تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱

مدیرکل تبلیغات اسلامی:

ایلام با کمبود خانه عالم مواجه است

ایلام با کمبود خانه عالم مواجه است
ایلام - مدیرکل تبلیغات اسلامی ایلام با تاکید بر تقویت زیر ساخت های فرهنگی و دینی گفت: این استان با کمبود خانه عالم مواجه است.

حجت الاسلام محمد فتاحی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان به مناسبت سالروز تاسیس این سازمان افزود: یکی از مشکلات ضعف زیرساختهای فرهنگی در این استان کمبود خانه عالم برای استقرار روحانیان و مبلغان دینی است.

وی ادامه داد: اکنون ۶۳ مبلغ روحانی و ۴۵ روحانی طرح هجرت در این استان مستقر که برای اسکان آنها تنها ۷۰خانه عالم وجود داشته و مابقی در منازل استیجاری در مناطق روستایی استان سکونت دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی ایلام با ذکر اینکه علاوه بر این شماری از روستاهای بالای ۲ هزار خانوار نیاز به استقرار روحانیان دارند، گفت: گاهی در برخی مناق روستایی خانه اجاره ای برای مبلغان وجود نداشته و برای اسکان این افراد با مشکل مواجه می شویم.

حجت الاسلام فتاحی، کمبود مسجد را از دیگر مشکلات در زمینه ضعف زیرساختهای فرهنگی و دینی استان عنوان کرد و یادآور شد: هم اکنون تنها در مرکز استان کمبود ۲۰ مسجد وجود دارد.

وی بیان کرد: این در حالی است که یکی از شهرستان های استان تنها یک مسجد و یکی دیگر از شهرستانها تنها دو مسجد دارد.

ضرورت بهره گیری از ابزار هنر برای تبلیغ دین/رونمایی از آلبوم صوتی مداحان استان

مدیرکل تبلیغات اسلامی ایلام در ادامه به شیوه های اثرگذار برای تبلیغ دین مبین اسلام اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه های این اداره کل ترویج دین در قالب هنر با مشارکت حوزه هنری وابسته به این سازمان است.

وی بیان کرد: گاهی اوقات یک کتاب خوب، یک مداحی خوب یا یک منبر خوب در تبلیغ دین اثرگذاری فراوانی داشته و در این زمینه حمایت های لازم توسط این سازمان انجام می شود.

وی یکی از اقدام های این اداره کل در این زمینه را تهیه آلبوم مداحی صوتی ۱۰ نفر از مداحان پیشکسوت استان عنوان کرد و گفت: این آلبوم هنری، در آینده نزدیک رونمایی خواهد شد.

فعالیت ۹۲۵ هیات مذهبی در ایلام

حجت الاسلام فتاحی افزود: پس از شیوع کرونا تاکنون ۱۵٠ کانال مذهبی بصورت مجازی توسط تشکل های دینی ایجاد و فعالیت داشته همچنین ۹۲۵ هیات مذهبی، ۳۵ کانون فرهنگی، ۱٠ انجمن و بیش از یک هزار مداح در سطح استان فعال هستند.

وی یادآور شد: سازمان تبلیغات اسلامی استان در تمامی حوزه های فرهنگی و دینی نخبگان تبلیغی را جهت انجام فعالیت های گسترده در سطح استان بکار گیری کرده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی ایلام همچنن گفت: در راستای اجرای طرح مواسات سال گذشته ۲۵ میلیارد ریال کمک نقدی در سطح استان از خیران و افراد نیکوکار جمع اوری و بین آسیب دیدگان از کرونا توزیع شد.

فعالیت پنج پایگاه فرهنگی، مذهبی در مناطق حاشیه نشین ایلام

حجت الاسلام فتاحی اظهار کرد: این اداره کل با ایجاد پنج پایگاه فرهنگی در مناطق آسیب خیز و حاشیه نشین ایلام درصدد شناسایی آسیب های اجتماعی مردم این مناطق است.

وی گفت: در این پایگاه ها با حضور مبلغان دینی مشکلات و آسیب های اجتماعی مردم ساکن این مناطق شناسایی و اقدام های لازم برای رفع آنها انجام می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی ایلام همچنین از فعالیت دو مدرسه اسلامی صدرا در سطح دو شهرستان ایلام و دره شهر زیر نظر این سازمان خبر داد.

شناسایی ۳۰ حافظ کل قرآن کریم در ایلام

رئیس اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی ایلام نیز در این نشست گفت: یکی از برنامه های این اداره کل پرورش حافظان قرآن کریم است که در این زمینه اکنون ۳۰ حافظ کل قرآن وجود دارد.

حجت الاسلام حشمت رستمی بیان کرد: در مجموع یک هزار و ۵۰۰ نفر بصورت تخصصی در حال کسب آموزشهای حفظ قران کریم هستند.

وی رویکرد این اداره کل در حوزه قرآنی را علاوه بر آموزشی تربیتی عنوان کرد تا آموزه های اخلاقی از آیات قرآن استخراج و قرآن آموزان در مسیر قرآنی قرار بگیرند.

وی همچنین از تشکیل هیات اندیشه ورزان قرآنی خبر داد و گفت: این افراد با رصد برنامه های قرآنی راهکار های لازم برای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی را ارایه می دهند.

یکم تیرماه سالرزو تاسییس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان امام راحل در سالنامه رسمی کشور به عنوان روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی نامگذاری شده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.