تاریخ انتشار : جمعه ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳

وزیر اطلاعات:

ایران با هدایت های هوشمندانه رهبری مسیر تعالی بخش خود را ادامه می دهد

ایران با هدایت های هوشمندانه رهبری مسیر تعالی بخش خود را ادامه می دهد
ایلام - وزیر اطلاعات گفت: ایران اسلامی بعد از رحلت امام خمینی(ره) با هدایت های داهیانه و هوشمندانه مقام معظم رهبری با اقتدار در مسیر تعالی بخش خود در حال حرکت است.

 

حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی پیش از خطبه های نماز جمعه ایلام در آیین بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره)، اظهار داشت: منش رهبر انقلاب تداوم همان هدف غایی امام راحل است و هم اکنون ایران اسلامی کشوری تاثیرگدار در جهان و منطقه است.

وی تاکید کرد: اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی به کشورهای دیگر صادر شده و کشورهای آزادی طلب دنیا با تاسی از انقلاب اسلامی به مبارزه با استثمارگران پرداختند که این از برکت حرکت انقلابی امام راحل است.

حجت الاسلام علوی یادآور شد: هم اکنون بیشتر کشورهای منطقه درگیر جنگ های متعددی هستند ولی هیچ قدرتی حتی آمریکا توان و جسارت تعدی به ایران اسلامی را ندارد و این بیانگر اقتدار و عظمت ایران اسلامی است.

وی اضافه کرد: امام راحل زمانی انقلاب کرد که در ایران شرایط قیام مهیا نبود و طی سال های ۴۱ و ۴۲ و پس از رحلت مرجع شیعیان آیت الله العظمی بروجردی رهبری واحد و مشخصی در کشور وجود نداشت ولی با تصویب کاپیتولاسیون و خشم امام راحل از اجرای این مصوبه و سخنرانی تاریخی ایشان در مدرسه فیضیه قم در سال ۴۲ و سپس تبعید ایشان، زمینه قیام در کشور فراهم شد.

وزیر اطلاعات ادامه داد: امام خمینی (ره) با سخنرانی ها و اعلامیه های افشاگرانه و مقتدارانه خود به مردم روحیه شهادت طلبی و مقابله با شاه و کارگزاران وی را داد و شاه نیز اقدام به دستگیری، حبس و تبعید انقلابیون کرد تا در کشور خفقان ایجاد کند.

حجت الاسلام علوی تاکید کرد: این شرایط خفقان تا زمان شهادت و ترور شهید مصطفی خمینی(ره) و چاپ و انتشار مقاله موهون رشیدی مطلق وجود داشت و با انتشار آن مقاله دوباره شراره های خشم مردم بر علیه رژیم شاه زبانه کشید و قیام های مردم در سراسر کشور یکی پس از دیگری وقوع یافت و زمینه سقوط کامل رژیم شاهنشاهی و پیروزی انقلاب اسلامی فراهم شد.

وی اظهار داشت: یکی دیگر از دوراندیشی های امام در مورد ارتش و نظامیان بود که اجازه درگیری مسلحانه بین نظامیان و انقلابیون را ندادند و با صراحت گفتند که ارتش و نیروهای مسلح از مردم و فرزندان این ملت هستند که به اجبار و به دستور فرماندهان خود آمده اند و این حرکت دوراندیشانه ایشان باعث جذب نیروهای مسلح به صف انقلابیون شد.

وزیر اطلاعات ادامه داد: با پیروزی انقلاب عزت از دست رفته مردم به آنها بازگردانده شد و اکنون ایران کشوری مقتدر و تاثیرگذار در سطح بین المللی است و پیروزی های پی در پی جبهه های مقاومت نشات گرفته از انقلاب اسلامی ایران است.

وی با اشاره به توصیه امام راحل مبنی بر حمایت و تبعیت مردم از ولایت فقیه، گفت: در آستانه انتخاباتی بسیار مهم و حساس قرار داریم و مردم باید با حضور حداکثری در پای صندوق های رای دسیسه های شوم دشمن را خنثی کنند چرا که دشمنان سعی دارند مردم را نسبت به انتخابات دلسرد کنند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.