تاریخ انتشار : جمعه ۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۴

امامان جمعه: 

سهم خواهی مانع از تشکیل دولت مقتدر می شود

سهم خواهی مانع از تشکیل دولت مقتدر می شود
؛

استانها- خطیبان نماز جمعه در خطبه های این هفته با بیان اینکه هر گونه سهم خواهی گروههای سیاسی از رییس جمهوری منتخب، مانع تشکیل دولت مقتدر می شود، تاکید کردند که مشکلات کشور با تشکیل دولتی مستقل، انقلابی و ضد فساد، رفع می شود.

امامان جمعه در خطبه های این هفته که در برخی مراکز استانی و شهرهای بزرگ با رعایت پروتکل های بهداشتی در جمع نمازگزاران ایراد شد، گفتند که رییس جمهوری منتخب باید براساس راهبردهای گام دوم انقلاب که از سوی رهبر معظم انقلاب ترسیم شده است، برای رفع مشکلات کشور برنامه ریزی کند.

خطیبان نماز جمعه همچنین با اشاره به هفته قوه قضاییه ،یاد و خاطره شهدای والامقام دستگاه قضا و شهید مظلوم ایت الله بهشتی را گرامی داشتند و تاکید کردند که توفیقات ارزشمند این قوه به ویژه در سال‌های اخیر در احیای حقوق عامه و برخوردهای قاطع و شفاف با مفسدان مالی که در راستای خواسته به حق مردم شکل گرفت قابل تقدیر است .

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: رییس جمهوری منتخب با جلب ۱۸ میلیون رای سالم در تصدی مناصب اجرایی کشور بر پایه شایسته‌سالاری و نه وامداری و پیش فروش مناصب اجرایی انتخاب شد.

ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج گفت: مردم با شرکت در انتخابات فضای سمپاشی دشمن را به وحدت تبدیل کردند و توطئه‌های دشمنان را خنثی کردند.

وی اظهار داشت: مردمی که با مردمسالاری سرنوشت خود را رقم زدند، به خون شهدا احترام گذاشتند.

وی اضافه کرد: مردم با انتخاب رییس جمهوری عملگرا آینده نگر و مردم دار هوشمندی خود را نشان دادند و امروز آینده روشنی در پیش داریم.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: مردم با حضور در عرصه انتخابات و خلق حماسه ۲۸ خرداد برگ زرین دیگری در کتاب تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی به ثبت رساندند.

وی ضمن تقدیر و تشکر از این حضور پرمعنا و حماسی مردم، از رئیس جمهوری منتخب خواست درباره برطرف کردن مشکلات اقتصادی، شایسته‌سالاری، مبارزه با فقر، فساد و تبعیض، عدالت خواهی، اشتغال، توسعه و پیشرفت ایران با برنامه‌ریزی دانش بنیان و مدیریت جهادی، تلاشی کارآمد داشته باشد و استان ولایت‌مدار بوشهر را به طور ویژه مورد توجه قرار دهد.

آیت الله «قربانعلی دری نجف‌آبادی» نماینده ولی فقیه در استات مرکزی در خطبه های این هفته به انتخابات ۲۸ خرداد و انتخاب رییس جمهوری منتخب مردم اشاره کرد و گفت: نظام اسلامی در بیش از چهار دهه عمر با برکتش افتخارات زیادی را کسب کرده و نیاز است که دولت منتخب با برنامه‌ریزی مدون برای ارایه خدمات و سامان مشکلات کار خود را آغاز کند.

وی افزود: راهبردهای گام دوم انقلاب اسلامی از سوی رهبر فرزانه ترسیم شده و رئیس جمهوری منتخب باید با اقتدار و تلاش مضاعف در تحقق این برنامه‌ها بکوشد.

وی اظهار داشت: حضور هدفمند ۳۰ میلیون نفر از واجدان شرایط در پای صندوق‌های رای و رای مثبت ۱۸ میلیون نفر به رئیس جمهوری منتخب پیام معناداری را در خود دارد و دولت آتی باید با تمام توان به صحنه بیاید و خدمات ارزنده‌ای را در کارنامه چهارساله خود ثبت کند.

امام جمعه اراک گفت: امید می‌رود که دولت جدید راهکارهای اثربخشی را برای سامان مشکلات داشته باشد و بازار نفت، بورس، کشاورزی و بازرگانی خارجی در چهار سال آتی رونق مضاعفی بگیرد و مشکلات کشور در بخش‌های مختلف حل شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در بخشی از سخنانش با گرامیداشت هفته قوه قضاییه گفت: چشم امید مردم در دادخواهی و تظلم خواهی به قوه قضائیه است و انتظار دارند عدالت در جامعه به بهترین شکل ممکن اجرا شود.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز نیز گفت: مسیری که مردم در جریان انتخابات ۲۸ خردادماه انتخاب کردند مسیر عزت، تقوا، کرامت و توکل بود.

وی افزود: این انتخابات ملت ایران را به عنوان ملتی که در تصمیم‌گیری محکم و ثابت قدم هستند معرفی کرد که این یک عظمت است.

حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه مسوولیت ها در دولت منتخب آینده باید به افراد توانمند سپرده شود، تصریح کرد: معیار اصلی در انتخاب وزیران و مسوولان باید توانمندی و پرکاری فرد باشد به گونه ای که داشتن مسوولیت در ستادهای انتخاباتی اصلا دلیل منطقی برای تصاحب مسوولیت نیست.
امام جمعه بجنورد با گرامیداشت یاد شهدای قوه قضاییه و شهید بهشتی گفت: هیچ گاه تاریخ و مردم خدمات شهید بهشتی به نظام و انقلاب را فراموش نخواهد کرد زیرا که خدمات ارزنده ای در تدوین قانون اساسی و قدرت اقناعی بالایی برای گنجاندن ولایت فقیه در این قانون داشتند.

آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد گفت: مردم ولایتمدار ایران اسلامی در این دوره از انتخابات با بصیرت کامل رییس جمهوری از جنس خودشان انتخاب کردند.

وی ادامه داد: ۲ امر موجب امیدواری مردم به دولت آینده است اول این که رییس جمهوری از خودشان و از قشر متوسط به پایین جامعه است و دوم مد نظر داشتن انگیزه خدایی توسط ایشان است. رییس جمهوری منتخب یک طلبه است که با انگیزه خدمت و نوکری امام زمان (ع) بزرگ شده است و امیدش به خداست و انگیزه جهادی هم دارد و در راه خدا و خدمت به مردم خستگی و وقت و بی وقت نمی شناسد و فعالیت خود را محدود نمی کند و با همه توان و بهره گیری از همه ظرفیت ها در راه خدا به صورت جهادی کار می کند.

آیت الله سید محمد سعیدی خطیب جمعه قم گفت: رئیس‌جمهوری منتخب باید با تشکیل دولت کارآمد و مقتدر در دهه پنجم انقلاب اسلامی برای شکوفایی و پیشرفت مردم و کشور اهتمام و تلاش جدی داشته باشد.

در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم با تبریک به آیت الله رئیسی منتخب مردم در انتخابات ریاست جمهوری، افزود:‌ وی باید با قدرت در جهت ایجاد تحول، نوگرایی، بهبود وضعیت اقتصادی و حل مشکلات مردم در کشور گام برداشته و مبارزه با فساد و مفسدین را سرلوحه کار خود قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم رئیس جمهوری منتخب بتواند ضعف ها و سوءتدبیرهای گذشته را به فرصت‌های بزرگ برای حل مشکلات و معضلات کشور و مردم تبدیل کرده و برای شکوفا کردن غنچه امید و رضایت بر لبان مردم اقدام کند.

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان ضمن تشکر از مردم به دلیل شرکت در انتخابات گفت: نخستین پیروز انتخابات ملت ایران هستند و انتخابات ۲۸ خرداد برگ زرین دیگری در تاریخ جمهوری اسلامی است که دشمنان انقلاب و اسلام را ناامید کرد.

علیدادی سلیمانی تاکید کرد: رییس جمهور منتخب فردی مجرب، حزب الهی، انقلابی و مخلص و سید پاک دوران های خدمت به مردم است و باید به آیت الله رییسی که انتخاب قاطع مردم است تبریک گفت و امیدواریم رییس جمهور منتخب در آرامش و دور از سیاسی بازی، یاران خود را در خلوت خود و خدا انتخاب کند تا ما از پیچ های سخت تاریخ عبور کنیم.

وی با ابراز امیدواری نسبت به دولت آینده، خاطرنشان کرد: ما می دانیم که افرادی در کنار وی هستند، متخصص، جوان، قاطع، عالم، دارای دانش مناسب کار، استکبارستیز و از جنس شهید سلیمانی هستند و به طور کلی افرادی همکار دولت منتخب هستند که همه ظرفیت شایستگان را در اختیار دارد.

حجت الاسلام قاسم لیوانی امام جمعه موقت گرگان با قدردانی از حضور مردم در انتخابات ۱۴۰۰ ابراز امیدواری کرد که دولت سیزدهم با همکاری همه مسوولان ارگان‌ها، نهادها و مردم مشکلات جامعه را حل کند.

وی اظهار داشت: نباید انتظار داشت که دولت آینده همه مشکلات جامعه را یک‌جا و در زمانی کوتاه حل کند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه ارومیه از حضور مردم در پای صندوق‌های رای قدردانی کرد و گفت: اینکه مردم به ندای رهبری لبیک گفتند، ذخیره آخرت آنان خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی ارومیه اظهار داشت: بصیرت مردم باعث نا امیدی دشمنان شد و همه نقشه های آنان را نقش بر آب کرد.

وی با گرامیداشت هفته قوه قضاییه لازمه ایجاد تحول در قوه قضایی را نیروی انسانی ذکر کرد و گفت : حجت الاسلام رییسی انصافا با اقدامات موثر خود توانست قوه قضاییه را بخوبی متحول کند.

حجت الاسلام قریشی با بیان اینکه روزی حلال جهاد در راه خداست، اظهار داشت: کسی که حرام خواری کند خداوند عبادت او را قبول نمی‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: جوانان که در راه عدالت طلبی گام برداشته اند بهترین یاران دستگاه قضا بوده و این دستگاه باید از ظرفیت آنها به نحو احسن استفاده کند.

آیت الله عبدالکریم عابدینی، با تاکید بر اینکه برای اجرای عدالت در کشور باید حامی عدالت طلبان باشیم افزود: جو عدالت خواهی در فضای مجازی، منبر ها و ارزش عدالت طلبانه باید به کمک دستگاه قضایی بشتابد و دستگاه قصا نیز باید از این فضا حمایت کند.

امام جمعه ساوه گفت: : ملت نجیب و بصیر ایران با مشارکت موثر در انتخابات، دین خدا و نظام اسلامی را یاری کردند و نتیجه این حضور حماسی تقویت امنیت و اقتدار نظام اسلامی و حل بسیاری از مشکلات خواهد بود.

حجت‌الاسلام «سیدابراهیم حسینی» اظهار داشت: برخلاف میل بدخواهان، انتخاباتی باشکوه به لحاظ سلامت و امنیت و حضور گسترده مردمی برگزار شد که حتی رسانه‌های خارجی همچون نیویورک تایمز این مشارکت را شگفت انگیز دانستند.
وی ادامه داد: فضای همدلی و همکاری همراه با روحیه امید و تحول آفرینی در کشور ایجاد شده است، مردم به اصلاح امور و تعالی و رشد کشور امیدوار شدند تا دولت نیز با تدبیر ملت ارتقاء یابد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: دولت آینده باید برای تحقق انتظارات قشرهای مختلف مردم تلاش و کوشش کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام تاکید کرد:حضور مردم در پای صندوق رای، آن‌هم در شرایط کنونی ناشی از بصیرت و همت بلند ایرانیان، پیروی از فرامین مقام معظم رهبری و عشق به انقلاب است که باعث خنثی شدن دوباره نقشه دشمن شد.
وی افزود: مردم در این دوره از انتخابات با تاکید بر ارزش‌های دینی و اسلامی به‌فردی از سلاله حضرت زهرا (س) رای دادند که در سال‌های قبل دلسوزی، ارتباط با مردم، خشوع و مردمی بودن خود را نشان داده بود و به جای شعار ، با متخلفان برخورد کرده است.
نکونام تصریح کرد: در شرایط سخت کنونی، موفقیت دولت جدید به همکاری، برنامه‌ریزی و ارائه طرح‌های عملی و عملیاتی نیاز دارد و مردم نیز مطالبات دلسوزانه و عملیاتی داشته باشند.

آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: حضور گسترده مردم در انتخابات در فضای سنگین تبلیغات دشمنان نشانه اوج بصیرت مردم انقلابی ایران از جمله استان اردبیل است.

امام جمعه اردبیل اضافه کرد: از اینکه فرموده اید من غیر از خدا و مردم به کسی، جناحی و دسته ای و حتی به کسانی که در ستادها فعالیت داشتند مدیون نیستم و فقط شایستگی را لحاظ می کنم، این برای ما بسیار مهم و خطیر است و امید داریم در این وعده، مثل وعده های انتخاباتی خودتان جدی باشید و آنها را فراموش نکنید.همچنین وعده های شما در انتخابات به منزله دِین است و اگر به آنها عمل نکنید، باورسوزی خطرناکی درست می شود و در آن صورت، ملت ما دیگر به هیچ کس، وثوق و اطمینان پیدا نخواهد کرد. زوال وثوق یک ملّت، خطر بسیار بزرگی برای کشور است.

آیت‌الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: برای رسیدن به اهداف و عملی شدن برنامه‌های رئیس‌جمهوری منتخب، همه باید با وحدت در کنار هم باشیم و مخالف خوانی را رها کنیم.

وی گفت: رئیس جمهوری منتخب رئیس جمهور همه ملت ایران است.

حجت الاسلام والمسلین سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز گفت: مردم در انتخابات دشمنان انقلاب را ناامید کردند و این اراده خداوند بود که تحقق یافت.

حجت الاسلام آل هاشم با گرامیداشت هفته قوه قضاییه، گفت: سیاست مبارزه با فساد و مفسد در زمان رئیسی به عنوان رئیس قوه قضائیه به اوج رسیده است و امیدواریم این رویه تداوم یابد.

وی افزود : مبارزه با فساد از درون قوه قضائیه شروع شد و در واقع لانه فساد از دورن این قوه پاک شد چرا که سلامت قوه قضائیه از اهمیت بالایی برخوردار است .

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر این که حقوق بیت المال و حقوق اشخاص در مبارزه با فساد باید حفظ شود ، گفت : حق و حقوق برای همه مهم است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.