تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۷

امام جمعه ایلام:

مسوولان پاسخگو دغدغه های تولیدکنندگان باشند

مسوولان پاسخگو دغدغه های تولیدکنندگان باشند
،

 

ایلام – نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام بر لزوم اهتمام تمامی دستگاه‌ها برای تحقق شعار سال ۱۴۰۰ تاکید کرد و گفت: نیازمند حمایت و پشتیبانی از تولیدکنندگان هستیم و مسوولان نیز همواره باید پاسخگو دغدغه ها و مشکلات این قشر زحمتکش جامعه باشند.

حجت الاسلام المسلمین اله نور کریمی تبار روز چهارشنبه در دیدار با کارکنان اداره صمت و صنعت گران استان اظهار داشت: در کشور ما قوانینی که کوچکترین مانع برای تولید و اشتغال است باید برداشته و از تولیدکنندگان و صنعت گران که بار اصلی اشتغال و رونق اقتصادی کشور را به دوش می کشند، باید حمایت کرد.

وی افزود: جمع بندی نظرات و گفته های تولیدکنندگان حاکی از رضایت نسبی از مدیران استان است که امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشند و مدیران استان همواره از تمامی توان خود برای راکد نشدن واحدهای تولیدی بهره گیرند.

امام جمعه ایلام خواستار فعالیت بیشتر تمامی دستگاه های مرتبط با حوزه اقتصاد و صنعت استان شد و گفت: ستاد تسهیل استان در این راستا برای شنیدن صدای تولیدکنندگان نشست هایی را برگزار و راهکارهای لازم را اتخاذ کرده است.

حجت الاسلام کریمی تبار با تاکید بر لزوم حمایت از کارگاه ها و صنایع تولیدی و صنایع زودبازده و احیای واحدهای راکد به چرخه تولید، تصریح کرد: مدیران با کار جهادی هم جانبه پیگیر حل مسایل و مشکلات تولیدکنندگان باشند چرا که مقام معظم رهبری نیز همواره از مدیران ملی نیز خواسته که این مهم را دستور کار قرار دهند.

امام جمعه ایلام یادآور شد: استان ایلام نیازمند جهش تولید و افزایش سرمایه گذاری در تمامی ابعاد است که امیدواریم بتوانیم پس از تحقق این مهم، آمار بیکاران را کاهش و اشتغالزایی را در استان را افرایش دهیم.

کریمی تبار تصریح کرد: با وجود ظرفیت های عظیم خدادادی نظیر نفت و گاز، پتروشیمی، کشاورزی، مرز ، گردشگری نباید جوانان این استان بیکار باشند.

رییس سازمان، صنعت، معدن و تجارت استان ایلام نیز در این نشست اظهار داشت: طبق بررسی انجام شده ایلام از معدود استان هایی است که همه عوامل تولید از ظرفیت های قانونی نظیر کارگروه رفع موانع تولید، ستاد اقتصاد مقاومتی، کارگروه رفع موانع تولید دستگاه قضا بهره گرفته که در حد امکان بتواند از تعطیلی و راکد شدن واحدهای تولیدی جلوگیری کند.

رضا محمدرحیمی افزود: برنامه توسعه تولید و تامین ساخت داخل، مدیریت توسعه صادرات، توسعه معادن و صنایع معدنی، مدیریت بازار و ساماندهی لجستیک تجاری و تامین مالی و سرمایه گذاری پنج محور اصلی هدف گذاری وزارتخانه برای سازمان های استانی است.

وی گفت: هر کدام از این هدف گذاری ها که به سازمان های استانی ابلاغ شده دارای پروژه های زیر مجموعه هستند که مهم ترین بخش آن فعال سازی واحد های راکد، حفظ و نگهداشت واحدهای موجود و تکمیل طرح های نیمه تمام است.

رییس سازمان، صنعت، معدن و تجارت استان ایلام تاکید کرد: سال گذشته ۲۵ واحد تولیدی که راکد شده بودند، راه اندازی شده و به چرخه تولید بازگشتند که در برنامه هدف‌گذاری سال ۱۴۰۰ نیز احیای ۳۰ واحد در نظر گرفته شده که تاکنون چهار واحد احیا شدند.

به گزارش ایرنا، در این نشست تولیدکنندگان و صنعتگران استان دغدغه ها و مشکلات خود را مطرح کردند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.