تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵

معاون استاندار:

صنایع تبدیلی و تکمیلی مکمل توسعه کشاورزی ایلام است

صنایع تبدیلی و تکمیلی مکمل توسعه کشاورزی ایلام است
ایلام - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی مکمل توسعه کشاورزی و زمینه ساز اشتغال در استان است.

 

جهانگیر رستمزاد در نشست سرمایه گذاری استان اظهار داشت: کشاورزی یکی از مزیت های ویژه استان است اما بدون ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی و زیرساخت های توسعه این بخش منفعت زیادی عاید کشاورزان استان نمی شود.

وی افزود: با راه اندازی صنایع تبدیلی و تکمیلی، فرآوری و بسته بندی هم به ارزش افزوده محصولات کشاورزی اضافه می شود و هم زمینه اشتغال و بهبود معیشت مردم استان فراهم می شود.

رستمزاد به حمایت و تسهیل امر سرمایه گذاری در استان اشاره کرد و گفت: ما از سرمایه گذاران استقبال می کنیم اما باید اهلیت و توانمندی مالی فرد برای ما اثبات شود.

وی تاکید کرد: فردی که به دنبال استفاده از اراضی منابع طبیعی و تسهیلات استان است و هیچ آورده شخصی ندارد، این فرد سرمایه گذار نیست و ما نمی توانیم از این افراد حمایت کنیم. وی به توسعه زیربخش های مختلف کشاورزی اشاره کرد و گفت: ما به دنبال توسعه کشاورزی همراه با ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی و افزایش ارزش افزوده هستیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا در این نشست دو طرح سرمایه گذاری زراعت چوب و پنبه در استان بررسی شد.

سالانه ۲۰۰ هزار هکتار کشت محصولات پائیزه در این استان صورت می گیرد که ۱۴۰ هزار هکتار آن به کشت محصول گندم دیم و اختصاص می یابد که ۶۰ هزار هکتار گندم آبی و ۸۰ هزار هکتار به صورت دیم کشت می شود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.