تاریخ انتشار : جمعه ۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۷

معاونت ارتباطات و روابط عمومی در دولت آینده تشکیل شود

معاونت ارتباطات و روابط عمومی در دولت آینده تشکیل شود
،

تبریز – نویسنده کتاب برنامه‌ریزی راهبردی ارتباطی در روابط عمومی پیشنهاد کرد: رییس جمهوری به جای شورای عالی اطلاع رسانی دولت “معاونت ارتباطات و روابط عمومی” را تشکیل دهد.

دکتر حمید شکری خانقاه روز جمعه در سمینار تخصصی آنلاین مدیران روابط عمومی دانشگاه های سراسر کشور اظهار کرد: روابط عمومی به متخصصان ارتباطی و حرفه ای نیاز دارد و متخصصان به حمایت و پشتیبانی مدیران ارشد نیازمندند.

دارنده مدرک بین المللی “مدیریت روابط عمومی” از دانشگاه روش شناسی فرانسه، اظهارکرد: گام اول آن است که روابط عمومی ها خود را به سطح حرفه ای و تخصصی ارتقاء دهند و از کلیشه گرایی و تمرکز بر اطلاع رسانی صرف و ارائه آمارهای بی خاصیت از دستاوردهای اغلب غیر واقعی و اغلب ساختگی پرهیز کنند و نظام شایستگی و مسئولیت های اجتماعی و اخلاق حرفه ای را در بدنه سازمانی خود ایجاد کنند.

دکتر شکری خانقاه استاد دانشگاه با ۲۵ سال تجربه مدیریت در روابط عمومی دولتی معتقد است برای تعامل بیشتر دولت و مردم باید نظام ارتباطات یکپارچه کشور در تمام بدنه دولت و سایر قوا ایجاد شود و در ادامه پیشنهاد به رئیس جمهور منتخب در خصوص تشکیل “معاونت ارتباطات و روابط عمومی” در دولت بیان داشت: دولت ها در چند سال گذشته، همیشه منش اطلاع رسانی یکطرفه را در پیش گرفته اند و هرگز در اندیشه تعامل و ارتباط دو جانبه با مردم نبوده اند و به این دلیل شکاف بین مردم و دولت ها ایجاد شده است.

وی در آستانه تشکیل دولت سیزدهم گفت: جامعه روابط عمومی از منتخب مردم در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به عنوان مقام عالی دولت انتظار دارد، برای رفع این مشکل جدی و جبران خلاء رابطه ملت و دولت، معاونت ارتباطات و روابط عمومی را در ساختار جدید ریاست جمهوری تشکیل دهد.

عضو هیات مدیره خانه روابط عمومی ایران بر این نکته تاکید کرد که تشکیل معاونت ارتباطات و روابط عمومی در ساختار ریاست جمهوری اسلامی می تواند نقش متولی کارآمد و موثر برای نظام ارتباطات یکپارچه کشور ایفا کند و به جای اطلاع رسانی یک طرفه به مردم، مدیریت هوشمندانه ارتباطات و روابط عمومی مردم_دولت و دولت_مردم را برعهده بگیرد.

وی اظهار کرد: بدیهی است در صورت موافقت، جامعه روابط عمومی و متخصصان ارتباطات برای تحول و نظام مندی روابط عمومی در کشور و ایجاد نظام ارتباطات یکپارچه کشور، برای عملیاتی شدن این پیشنهاد آماده هرگونه همکاری خواهند بود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.