن افراد سالم و باسواد در مناصب مختلف شد و افزود: با مردم رو راست باشیم و شفافیت داشته باشیم و همه اطلاعات تبادلات کاری اعم از اقتصادی، ریالی و ارزی و تصمیمات حوزه های مختلف و نحوه ارائه مجوزها را در فضاهای عمومی و شبکه‌های اطلاع رسانی در اختیار مردم قرار دهیم تا کسی جرات اعمال نیات فسادانگیز را به خود ندهد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.