تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۰

به مناسبت هفته صرفه‌جویی در مصرف آب

دیدار مدیرعامل آبفا استان ایلام با نماینده ولی فقیه در این استان

دیدار مدیرعامل آبفا استان ایلام با نماینده ولی فقیه در این استان
نگاه اقتصاد

 

به مناسبت هفته صرفه‌جویی در مصرف آب امروز یکشنبه ، مدیرعامل، معاونین و مدیران شرکت آب و فاضلاب استان ایلام با حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام دیدار و گفتگو کردند.

 

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان ایلام، در این دیدار مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام با ابراز رضایت و خشنودی از حضور در دفتر و دیدار با نماینده ولی فقیه، به ارائه گزارشی مختصری از وضعیت آب شرب شهرها و روستاهای استان و برنامه های راهبردی شرکت آب و فاضلاب استان در سال جاری پرداختند.

 

دکتر تیموری، خدمت رسانی به مردم را افتخار این شرکت دانست و افزود: رضایت مندی مردم شریف استان از اهداف اساسی شرکت محسوب می شود و امیدواریم با تلاش شبانه روزی در جهت تامین و توزیع آب این مسئله را به اثبات برسانیم.

 

وی با اشاره به نقش مهم آب در رعایت بهداشت فردی باتوجه به شیوع بیماری کرونا و فرارسیدن تابستان، برنامه ریزی  و عزم و همکاری عمومی برای مقابله با تنش آبی و پشت سر گذاشتن تابستان  را بسیار جدی و ضروری دانست.

 

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان بیان داشتند: در شهرهای و روستا های  استان، فعالیتهای خوبی صورت گرفت، که تأثیر بسزایی در توسعه استان و رفع مشکلات ناشی از کمبود منابع آب شرب داشته است.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام  با اشاره  به اجرایی پروژه انتقال آب از سد چم گردلان گفت: با اجرای این پروژه  ۱۵۰ لیتر در ثانیه سرانه آب شهر ایلام اضافه گردیده که با اجرایی شدن کامل این پروژه، ۲۰۰ لیتر بر ثانیه ظرف چند ماه آینده به ورودی شبکه آب شهر ایلام افزوده خواهد شد که با پایان یافتن اقدامات فنی شاهد بالا رفتن توان انتقال و توزیع آب از سد به شهر و مشکل ۲۰ساله  کمبود آب شهر ایلام رفع می گردد. و ان شاالله طی روزه های آینده این پروژه بطور رسمی افتتاح و به بهره برداری می رسد.

 

وی با اشاره به پیشرفت ۸۰ درصدی پروژه آبرسانی از سد ایلام شهرستان ملکشاهی خاطرنشان ساخت : از سال ۹۲ تا ۱۳۹۸ کل اعتبارات تخصیصی پروژه ۲۸ میلیارد تومان بوده که در سال گذشته بیش از ۳۲ میلیارد تومان تخصیص یافت و برای تکمیل آن به ۱۰۰ میلیارد دیگر نیازمندیم . که امیدوارم تا پایان تیرماه لاین اضطراری این پروژه به بهره برداری برسد؛  لازم به ذکر است.

 

وی افزود: مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر ایلام نیز  با ظرفیت ۴۷ هزار مترمکعببا پیشرفت بیش از ۴۵درصد در حال اجرا است که این پروژه در افق طرح جمعیتی بالغ بر ۳۲۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار خواهد دارد و این طرح  در صورت تامین اعتبار تادر اواسط سال آینده به بهره برداری می رسد.

 

وی افزود: در سنوات گذشته تعداد ۱۲۵روستا با تانکر آبرسانی می شد که اکنون به ۱۲ روستا رسید و انشاالله این عدد را به صفر می رسانیم.

 

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب گفت: هم اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۹ درصد جمعیت روستایی تحت پوشش آب هستند  و بیش از ۵۵درصد از جمعیت شهری استان نیز  تحت پوشش خدمات بخش فاضلاب هستند، که این میزان، از متوسط کشوری  بالاتر است.

 

مدیر عامل شرکت در ‌پایان سخنان خود ضمن درخواست از نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام برای تبلیغ و فرهنگ‌سازی مناسب در مدیریت مصرف آب از‌ طریق تریبون‌های نماز جمعه گفت: امامان جمعه با توجه به سطح تأثیرگذاری شان در میان مردم  می توانند  شرکت آب و فاضلاب را در زمینه صرفه جویی و مدیریت مصرف یاری نمایند.

 

 سپس، کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، ضمن خوش آمدگویی و تسلیت به مناسبت سالگرد شهید بهشتی: انقلاب اسلامی حوادث گوناگونی را پشت سر گذاشته و انتظار از مدیران این است که هم باید تخصص و تدین و روحیه جهادی داشته باشند.

 

وی افزود: الان مردم در شرایطی هستند که قدردان زحمات هستند ولی در توزیع ناعادلانه  ساکت نمی نشینند و انتظار این است که هم عدالت در توزیع وجود داشته باشد.

 

وی در پایان از تلاشهای مدیر عامل و مجموعه شرکت آب و فاضلاب ایلام  در راستای تامین آب شرب سالم و بهداشتی خصوصا در این وضعیت سخت و خشکسالی بی سابقه تقدیر نمود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.