تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸

۱۶ هزار عامل اجرایی انتخابات را در ایلام برگزار می کنند

۱۶ هزار عامل اجرایی انتخابات را در ایلام برگزار می کنند
ایلام - مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری ایلام با اشاره به اینکه یک هزار و ۵۹۸ شعبه ثابت و سیار فرایند اخذ رای انتخابات ۲۸ خردادماه استان را انجام می دهند، گفت: ۱۶ هزار عامل اجرایی این انتخابات را برگزار می کنند.

سید صادق موسوی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: تعداد کل شعب اخذ رای ریاست جمهوری ۸۲۶ شعبه شامل ۷۱۶ ثابت و ۱۱۰ سیار است.

وی افزود: تعداد کل شعب اخذ رای شورای اسلامی شهر و روستا نیز ۷۷۲ شامل ۷۱۰ شعبه ثابت و ۶۲ شعبه سیار است که در صورت انصراف داوطلبان شورا، از تعداد شعب کم خواهد شد.

موسوی یادآور شد: باتوجه به شیوع ویروس کرونا، شعب در فضای باز و سایر مکان ها نظیر مساجد و مدارس و بعضی ادارات که شرایط مناسب داشته اند، پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: بیشترین شعبه اخذ رای متعلق به شهرستان ایلام و کمترین تعداد شعب متعلق به شهرستان های مهران و بدره است.

وی افزود: هیات های اجرایی ریاست جمهوری در این دوره از انتخابات ۲۹ هیات و شورای اسلامی شهر و روستا نیز ۴۱ هیات هستند.

موسوی ادامه داد: حدود ۱۶ هزار نفر نیز عوامل اجرایی این انتخابات اعم از عضو شعبه، ناظر، بازرس و سایر عوامل هستند و انتخابات در ۱۲ شهرستان، ۲۷ بخش، ۲۷ شهر و ۳۵۶ روستا برگزار می شود.

وی اضافه کرد: ۵۲۴ نفر احراز صلاحیت نهایی در انتخابات شورای شهر و یک هزار و ۹۹۵ نفر نیز تایید صلاحیت شده شورای اسلامی روستاها شدند.

تعداد واجدان شرایط رای در استان ۵۸۰ هزار نفری ایلام ۴۶۰ هزار نفر است که ۱۰ هزار نفر این تعداد را افراد رای اولی ها تشکیل داده اند.

استان ایلام دارای ۱۲ شهرستان، ۲۹ شهر و ۵۷۸ روستا است.

انتخابات شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایری همزمان با سیزدهمین دوره همه‌پرسی ریاست جهموری در تاریخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.