تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۴

مرور مهم‌ترین اخبار امروز صداوسیما؛

پخش «زیرخاکی۲» با تاخیر و پویش انتخاباتی برنامه «منتخب ایران»

پخش «زیرخاکی۲» با تاخیر و پویش انتخاباتی برنامه «منتخب ایران»
تهران- پخش فیلم سینمایی «چ»، تولید مجموعه مستند کوتاه «صفر تا صد»، پخش سریال «زیرخاکی۲» با تاخیر و پویش انتخاباتی برنامه «منتخب ایران» از جمله مهم‌ترین اخبار امروز صداوسیماست.

به گزارش سه شنبه شب گروه فرهنگی ایرنا، مجموعه «زیرخاکی۲» به نویسندگی و کارگردانی جلیل سامان و تهیه‌کنندگی رضا نصیری‌نیا امشب با تاخیر پخش می‌شود.

قسمت ۱۴ این سریال امشب ساعت ۲۲:۵۰ بعد از بازی ایران و عراق پخش می‌شود.

فصل دوم «زیرخاکی» ۱۶ قسمت دارد و بازیگران آن عبارتند از: پژمان جمشیدی، ژاله صامتی، نادر فلاح، گیتی قاسمی، فروغ قجابگلی، مریم سرمدی، خسرو احمدی، اکبر رحمتی، مهری آل آقا، امید روحانی، اصغر نقی‌زاده، رایان سرلک و ستاره پسیانی، با حضور هومن برق‌نورد و نسرین نصرتی.

«چ» آخر هفته در آی‌فیلم

فیلم سینمایی «چ» با بازی هنرمندانه فریبرز عرب‌نیا، پنجشنبه این هفته مهمان خانه‌های آی‌فیلمی‌ها خواهد شد.

فیلم سینمایی «چ» برشی از زندگی شهید مصطفی چمران، آخر هفته از کانال فارسی این شبکه پخش می‌شود.

«چ» دو روز از زندگی دکتر مصطفی چمران، فعال سیاسی‌نظامی و از فرماندهان شهید جنگ ایران و عراق، را طی نبرد پاوه از بیست‌وپنجم تا بیست‌وهفتم مرداد ۱۳۵۸، به تصویر کشیده است.

این فیلم سینمایی در سال ۱۳۹۲ در سینماهای ایران اکران شد و در سی‌ودومین جشنواره فیلم فجر، برنده شش سیمرغ بلورین شد.

فریبرز عرب‌نیا، مریلا زارعی، بابک حمیدیان، مهدی سلطانی، امیررضا دلاوری، سعید راد و پیام لاریان ازجمله بازیگران این فیلم سینمایی بوده‌اند.

بر اساس این گزارش فیلم سینمایی «چ»، اثر ابراهیم حاتمی‌کیا، پنجشنبه ۲۷ خرداد ساعت ۲۲ روی آنتن می‌رود. تکرار آن نیز در ساعت‌های ۰۶:۰۰ و ۱۴:۰۰ روز جمعه پخش می‌شود.

«صفر تا صد» کالای ایرانی در شبکه مستند

«صفر تا صد» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مسعود سلطانی ارج تولید جدید شبکه مستند در ۲۶ قسمت تماشاگر را با مراحل تولید محصولات مختلف ایرانی آشنا می‌کند.

سلطانی ارج درباره این مجموعه مستند کوتاه گفت: «صفر تا صد» آنچنان که از اسمش پیداست مراحل تولید یک محصول را از آغاز تا پایان نشان می‌دهد. هر قسمت از این مجموعه، به بررسی تولید صفر تا صد یک کالا مثل مراحل تولید چسب، خودکار، سماور، لوستر، مبل، گاو صندوق، تشک و.. پرداخته است.
این کارگردان گفت: صالح بهشتی (بازیگر) در این مجموعه حضور دارد و روایتگر قصه تولید خواهد بود. میثم رازفر نیز به عنوان گوینده متن، گروه «صفرتاصد» را همراهی کرده است.
۱۳ قسمت از این مجموعه ۲۶ قسمتی تولید شده و به زودی آماده پخش خواهد شد.
مسعود سلطانی ارج تهیه کنندگی و کارگردانی این مجموعه مستند کوتاه را بر عهده دارد و از دیگر عوامل آن می توان به تصویربردار: علی زاهدی، راوی: میثم رازفر و نویسنده و پژوهشگر: حسین الهامی نژاد اشاره کرد.

بررسی توقف واکسیناسیون کرونا در روی خط خبر

برنامه «روی خط خبر» به تهیه کنندگی محسن کریمی اختصاص به اتفاقات مهم در حوزه سلامت اجتماعی دارد و روز چهارشنبه ۲۶ خرداد ماه روی آنتن رادیو سلامت می رود.

شهرام زین العابدینی مدیر گروه سلامت اجتماعی رادیو سلامت در این باره توضیح داد: این برنامه رادیویی چهارشنبه ها ساعت ۲۰ به مدت یک ساعت روانه آنتن سلامت می شود. برنامه سازان برنامه روی خط خبر هر هفته تلاش می‌کنند به اتفاقات مهم در حوزه سلامت اجتماعی که در هفته جاری رخ داده، بپردازند و در این باره با کارشناسان صحبت کنند.

به گفته وی، این برنامه رادیویی شامل سه بخش محیط زیست، پزشکی و آسیب های اجتماعی است. گوینده برنامه فاطمه شهبازی است و در هر قسمت از برنامه دو خبرنگار از رسانه های مختلف هم حضور دارند که درباره موضوع برنامه صحبت کرده و خبرها را بررسی می کنند.

برنامه روی خط خبر روز چهارشنبه ۲۶ خرداد ماه موضوع توقف واکسیناسیون کرونا از موقتی بودن تا تکذیب توقف آن را تحلیل می کند. تبریزیان، رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت و عضوی ازستاد مقابله با کرونا در این بخش حضور دارد. بخش دیگر برنامه به نهاده زنده بخش کشاورزی (زنبور عسل ) و ادامه تلفات آن اختصاص دارد و محسن موسویان مدیرعامل اتحادیه سراسری زنبورداران ایران و مدیرکل دفترامور طیور و زنبورعسل وزارت جهادکشاورزی صحبت خواهند کرد. همچنین به موضوع سازگاری با کم آبی حلال مشکل کم آبی سیستان با حضور محمد دلمرادی مدیرعامل شرکت اب منطقه ای استان و مدیرکل محیط زیست استان پرداخته خواهد شد.

پویش بیش از ۲۰۰ قهرمان المپیک و جهان با هدف شرکت در انتخابات

در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، جمعی از ملی‌پوشان، مدال آوران و قهرمانان ورزش کشور در قالب برنامه «منتخب ایران» از مردم برای حضوری در این رویداد ملی، ‌دعوت به عمل آورده‌اند.

برنامه «منتخب ایران» که با هدف راه‌اندازی پویشی جهت دعوت از مردم برای حضور در انتخابات پیش رو طراحی و اجرا شده، تاکنون با استقبال چشمگیر ورزشکاران و ملی‌پوشان رشته‌های مختلف ورزشی مواجه شده است. گفت‌وگوی اختصاصی با جمعی از قهرمانان ورزش کشور، همراه با ارسال بیش از ۲۰۰ ویدئو (با کیفیت تلفن همراه) از طرف مسئولان، مربیان و ورزشکاران فدراسیون‌های ورزشی تا روز جمعه روی آنتن شبکه ورزش خواهد رفت.
با توجه به نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری، شبکه ورزش همچون دیگر شبکه‌های سازمان صدا و سیما، برنامه‌های ویژه‌ای جهت تشویق مردم جهت حضور هرچه پرشورتر در انتخابات تدارک دیده است که از جمله آن‌ها می‌توان به برنامه «منتخب ایران» اشاره کرد.

واکاوی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه «مجری»

برنامه «مجری» امشب (سه شنبه ۲۵ خردادماه) ساعت ۲۱:۱۰ به بررسی و تحلیل سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری می پردازد .

رضا تقی پور از وزرای پیشین و نماینده مجلس شورای اسلامی، علی قلهکی از کنشگران و فعالان سیاسی، محمد علی وکیلی نماینده پیشین مجلس و فرید مدرسی از فعالان سیاسی امشب درباره انتخابات سیزدهم ریاست جمهوری به گفتگو می نشینند.
برنامه «مجری» به میزبانی حمیدرضا آصفی، ویژه برنامه انتخاباتی شبکه پنج سیما است که تاکنون در ۱۲ قسمت ۶۵ دقیقه ای به روی آنتن رفته و قسمت سیزدهم آن امشب ساعت ۲۱:۱۰ تقدیم نگاه مخاطبان می شود.

موسیقی الکترو آکوستیک و کیوان ساکت در «نیستان»
مجله موسیقی رادیویی «نیستان» امشب سه شنبه ۲۵ خرادماه ۱۴۰۰ در گفت و گو با حسین آبادی، موسیقی الکترو آکوستیک مورد بررسی قرار می‌گیرد و به معرفی آلبوم خورشید اثر گروه پیلدم می‌پردازد.
در بخش اول مجله موسیقایی نیستان سه شنبه ۲۵ خرداد، امیر شهابی؛ کارشناس مجری، پیانیست و مدرس دانشگاه با مهمان برنامه با «حسین آبادی» درباره موضوع موسیقی الکترو آکوستیک گفت و گو می‌کند.

موسیقی آکوستیک ژانری از موسیقی است که در آن صدا فقط یا عمدتاً از طریق وسایل آکوستیکی (بدون کمک سازهای الکترونیکی یا الکترومکانیکی) ایجاد می‌شود.
در بخش دوم نیز که به اطلاع رسانی و اخبار موسیقی اختصاص دارد، «ندا رادمهر» با علی نظام الدینی نفر اول نوازندگی ساز تار در یازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان گفت و گو می‌کند.
در بخش معرفی آثار و تازه‌های موسیقی، فرنوش تدین به معرفی آلبوم خورشید اثری از گروه پیلدم می‌پردازد.

آخرین بخش از مجله هنری نیستان نیز موسیقی از ایده تا اجرا با حضور استاد کیوان ساکت است که به بداهه نوازی بر اساس گوشه‌های رهاب، بوسلیک و مرکب نوازی اختصاص دارد .
برنامه «نیستان» ساعت ۲۲ به تهیه‎‌کنندگی وحید رستگاری و همراهی یلدا احتشامی از رادیو فرهنگ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز پخش می‌شود.

«ترش و شیرین» در قاب تماشا

رضا عطاران با «ترش و شیرین» از شبکه تماشا مهمان خانه های مخاطبان سیما می شود.

بعد از پایان مجموعه «بزنگاه» مجموعه «ترش و شیرین» جایگزین آن می شود.
«ترش و شیرین» تولید سال ۱۳۸۶ بوده و رضا عطاران کارگردانی این مجموعه را بر عهده دارد ، سروش صحت و محمدرضا آریان نویسندگان این مجموعه طنز هستند .
مریم امیرجلالی ، حمید لولایی ، شهره سلطانی ، رضا شفیعی جم به همراه رضا عطاران جمعی از بازیگران این مجموعه طنز را تشکیل می‌دهند .
مجموعه «ترش و شیرین» از چهارشنبه ۲۶ خرداد ماه هر شب ساعت ۲۰ از شبکه تماشا به روی آنتن می رود و بازپخش این مجموعه در ساعات ۲،۸و۱۴ روز بعد از همین شبکه خواهد بود.

ادامه تصویربرداری فصل چهارم سریال «از سرنوشت»

تاکنون بیش از ۳۰ درصد از فصل چهارم «از سرنوشت» به تصویر کشیده شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سیما، پس از استقبالبینندگان از ۳ فصل گذشته سریال تلویزیونی «از سرنوشت» و به پیشنهاد مدیران شبکه دو، گروه سازنده این مجموعه تصمیم به ساخت فصل دیگری از آن گرفتند.

فصل چهارم «از سرنوشت» با قصه‌ای پرهیجان و دراماتیک و با محوریت تولید ملی، حمایت و مانع زدایی‌ها، با بهره گیری از استعدادهای جوان و چهره‌های جدید بازیگری، در گروه فیلم و سریال شبکه ۲ سیما ساخته می‌شود.

تاکنون بیش از ۳۰ درصد از متن فیلمنامه فصل چهارم «از سرنوشت» به تصویر کشیده شده و این روزها گروه تولید در محله پونک در حال تصویربرداری هستند.

علاوه بر بازیگران فصل‌های قبل، تعداد زیادی از هنرمندان کشور در فصل جدید «از سرنوشت» به ایفای نقش پرداخته اند که تا این لحظه ساناز سعیدی، سولماز غنی، نگین صدق گویا و رضا بنفشه خواه مقابل دوربین خسرو دادگرمرام، مدیر تصویربرداری این سریال رفته اند.

بازیگران این سریال عبارتند از: مجید واشقانی، لیلا بلوکات، پوریا پورسرخ، حسین پاکدل، مائده طهماسبی، سید مهرداد ضیایی، نگین صدق گویا، سولماز غنی، ساناز سعیدی، یغما یارعلی، سارا والیانی، مسعود انتظاری، دارا حیایی، کیسان دیباج، فاطیما بهارمست، مونا کرمی، مهدیس توکلی و…/ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.