تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱

بازرس کل استان ایلام:

رسانه ها در موضوعات کلان استان حضور فعال دارند

رسانه ها در موضوعات کلان استان حضور فعال دارند
نگاه اقتصاد - نشست خبری بازرس کل استان ایلام با اصحاب رسانه و مطبوعات برگزار شد.

 

مهدی اصلانی، بازرس کل استان ایلام در ابتدای سخنان خود از حضور فعال رسانه ها در موضوعات اساسی و کلان استان و هدایت آن در فضای مجازی سخن به میان آورد و خاطرنشان کرد: باید در مباحث مختلف به صورت تخصصی کار کنیم.

 

ایشان با بیان این که تخصصی کردن مباحث منجر به اثرگذاری بیشتر در رفع مشکلات استان خواهد شد، افزود: ماموریت بازرسی ارتباط با رسانه ها و نخبگان و تشکل ها برای مردمی شدن نظارت و بازرسی است.

 

اصلانی با اشاره به این که مردم باید در طیف های مختلف در نظارت حضور داشته باشند، تصریح کرد: هرگاه از نظرات مردم استفاده کردیم موفق تر بودیم و فاصله با مردم باعث شد تا مشکلات بیشتر شوند.

 

بازرس کل استان در ادامه به تاکید سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر ارتباط با رسانه و استفاده از ظرفیت های مردمی اشاره کرد.

 

بازرس کل استان از ورود سازمان بازرسی استان در سال جدید به ۳۴ مناقصه عمومی و ۲ مناقصه محدود سخن گفت و افزود: در این راستا ۹ مورد از مجموع معاملات در دستگاه های اجرایی به ارزش بالغ بر ۷۶ میلیارد ریال تجدید و تعداد ۲ معامله به ارزش ۷۲ میلیارد ریال لغو شد.

 

اصلانی همچنین به پیگیری ۴۹۱ مورد شامل ۲۳۱ شکوائیه و ۲۶۰ اعلامیه از سوی سازمان بازرسی کل استان اشاره کرد.

 

بازرس کل استان یادآور شد: کشتارگاه های استان به خاطر افزایش غیرقانونی قیمت مرغ زنده به اداره کل تعزیرات حکومتی معرفی و به پرداخت‌جریمه به مبلغ ۱۷۲ میلیارد ریال محکوم شدند.

 

این مقام قضائی با بیان این که با پیگیری ها و نظارت های عمل به آمده میزان توزیع مرغ در سطح استان در حال حاضر به روزانه ۴۵ تن افزایش یافته، تصریح کرد: استان ایلام می تواند علاوه بر تامین نیاز داخلی، مرغ مازاد خود را به سایر استان های کشور در سایه همدلی و نظارت دستگاه های نظارتی و اجرایی صادر کند.

 

مدیرکل بازرسی استان ایلام به پیگیری در جهت رفع مشکلات واحدهای تولیدی توسط سازمان بازرسی استان اشاره کرد و گفت: مشکلات ۵۰ واحد تولیدی از طریق مجموعه دستگاه قضایی استان از جمله دادستانی، دادگستری و ستاد رفع موانع تولید دستگاه قضایی استان پیگیری شده و خوشبختانه با پیگیری های انجام شده به چرخه تولید بازگشته اند.

 

اصلانی به دیگر فعالیت های بازرسی استان در سه ماهه اول سال اشاره‌ کرد و گفت: معرفی کارخانه آجر در یکی از شهرستان های استان به اداره کل تعزیرات حکومتی و محکومیت آن واحد به پرداخت جریمه ۳۴۲ میلیاردریالی، پیگیری و توزیع ۲۳۱ کیسه معادل بیش از ۹ تن آرد در یکی از شهرهای استان در بین نانوایی ها و تجدید مناقصه اجرای فعالیت های خدماتی و پشتیبانی در یکی از دستگاه های اجرایی استان با برآورد ۳۰ میلیارد ریال به واسطه عدم مجوز قانونی افزایش تعداد نیرو از دیگر فعالیت های این سازمان در این زمره به شمار می رود.

 

اصلانی در پایان از بازدارندگی نظارت ها، بازرسی ها و گزارش های سازمان بازرسی برای متخلفین سخن گفت و افزود: این اوامر موجب می شود که زمینه تخلفات اداری در سطح دستگاه های اجرایی کاهش یابد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.