تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱

فعال سیاسی اصولگرا:

مردم برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور در انتخابات شرکت کنند

مردم برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور در انتخابات شرکت کنند
تهران- «نیره قوی» فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به ضرورت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات روز جمعه گفت: اگر مردم به دنبال بهبود شرایط اقتصادی و وضعیت سفره خود هستند در انتخابات شرکت کرده و به فرد مورد نظر خود رای دهند.

 

روند سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به واپسین ساعات برگزاری خود رسیده است. تبلیغات انتخاباتی داوطلبان این دوره از انتخابات به پایان رسیده و تعداد زیادی ازاحزاب و گروه‌های مرجع در حال دعوت از مردم برای مشارکت حداکثری در انتخابات هستند. نظرسنجی‌ها از جمله یازدهمین موج نظرسنجی مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران «ایسپا» نشان م‌ دهد که میزان مشارکت نسبت به هفته گذشته افزایش داشته با این حال برخی از اقشار جامعه هنوز تردیدهایی در مورد شرکت در انتخابات دارند.

تردیدهای بخشی از مردم با سوالات مختلفی همراه است.پرسش‌هایی مانند اینکه با این اوضاع اقتصادی چرا باید در انتخابات شرکت کرد و یا اینکه اصلا رای مردم تاثیری در اداره کشور دارد یا خیر و ده‌ها پرسش دیگر که ابهامات جدی برای مردم ایجاد کرده است. پرسش‌هایی که جواب‌های روشن و دقیقی برای آن‌ها وجود دارد و البته این پرسش‌ها باید به بهترین شکل برای مردم تبیین شده و ابهامات مردم رفع شود.

هر چند باوجود سردی اولیه حاکم بر فضای انتخابات ریاست جمهوری با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات، بخش زیادی از نخبگان و افراد تاثیر گذار حتی آن‌ها که قبلا نظر مثبتی نسبت به مشارکت در انتخابات نداشتند مردم را دعوت به رای دادن کرده اند. با این حال تا زمان برگزاری انتخابات در مورد ضرورت حضور در پای صندوق رای، بیشتر باید نوشته و گفته شود. بررسی علل اینکه چرا مشارکت مردم در انتخابات با وجود همه گلایه‌ها ضروری است. موضوع مصاحبه ایرنا با خانم دکتر «نیره قوی» استاد علوم سیاسی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی و فعال سیاسی اصولگرا است.

انتخابات بهترین مسیر برای بهبود معیشت مردم است

قوی در پاسخ به این سوال که چه ضرورتی دارد مردم در انتخابات مشارکت حداکثری و پرشور داشته باشند، گفت: انتخابات به عنوان مظهر مردم سالاری و دخیل کردن مردم در اداره جامعه خود به خود یک حرکت سیاسی اثرگذار است. در واقع این حق مردم است که در اداره کشور مشارکت کنند وقتی مردم در انتخابات شرکت می‌کنند به این معنا است که مردم تصمیم گرفته اند از این حق خود استفاده کنند. اما اگر در انتخابات شرکت نکنند گویا حق خود را کنار گذاشته و خود را از حقی محروم کرده اند.

وی با بیان اینکه مردم نباید از حق و حقوق خود بگذرند، افزود: نکته بعدی و هم این است که در حال حاضر مهم‌ترین اولویت و دغدغه مردم و کشور مسئله اقتصاد و مشکلات اقتصادی است. در تمام نطرسنجی‌ها مردم این مسئله را اولویت خود بیان کرده اند. کسی هم تردیدی ندارد که در سال‌های اخیر مشکلات اقتصادی مردم را اذیت کرده و قدرت خرید آن‌ها را بشدت کاهش داده است. اگر با این متغییر انتخابات و مسئله حضور یا عدم حضوردر پای صندوق رای را بسنجیم خواهیم دید که برای بهبود اقتصاد کشور راه دیگری جز مشارکت در انتخابات و تشکیل یک دولت قوی و کارآمد وجود ندارد.

دولتی با رای حداقلی توان حل مشکلات اقتصادی را ندارد

این استاد علوم سیاسی با بیان اینکه حل مشکلات اقتصادی کشور با حضور یک دولت ضعیف و حداقلی به سختی امکان پذیر است، گفت: ما برای حل مشکلات اقتصادی کشور نیازمند بسیج امکانات داخلی، رفع و خنثی سازی تحریم ها و همچنین گسترش تعامل و ارتباط با کشورهای مختلف از جمله همسایگان خود هستیم. تحقق همه این موارد بستگی به توانمندی و کارامدی دولتی است که قرار در نتیجه انتخابات روز جمعه شکل بگیرد.

وی افزود: اگر مردم در انتخابات شرکت نکنند رئیس جمهور دولت سیزدهم با رای حداقلی انتخابات خواهد شد که قدرت ایحاد وفاق ملی در داخل کشور و پیشبرد اهداف در فضای بین المللی را نخواهد داشت. بنابراین همین نکته است که باعث شده ما از مردم بخواهیم با وجود همه گلایه های اقتصادی و غیر اقتصادی که مردم دارند با صندوق رای قهر نکنند و در انتخابات به صورت گسترده شرکت کنند. چرا که در صورت عدم شرکت حداکثری فشارهای اقتصادی هم بر کشور زیاده شده و سفره مردم را تحت تاثیر قرار خواهد داد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.